سنگ مرداب یا مردار سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ سنگ مرداب یا مردار سنگ چیست و چه موارد مصرفی دارد؟


			
		سنگ مرداب یا مردار سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟
		سنگ مرداب یا مردار سنگ چیست و چه موارد مصرفی دارد؟
0
سنگ مرداب چیست   سنگ مرداب یا مردار سنگ دارویی سنتی می باشد که معمولا برای رف&...



سنگ مرداب چیست

 

سنگ مرداب یا مردار سنگ دارویی سنتی می باشد که معمولا برای رفع بوی بد بدن استفاده می‌شود همچنین سنگ مرداب ماده‌ای پودر شده‌ است که از آسیاب نوعی سنگ به وجود می‌آید.

سنگ مرداب قدرت میکروب کشی بالایی دارد و می تواند باکتری های موجود در عرق را که باعث ایجاد بوی بد می شود نابود کند. این پودر از سنگ نقره یا نوعی سنگ به نام سنگ مردار تولید می‌شود که برخی مردم اعتقاد دارند ، سنگ مردار همان زاج سفید باشد ، اما این دو ماده از نظر فرمول شیمیایی با هم متفاوت است.

 

اصلی ترین خواص این پودر رفع بوی بد بدن ، زدایش میکروب و باکتری می باشد اما تحقیقاتی که راجب این دارو انجام شده  نشان می دهد که سنگ مرداب برای بدن ضررهایی در پی دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد و مضرات این پودر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

سنگ مرداب, خواص سنگ مرداب, روش استفاده سنگ مرداب

موارد استفاده از سنگ مرداب

 

کاربرد سنگ مرداب چیست؟

در طب سنتی سنگ مرداب معمولا برای از بین بردن بوی بد بدن از این پودر استفاده می‌شود اما از بین بردن بوی بدن ، تنها خاصیت سنگ مرداب نیست. در این قسمت شما عزیزان را با چند نمونه از کاربرد سنگ مرداب آشنا می کنیم:

_ گیرنده و خشک کننده میکروب‌ها و باکتری‌ها 

_ باعث ترکیب بهتر محتویات دارو می‌شود

_ زداینده و رقیق‌کننده 

و …

 

روش استفاده سنگ مرداب, پودر سنگ مرداب, سنگ مرداب از بین برنده بوی بد

نحوه استفاده از سنگ مرداب

 

نحوه استفاده از سنگ مرداب برای از بین بردن بوی بد بدن

پس از حمام ، مقداری از پودر سنگ مرداب را به زیر بغل یا قسمت‌هایی از بدن که زیاد عرق می‌کند بزنید ، تا از بوی بد عرق جلوگیری کند. اما نکته مهم این است که سنگ مرداب باعث کم شدن عرق یا از بین رفتن تعریق نمی‌شود و فقط بوی عرق را از بین می‌برد.

 

سنگ مرداب را باید از عطاری ها تهیه کنید و برای استفاده از آن می توانید مقدار کمی از آن را با کمی آب یا گلاب یا آبلیمو  مخلوط کنید و روی زیر بغل بمالید  پس از ۱۵تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید تا از تاثیر فوق العاده آن در کاهش عرق و بوی خوب آن شگفت زده شوید.  

 

یکی دیگر از روش های استفاده از سنگ مرداب این است که مقدار مساوی از مردار سنگ را با همان نسبت کلد کرم ترکیب کنید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. روش استفاده از این کرم به این صورت می باشد که  نیم تا یک ساعت قبل از رفتن به حمام ، زیر بغل را با این ترکیب ماساژ داده و سپس به حمام رفته و خود را بشویید.  

 

مضرات سنگ مرداب

باید توجه داشته باشید هر ماده ی طبیعی مفید و بی خطر نیست 

تحقیقات نشان می دهد که سرب از جمله فلزات سنگین است که برای موجودات زنده بسیار مضر است و این ماده سمی ، به راحتی از طریق پوست بدن جذب می‌شود و آسیب‌های جدی به شخص وارد می‌کند که نمونه ای از این آسیب ها عبارت اند از :

۱ _ وقتی سرب وارد بدن شود ، سلول‌های عصبی را از بین می برد  و موجب بیماری‌های خونی و مغزی می‌شود.

 

۲ _ تماس طولانی با این فلز موجب بیماری‌های کلیه و دردهای ناحیه شکم می‌شود.

 

۳ _ خوردن آن به مقدار زیاد، کشنده است.

 

۴ _ سرب موجود در سنگ مرداب، موجب حساسیت‌های چشمی می‌شود.

 

۵ _ سنگ مرداب باعث ایجاد حساسیت‌ها و آلرژی‌های پوستی می‌شود.

 

۶ _ استفاده  مداوم از سنگ مرداب باعث تیرگی پوست زیر بغل می شود که باید طی دوره زمانی خاصی از این ترکیب استفاده شود البته  پس از قطع مصرف و استفاده از کیسه در حمام این تیرگی را می توان برطرف کرد.

 

۷ _ با تاثیر بر دستگاه گوارش باعث یبوست ، دردهای شکمی و تهوع می‌شود.

 

۸ _ در صورت پخش در منزل با ایجاد محیط آلوده ممکن است وارد خوراکی ها شده و در نتیجه جذب بدن شود. 

 

این محصول به صورت غیر مجاز عرضه و پخش می شود و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست . وجود فرآورده ای به این شکل، به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد و شما باید دقت داشته باشید که محصولات سلامت دارای مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت باشند.

 

مردار سنگ, مضرات مردار سنگ, روش استفاده از مردار سنگ

سنگ مرداب برای کودکان

 

سنگ مرداب برای کودکان

با توجه به توضیحاتی که تا الان درباره ضرر سنگ مرداب گفته شد می‌توان گفت که این ماده تاثیر منفی بر کودکان و پوست بدن آن‌ها دارد ، پس باید بسیار دقت کنید که برای کم کردن تعریق بدن کودک و رفع عرق‌سوختگی ، از این ماده بهتر است استفاده نکنید. بهتر است در محل‌های مسکونی که در آن ها اطفال و افراد خردسال و همچنین افراد سالمند وجود دارد با توجه به ویژگی‌های این ماده بسیار خطرناک است صورت نگیرد.

 

گردآوری : بخش علمی بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow