باینورال بیت چیست و چه فوایدی دارد؟ بینورال بیت چیست؟ تاثیر موسیقی بینورال بر مغز


			
		باینورال بیت چیست و چه فوایدی دارد؟
		بینورال بیت چیست؟ تاثیر موسیقی بینورال بر مغز
0
موسیقی باینورال بیت   باینورال بیت، تن موسیقی است که برای درک آن باید حتما ا&#...



موسیقی باینورال بیت

 

باینورال بیت، تن موسیقی است که برای درک آن باید حتما از هدفون استفاده کنید. با باینورال بیت به صورت همزمان دو فرکانس متفاوت به هر گوش می رسد که تفاوت این دو فرکانس توسط مغز پردازش می شود. در این مطلب از بیتوته شما را با باینورال بیت آشنا می کنیم.

باینورال بیت یا بینورال بیت ( به انگلیسی : binural beat) اولین بار در سال 180 کشف شد و اثربخشی آن در تحقیقات بعدی دانشمندان تایید شد. برای گوش دادن به موسیقی بینورال باید از هدفون استفاده شود. هنگام گوش دادن به موسیقی بینورال ، به طور همزمان از یک گوش یک فرکانس و از گوش دیگر فرکانس دیگری دریافت میکنیم. 

 

تفاوت این دو فرکانس به صورت یک فرکانس سوم در مغز پردازش می شود. مثلا اگر به یک گوش فرکانس 300 هرتز و به گوش دیگر فرکانس 305 هرتز داده شود ، مغز ما به صورتی آن را پردازش میکند که فرکانس 5 هرتز بشنود.  

 

به عقیده دانشمندان علوم اعصاب میتوانید ، سرعت ، شدت و نوع افکارتان را بدون هیچ داروی خاصی و فقط با تغییر امواج مغزی تغییر دهید. 

تکنولوژی بینورال بیت به ما کمک میکند که امواج مغزی دلخواه را در مغز ایجاد کنیم و از اثرات متنوع آن برای اهداف مختلف استفاده کنیم. 

 

از زمانی که هاینریش داو برای اولین بار بینورال بیت را کشف کرد و به یک گوش 400 هرتز و به گوش دیگ 410 هرتز دارد ، مدت ها می گذرد. امروزه ما میدانیم که در این شرایط ، مغز فرکانس 10 هرتز پردازش میکند که باعث آرامش و ریلکسیشن بهتر می شود. 

 

باینورال بیت , باینورال بیت چیست

باینورال بیت چیست

 

باینورال بیت چیست؟

باینورال بیت یا بیت های دوتایی ، ضربان هایی هستند که به صورت  دو ضربه با فرکانس متفاوت و در یک لحظه توسط مغز شنیده می شود. باینورال بیت ها فرکانس های متفاوتی در طرف راست و چپ دارند یعنی اگر از سمت راست 200 هرتز باشد از سمت چپ 210 هرتز است. برای این که مغز بتواند فرکانس باینورال بیت را دریافت کند ، صدا باید به حد کافی بلند باشد و بیت ها پایین تر از 1000 هرتز باشند. 

 

معمولا از این ضربه ها در پس زمینه اغلب موسیقی های آرام بخش استفاده می شود تا در مغز موج تتا ایجاد نمایند حس خوبی به شنونده بدهند. 

بععضی ، بیت ها را به صورت خام گوش می دهند که شاید جالب نباشد ، بهتر است به موسیقی هایی گوش دهید که در پس زمینه خود از این بیت ها استفاده می کنند. 

برای تاثیر گذاری باینورال بیت باید از ایرفون یا هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. 

 

باینورال بیت , تاثیر باینورال بیت روی عملکرد مغز

تاثیر باینورال بیت روی عملکرد مغز

 

تاثیر باینورال بیت روی عملکرد مغز

برای این که بتوانید عملکرد مغز را به صورت بهتر درک کنید به عملکرد اینترنت نگاه کنید. در اینترنت مانند مغز حجم بالایی از اطلاعات جا به جا می شود. حجم اطلاعات اصلا اهمیتی ندارد چرا که مغزما قادر است آنها را در مسیر درست منتقل کند. 

 

سلولهای مغز که به نام نورون شناخته می شود ، با تحریک ، مقداری الکتریسیته آزاد می کند. ما میتوانیم چرخه دائم اطلاعات در مغز را با نوار مغزی ثبت نماییم. 

امواج مغزی مسئول احساسات و رفتار ما هستند و هر چه فرکانس امواج بالاتر باشد یعنی شما هشیارتر هستید.

 

فرکانس های پایین تر معمولا در زمان خواب و استراحت وجود دارند. به عقیده دانشمندان با استفاده از فرکانس های پایین تر مثل باینورال بیت ، میتوانیم به مغز ، برنامه خاصی بدهیم.

با کمک باینورال بیت میتوانیم فرکانس های خاصی در مغز ایجاد نماییم. 

 

باینورال بیت ,انواع امواج در مغز انسان

انواع امواج در مغز انسان

 

انواع امواج یا فرکانس در مغز انسان

امواج بتا : امواج بتا بین 12 – 38 هرتز هستند و  در وضعیت بیداری و آگاهی در مغز ایجاد می شوند. این  امواج هنگام حل مسائل ، تصمیم گیری ، بیش از حد اندیشیدن ، اضطراب و هیجان تولید می شوند. 

 

امواج آلفا : امواج آلفا بین 8 – 12 هرتز هستند و زمانی ایجاد می شوند که آرام و ریلکس هستید . یادگیری و یکپارچگی مغز در این موج ، بهتر اتفاق می افتد. 

 

امواج تتا : امواج تتا بین 3 – 8 هرتز هستند و زمانی تولید می شوند که تازه به خواب رفته اید یا زمانی که بیشتر به عمق مدیتیشن  وارد می شوید مغزتان بیشتر وارد فاز تتا می شود. در این موج کشف و شهود و تصویر سازی ذهنی اتفاق می افتد. در مقایسه با هوشیاری کامل در این موج بهتر یاد میگیرید و بهتر مطالب را حفظ میکنید به همین دلیل است که موج تتا بهترین زمان برای دادن اطلاعات جدید به ضمیر ناخودآگاه است. مغز شما در موج تتا هر آنچه که بگویید را ضبط میکند. در این موج هر چه به ضمیر ناخودآگاهتان بگویید ضبط خواهد شد. 

 

موج دلتا : موج دلتا بین 0.5 – 3 هرتز است و آهسته ترین موج مغز به شمار می آید. موج دلتا زمانی ایجاد می شود که در خواب عمیق یا مدیتیشن خیلی عمیق هستید. در این موج مکانیزم بازتوانی و بازپروری فعال می شود. 

 

فواید گوش دادن به موسیقی باینورال بیت

اگر میخواهید در جلسات مدیتیشن موفق تر عمل کنید یا خواب هبترین داشته باشید یا به پروسه های بازتوانی مغزتان سرعت بدهید میتوانید از موسیقی باینورال بیت برای تولید امواج مغزی خاص استفاده نمایید. 

این تکنولوژی مدتهاست که توسط تیم بین المللی تحقیقاتی فرکانسیک ، به صورت تخصیی رمز گشایی شده و برای ایجاد تغییرات و بهبودهای روحی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

برای رسیدن به آرامش و ریلکسیشن میتوانیم با باینورال بیت ، امواج آلفا را ایجاد کنیم. امواج آلفا باعث می شوند در زمان حال زندگی کنیم.

اگر بخواهید مدیتیشن خوبی داشته باشید باید به تدریج از موج آلفا به تتا و دلتا بروید که با کمک باینورال بیت در این امر موفق تر خواهید بود و میتوانید به سطح بالایی از شعور و آگاهی بعد از اتمام مدیتیشن برسید. 

 

با استفاده از باینورال بیت میتوانید خواب بهتری داشته باشید ، قدرت درس خواندن و مطالعه را بهبود دهید. 

اضطراب و استرس را کاهش دهید.

تمرکز و خلاقیت را بالا ببرید. 

باینورال بیت در درمان بیش فعالی میتواند تاثیر زیادی داشته باشد. 

  

باینورال بیت ,تغییر ضمیر ناخودآگاه با باینورال بیت

تغییر ضمیر ناخودآگاه با باینورال بیت

 

تغییر ضمیر ناخودآگاه با باینورال بیت

با کمک باینورال بیت میتوانید به ضمیر ناخودآگاه راه پیدا کنید و دستورات و تغییراتی که مایلید را در لایه های عمیق ذهن ایجاد نمایید. 

به مرور زمان با باینورال بیت، خود آگاهی بسیار بالایی بدست می آوید که هیچگاه تجربه اش نکرده اید. 

با تکنولوژی باینورال بیت میتوانید باورها و عادت های نادرستی که در ضمیر ناخوداگاهتان شکل گرفته را تغییر دهید و برای مشکلات راه حل های بهتری پیدا کنید. 

 

موارد منع استفاده از باینورال بیت

به عقیده دانشمندان ، بینورال بیت تکنولوژی ایمنی است که ضرر خاصی ایجاد نمی کند.

ولی بهتر است کودکان و خانم های باردار ، افراد مبتلا به صرع ، افرادی که مشکلات قلبی دارند یا راننده خودروهای سنگین از آن استفاده نکنند.

 

گردآوری : بخش علمی و آموزشی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow