احادیث درباره دختران احادیثی از ائمه درباره دختران


			
		احادیث درباره دختران
		احادیثی از ائمه درباره دختران
0
احادیث درباره دختران   عده ای از افراد از دختر خوششان نمی آید و بیشتر پسر را د&...



احادیث درباره دختران

 

عده ای از افراد از دختر خوششان نمی آید و بیشتر پسر را دوست دارند و به آن ارج بیشتری می دهند. اما نمی دانند دختر چه برکاتی دارد. در ادامه احادیث درباره دختران آورده شده است.

در زمان های خیلی قدیم عرب ها، دخترها را زنده به گور می کردند و هنگامی که تولّد حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بشارت دادند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در چهره اصحاب خود نشانه کراهت را مشاهده کردند. در این هنگام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رو به آنها کرده و آنها را مورد سرزنش قرار داده و فرمود: چرا از این امر کراهت دارید؟! او گلی است که من بوی آن را استشمام می کنم. و رزق و روزی او نیز بر خدای عزوجل می باشد.

 

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «خانه اى نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت از آسمان نازل می شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع نمی گردد و فرشته ها براى پدرشان هر روز و شب عبادت یکسال را می نویسند.»

 

*******

 

رسول خدا (ص) فرمودند: چه خوب هستند دختران، لطافت از پسران بیشتری دارند و در آماده سازی زندگی نقش بیشتری داشته و اهل انس هستند و برکاتی خدا در وجودشان قرار داده و پاکیزگی هایی دارند که گاه پسران از آن بی بهره اند. این جملات لطیف را پیامبر فرمودند که به مردم تاکید کنند بهترین فرزندان شما دختران شما هستند.

 

*******

 

حضرت محمد صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: از خوش یمنی و خوبى زن است که اولین فرزندش دختر باشد.

 

*******

 

پیامبر (ص) فرمود: «خداوند رحمت نماید بر پدر چند دختر، دختران، با برکت و دوست داشتنى هستند و پسران، بشارت دهنده و شاد کننده هستند و دختران باقیات الصالحات  هستند.»

 

*******

 

پیامبر خدا (ص) فرمود: «رأفت و رحمت خدا بر زنان بیش از مردان است و مردى نیست که زنى از محارم خویش را شاد سازد مگر اینکه خداوند در قیامت وى را شادمان خواهد کرد.»

 

*******

 

پیامبر اکرم (ص) در باره دختران فرمود: آنها باقیات صالحات بشمار می آیند.

 

*******

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بهترین فرزندان شما دختران هستند.

 

*******

 

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: «هر کس یک دختر دارد خداوند او را کمک می کند و یارى می ‏نماید و برکت می دهد و او را می آمرزد.»

 

*******

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : خداوند رأفت بیشتری به دختران شما دارد تا پسران و هر انسانی که دختر و زنی را شاد خلق کند، قلب خودش را شادمان خواهد کرد.

 

*******

 

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: «دختران پشت پرده (با حجاب و عفیف) بهترین فرزندان هستند. هر کس که یک دختر دارد خداوند دخترش را مانعى از آتش برایش قرار می دهد و هر کس که دو دختر دارد خداوند او را به واسطه آن دو دختر به بهشت می برد و هر کس سه دختر دارد و یا به اندازه آن خواهر دارد خداوند جهاد و صدقه دادن را از او بر می دارد.»

 

احادیثی درباره دختران, حدیث هایی درباره دختران, احادیث درمورد دختران

حدیث هایی از ائمه درباره دختران

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که دارای سه دختر باشد. مسئولیت جهاد و تکالیف سنگین و شاق از دوش او برداشته می شود.

 

*******

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : «هر کس یک دختر دارد براى او بهتر از هزار حج و هزار جهاد و هزار شتر و یا گاو که هدیه مکه کند و هزار مهمانى دادن است.»

 

*******

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مورد شخصی که دارای چهار دختر می باشد فرمود:

 

ای مردم، او را یاری نمایید.

ای مردم، به او قرض دهید.

ای مردم، به او رحم و مهربانی کنید.

 

*******

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: شخصی که دارای دو فرزند دختر می باشد. آن دو دختر باعث دوری او از آتش جهنم می گردند.

 

*******

 

حدیث پیامبر اکرم (ص) این بود: إِذَا جَاءَکُمْ مَنْ تَرْضَوْنَ خُلُقَهُ وَ دِینَهُ فَزَوِّجُوهُ. یعنی هرگاه کسی برای خواستگاری آمد و از خلق و خو و دینش راضی بودید، دخترانتان را به ازدواجشان در آورید. 

 

*******

 

امام صادق (ع) فرمودند:

آن که سرپرستی دو دختر را عهده دار شود، این کار او را از آتش و عذاب باز خواهد داشت.

 

*******

 

امام صادق (ع) فرمودند: 

دختران حسناتند، و پسران نعمت؛ و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند ولى نعمت موجب بازخواست می شود.

 

*******

 

امام صادق علیه السّلام فرمودند: 

«هر کس دو دختر و یا دو خواهر و یا دو عمّه و یا دو خاله را تکفّل کند ما او را از آتش باز می گیریم.»

 

*******

 

امام رضا (ع) فرمودند:

خداوند بر دختران مهربان تر از پسران است و هر کسی بانویی از محارم خود را شاد کند، روز قیامت از سوی خداوند شاد می گردد.

 

گردآوری : بخش مذهبی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow