چگونه نوشتن ایده ها می تواند شما را با هوش تر کند؟ تقویت ذهن با توصیه‌ای که از شما یک فرد با ایده های بسیار می سازد


			
		چگونه نوشتن ایده ها می تواند شما را با هوش تر کند؟ 
		تقویت ذهن با توصیه‌ای که از شما یک فرد با ایده های بسیار می سازد
0
 ایده های خلاقانه زمانی به سراغ ما می آیند که ذهن ما آرام ترین حالت را دارد   ی&...



 ایده های خلاقانه زمانی به سراغ ما می آیند که ذهن ما آرام ترین حالت را دارد

 

یک فرد بالغ روزانه به طور متوسط 50000 فکر می کند. اکنون سعی کنید 100 مورد از آن افکار را از امروز به یاد بیاورید. بی شک یادآوری افکار کمی سخت می باشد. در حالت طبیعی بخشی از افکار به فراموشی سپرده می شوند. زیرا مغز برای جلوگیری از جنون و دیوانگی به حذف بخشی از اطلاعات غیرضروری می پردازد. در این مطلب از بیتوته شما را با فواید نوشتن ایده ها آشنا می کنیم.
ایده های عالی اغلب زمانی به وجود می آیند که فردی آماده نباشد

اغلب اوقات ایده های عالی زمانی به وجود می آیند که مغز شما در حالت پراکنده قرار دارد. در واقع هنگامی که ذهن به خیال پردازی مشغول می شود و تمرکز ندارد، افکار به ذهن خطور می کنند. 

 

به موجب قرارگیری ذهن در آرام ترین حالت، ایده های خلاقانه به سراغ فرد می آیند. 

در این حالت ذهنی مغز ما مسیرهای عصبی مختلف را به هم متصل می کند تا ایده های کاملا جدیدی ارائه دهد ( همانطور که خلاقیت به ما اجازه می دهد نقاط را متصل به هم کنیم، مغز ما این کار را به طور طبیعی در این حالت انجام می دهد) مشکل این است که از آنجایی که مغز ما بسیار آرام است، هیچ قصدی برای علامت گذاری ایده هایی که به وجود می آیند وجود ندارد.

 

هرگز به مغز خود اعتماد نکنید، حافظه آن بد است

خیلی اوقات ایده هایی که در حالت پراکنده به سراغ ما می آیند می توانند مقداری انتزاعی باشند. 

ایده نابغه و پیشگامانه ای که در حمام به ذهنتان خطور کرد را به خاطر دارید؟ چیزی که قرار بود جهان را به شکلی که ما می شناسیم متحول کند؟ احتمالا یادتان نمی آید آخرین ایده  شما چه زمانی از مغز شما خارج شد و دیگر خبری از آن نشد زیرا برای نوشتن آن وقت صرف نکردید.

 

در رقابت امروزی با زمان، نمی‌توانیم لحظه‌ای اضافی برای یادداشت ایده‌هایی که دائما از سرمان می‌ گذرند دریغ کنیم. عده ای از مردم بر این گمان هستند که یادداشت کردن ایده ها اتلاف وقت است. در واقع ممکن است فرد فکر کند که می تواند در آینده با بازگردانی اطلاعات در راستای عملی سازی آن ها اقدام نماید. اما با گذشت زمان اطلاعات از حافظه به فراموشی سپرده می شوند و یک ابهام خالی شکل می گیرد. 

 

ایده های عالی , پرورش ایده ,  نحوه نوشتن ایده

سعی کنید ایده های خود را ثبت کنید و به حافظه خود اعتماد نکنید

 

مهم نیست که چقدر مطمئن هستید که ایده ها را به خاطر خواهید آورد. پس تنبلی را کنار بگذارید و ایده های عالی را یادداشت کنید.  همچنین می توانید ابزارهای ضبط را در دسترس قرار دهید. اگر دفتر یا خودکار را مستقیما در مقابل خود قرار دهید، افکار از حالت  آزاد خارج می گردند. بنابراین سعی کنید لوازم نوشتن را به دور از چشم قرار دهید.

 

با این وجود دفترچه یادداشت را در نزدیکی خود قرار دهید. به گونه ای که وقتی افکار به سراغ شما می آیند، برای یادداشت سریع آنها تلاش ذهنی و جسمی بسیار کمی لازم باشد. اپلیکشن های گوشی هوشمند نیز گزینه بسیار خوبی برای ثبت ایده ها هستند.

 

در برابر میل به سازندگی مقاومت کنید

ممکن است به محض شکل گیری افکار در ذهن فرد در دام آن ها بیوفتد. بهتر است قبل از سازماندهی افکار از انجام دادن آن ها پرهیز نمایید. 

به روند آزاد اندیشی و نوشتن ایده ها پایبند باشید و آنها را به حال خود رها کنید. سپس با گذشت زمان سعی کنید تا افکار را سازماندهی نمایید. ممکن است در این حین بسیاری از ایده ها را از دست بدهید زیرا بیش از حد بر یک ایده متمرکز شده اید. شما همچنین انگیزه خود را از دست خواهید داد زیرا خود را با کار پر می کنید و روند را پیچیده می کنید.

 

 راههای ایده پردازی ,ایده های عالی , پرورش ایده

به محض اینکه ایده های جدید به سراغ شما آمدند آن ها را یادداشت کنید

 

هر از چند گاهی ایده های خود را مرور کنید

اکنون که ایده ها را نوشته اید، ضرورت دارد برای تبدیل ایده ها به واقعیت، آن ها را تقویت نمایید. حدود 3 مرتبه در هفته به مرور ایده ها بپردازید. سپس ایده های کمتر مفید را فیلتر کنید و با سازماندهی نسبت به توسعه ایده های بالقوه اقدام کنید. 

به یاد داشته باشید، اکثر مردم ایده های بسیار خوبی دارند، فقط تعداد کمی از آنها زحمت یادداشت کردن آنها را دارند. افرادی که به نوشتن ایده ها می پردازند همان کسانی هستند که در آینده به موفقیت می رسند.

  وارد یک روتین شوید

ورود به یک روتین کمک شایانی در عملی سازی و نوشتن ایده ها می کند. بیدار شدن در ساعت های اولیه صبح (ترجیحا 5 صبح) زمانی به عادت تبدیل می شود که از شنبه تا جمعه این کار را به صورت مداوم  انجام دهید.

توصیه می شود یک زنگ هشدار تنظیم کنید که به صورت روزانه تکرار گردد.

همچنین، رفتن به رختخواب هر شب راس یک ساعت مشخص، عامل مهمی برای داشتن صبحی پربار است. یاد بگیرید که چقدر باید بخوابید تا روز بعد احساس خستگی نکنید. برخی از افراد می توانند 4 تا 6 ساعت از پس آن بر بیایند در حالی که اکثر افراد به طور روزانه به 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارند.

 

ایده های عالی , پرورش ایده ,  نحوه نوشتن ایده

یاد بگیرید که چقدر باید بخوابید تا روز بعد احساس خستگی نکنید

 

دلیل قانع کننده ای داشته باشید

مطمئن شوید که دلیل خاصی برای بیدار شدن در صبح دارید. بیدار شدن در ساعت 5 صبح فقط برای نوشتن ایده ها دشوارتر از زمانی است که برای پرداخت قبوض، دویدن، شروع زودهنگام کار و ... برنامه ریزی کرده باشید.

 اگر مطمئن باشید که کاری سرگرم کننده برای خود انجام خواهید داد، بلند شدن بسیار آسان تر خواهد بود.

 

نتیجه پایانی

استفاده از نکات ذکر شده و عمل کردن به آنها در زندگی روزمره شما تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت ( البته اگر به آن پایبند باشید تا برای شما تبدیل به یک عادت شود.) زمانی که از این نکات استفاده کنید متوجه خواهید شد که تصمیم خیلی بزرگی گرفته اید، استرس کمتری دارید بیشتر کار انجام می دهید و نسبت به زمانی که دیرتر بلند می شدید احساس خوشحالی بیشتری می کنید و ایده های بیشتری به ذهنتان خطور می کند.

 

گردآوری:بخش علمی بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow