نذر نخود برای برآورده شدن حاجت های خاص نذر نخود به چه صورت است؟


			
		نذر نخود برای برآورده شدن حاجت های خاص
		نذر نخود به چه صورت است؟
0
نذر نخود برای برآورده شدن حاجت های خاص   بسیاری از نذرها برای برآورده شدن حا...



نذر نخود برای برآورده شدن حاجت های خاص

 

بسیاری از نذرها برای برآورده شدن حاجت وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. نذرها را باید با ایمان صد در صد و باور قلبی انجام بدهید. در ادامه این مقاله بیتوته شما را با نذر نخود آشنا می کنیم.
نذر نخود برای حاجات

مؤثرترین نذر این که کدام نذر دارای تأثیر بیشتری است و زودتر ما را به حاجتمان می‌رساند، با تحقیقی که انجام شده این نتیجه قابل دسترسی است که نذر برای ائمه اطهار (ع) بسیار مؤثر است؛ مثلاً کسی نذر کند که اگر خداوند حاجت او را برآورده کرد یک ختم قرآن بخواند و ثواب آن را به ساحت مقدس یکی از چهارده معصوم (ع) هدیه کند، یا نذر کند روزه بگیرد، یا چهل روز زیارت عاشورا بخواند.

 

شرایط نذر :

یکی از راه های برآورده شدن حاجات، نذر کردن است که دارای آداب خاصی است. از جمله این که در نذر باید صیغه خوانده شود، ولی لازم نیست به عربی باشد؛ به عنوان مثال اگر فرد بگوید نذر می کنم که اگر خداوند حاجتم را برآورده کرد یک روز برای رضای خدا روزه بگیرم. و یا پولی را به فقیر بدهم و یا 40 روز زیارت عاشورا بخوانم.

 

یکی دیگر از شرایط نذر آن است که نذر کننده باید مکلّف و عاقل باشد و با اختیار خود نذر کند.  پس نذر فردی که از روی اجبار و یا از روی عصبانیت و بی اختیار نذری می کند، صحیح نیست، و کاری را هم که می خواهد به عنوان نذر انجام دهد باید یک نوع رجحان و برتری داشته باشد و انجام آن به رایش ممکن و در حد توان او باشد.

 

داستان پیرمرد خارکن و نذر نخود :

در زمان های قدیم پیرمرد خارکنی به نام عبدالله بوده که از خارکنی امرار معاش و زندگی می گذراند. وی در فصل گرما دو پشته خار جمع می کرد یکی را می فروخت و دیگری را در غاری مخفی می کرد. روزی برفی بارید و خاری نبود رو به سوی غار نهاد ولی دید اثری از خارها نیست. دلشکسته رو به سوی خدا نمود و طلب کمک می نمود که ناگهان بی هوش گردید.

 

در عالم بی هوشی سیدی سراغ آن آمد و جویای حالش گردید و عبدالله ماجرا را تعریف کرد سپس آن سید مشتی سنگ در دامن او ریخت و گفت: این جواهرات را فردا بفروش.

 

خارکن بیدار شد و سنگ ها را در دامن دید اما آنها را ریخت و به خانه برگشت.

 

فردای آن، یکی ازسنگ ها که در لباس او جا مانده بود مرواریدی گشته بود خارکن سراسیمه برگشت و تمام سنگ ها را جمع کرد و شب مجددا خواب دید آن سید نورانی را آن سید این دفعه گفت: برای جبران خوب است هر شب جمعه علی را یاد کن و سه سکه نخود مشکل گشا بخر و بین مردم تقسیم کن.

 

پیرمرد بعد از بیداری فهمید آن سید مولا علی (ع) بوده است پس از آن خار کن فردی متملک گردید و همسر و فرزندانش انیس خانواده ی پادشاه گردیدند.

 

در این بین روزی خار کن راهی مکه گردید و زن را توصیه به نذر دائمی خود نمود ولی پس از چند هفته زن دیگر آن نذر ادا نکرد.

 

روزی گردنبند دختر پادشاه که با دختر عبد الله برای بازی و شنا به باغ رفته بودند گم شد و دختر عبدالله را مقصر نامیدند و او را زندانی و تمام اموالشان را غصب نمودند.

 

پیرمرد پس از برگشت از مکه از ماجرا آگاه و فورا نذرش را در شب جمعه ادا و در همان شب گردنبند دختر پادشاه که توسط کلاغ ربوده شده بود پیدا و دستور به رهایی دختر عبدالله و باز گرداندن دارایی آنها داده شد.

 

آش مخصوص نذر نخود, نذر نخود چگونه است, راهنمای استفاده از نذر نخود

نذر نخود با ذکر یا علی

 

نذر نخود و ذكر یا علی :

نخود یکی از حبوبات خاص است و برای نذرهای خاص و سخت از آن استفاده می شود.

 

ختم مجرب یا علی با 12 عدد نخود :

این نذر نخود را شیعیان کشور عراق به ویژه شهر نجف و کربلا بسیار انجام می دهند و خیلی از آن نتیجه گرفتند. به این صورت است که؛ هر وقت مردم نجف حاجتی داشته باشند 12 عدد نخود برمی دارند برای این نذر و دیگر نذرها باید طاهر و پاک باشید و غسلی به گردن شما نباشد، سپس به هر کدام از نخودها 1000 مرتبه ذکر یاعلی می خوانند که جمعا می شود 12 هزار مرتبه، نخودها را نزدیک دهان ببرید و نباید وقفه ای بین این 12 هزار ذکر بیفتد و همه را پشت سر هم بخوانید.

 

سپس آن ها را داخل نایلون قرار بدهید و در جایی بگذارید که در دسترس کسی نباشد و کسی به آن ها دست نزند. و هر زمانی که حاجت گرفتید آش درست می کنید و این 12 نخود را داخل آش بریزید. 

 

برای پخت آش حتما نباید آش رشته باشد می توانید از آش های محلی تان بپزید. از این آش نباید خودتان و خانواده تان میل کنید.

 

باید از این آش حداقل 7 خانواده بخورند.

 

نسبت به گرفتن حاجت باید صبور باشید و لازم به تکرار آن نیست. بدانید اگر با باور قلبی و ایمان 100 درصد این کار را انجام بدهید حاجت شما در زمانی که به صلاح شماست برآورده می شود و نباید روی آن پا فشاری کنید. هرگز برای خواسته های نامعقول نذر نکنید.

 

گردآوری : بخش مذهبی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow