تینا ترکمان کیست؟ آیا مریم میرزاخانی دوم است؟ تینا ترکمان، عنوان مریم میرزاخانی دوم را گرفت:


			
		تینا ترکمان کیست؟ آیا مریم میرزاخانی دوم است؟
		تینا ترکمان، عنوان مریم میرزاخانی دوم را گرفت:
0
آشنایی با تینا ترکمان، ریاصیدان ایرانی الاصل   یک دانشجوی دیگر ایرانی نیز م&#...



آشنایی با تینا ترکمان، ریاصیدان ایرانی الاصل

 

یک دانشجوی دیگر ایرانی نیز موفق به دریافت مدرک دکترای ریاضی محض از دانشگاه هاروارد شد. همچنین، خانم تینا ترکمان که در سال 92 در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، به عنوان دومین دختر برتر جهان شناخته شد، در این هفته با راهنمایی کورتیس مکمالن، با موفقیت از پایان‌نامه خود دفاع کرد و مدال فیلدز را به دست آورد.
چکیده ای از بیوگرافی تینا ترکمان:

نام : تینا ترکمان

متولد : دهه 60

تحصیلات : دکترای ریاضی محض از دانشگاه هاروارد

علت شهرت : دانشمند ریاضی دان

 

تینا ترکمان کیست ؟

تا دیروز 4 ایرانی از دپارتمان ریاضی محض هاروارد دکترا گرفته بودند: فرشید جمشیدیان (1980)، پیروز وکیلی (1988)، مریم میرزاخانی (2004)، علی اکبر دائمی (2014) و حالا تینا ترکمان نیز به جمع نخبگان ایرانی اضافه شد.

 

تینا ترکمان در دهه 60 در تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، وی علاقمند به درک و مطالعه هندسه و مبحث دینامیک است، از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده و دارای مدرک تحصیلی دکترا ریاضی محض از دانشگاه هاروارد می باشد و تحصیلات خود را در آنجا به اتمام رساند.

 

بیوگرافی تینا ترکمان, زندگینامه تینا ترکمان, آشنایی با تینا ترکمان

تینا ترکمان ریاضیدان ایرانی

 

سوابق تینا ترکمان :

خانم تینا ترکمان یکی از نخبگان ریاضی کشورمان است که در سال 92 در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، به عنوان دومین دختر برتر جهان شناخته شد. او در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویی 2015 در بلغارستان به عنوان برنده مدال طلای المپیاد ریاضی شناخته شد.

 

پویا هنریار، محمد امین نجات بخش اصفهانی و تینا ترکمان، سه دانشجوی دانشکده ریاضی، در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویی به عنوان برندگان سه مدال طلای المپیاد ریاضی شناخته شدند. همچنین، حسن قره داغی، سید محمدحسین سید صالحی و امیرحسین اخلاصی نیز به عنوان اعضای تیم شش نفره دانشگاه صنعتی شریف، توانستند سه مدال نقره را در این مسابقات به دست آورند.

 

مسابقات I.M.C، به عنوان معتبرترین مسابقات بین المللی ریاضی در سطح دانشجویی شناخته می‌شود و همه ساله تیم‌هایی از برترین دانشگاه‌های جهان در این مسابقه به رقابت می‌پردازند.

 

در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی که در شهر «سانتامارتا» کلمبیا برگزار شد، آقایان آلک بدرویا و عارف صادقی به مدال طلا، و محمدجواد شعبانی، ماهان تجربه کار و خانم تینا ترکمان به مدال نقره و آقای سیدمحمدحسین سیدصالحی به مدال برنز دست یافتند. همچنین، تیم ایران با کسب رتبه دهم جهان، در این مسابقات موفق بود.

 

حضور سرکار خانم «تینا ترکمان» نیز در این مسابقات، نکته حائز اهمیتی بود که با کسب 28 نمره، به عنوان دومین دختر برتر جهان در این مسابقات، موفق به کسب مدال نقره شد.

 

افتخارات تینا ترکمان, مدال های تینا ترکمان, تصاویر تینا ترکمان

تینا ترکمان، مریم میرزاخانی دوم

 

افتخارات تینا ترکمان :

با راهنمایی کورتیس مکمالن، خانم تینا ترکمان در این هفته، با موفقیت از پایان‌نامه خود دفاع کرد و موفق به کسب مدال فیلدز شد. با این موفقیت، او عنوان مریم میرزاخانیِ دوم را در میان مردم به دست آورد.

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow