چرا برای مردگان دسته گل می‌بریم؟ علت اینکه برای مردگان دسته گل می بریم چیست ؟


			
		چرا برای مردگان دسته گل می‌بریم؟
		علت اینکه برای مردگان دسته گل می بریم چیست ؟
0
چرا برای مردگان دسته گل می بریم ؟   شاید دیده باشید که بسیاری از افراد برای زی&...



چرا برای مردگان دسته گل می بریم ؟

 

شاید دیده باشید که بسیاری از افراد برای زیارت اهل فبور برای آن ها گل تهیه می کنند. اما شاید ندانید چرا برای مردگان دسته گل می‌بریم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

گل مظهر طراوت و زیبایی است و دیدن گل هر کسی را به شور و وجد می آورد و روح او را شادابی و طراوت می بخشد، شاید گذاشتن گل بر روی قبر نیز با چنین هدفی باشد. یعنی هدف این است که روح میت، از طراوت گل، طراوت و شادابی بگیرد و شاد و سرزنده شود و احساس پژمردگی و افسردگی نکند.

 

اما این در اسلام سفارش نشده است. روایتی نقل شده است که از امام علی (ع) پرسش کردند، چه هدیه ای برای اموات خود بفرستیم، فرمودند : « دعا، صدقه و قرائت قرآن». این کار برای روح اموات سودمند و مفید می باشد.

 

مردم برای احوالپرسی و یادبود به خانواده داغذار کل هدیه می دهند. گل های مراسم های ترحیم، ختم با دیگر گل ها متفاوت است و هر کدام نماد خاصی دارد. شاید گل به خانواده ی داغدار آرامش بدهد، اما برای میت هیچ سودی ندارد.

 

به جای اهدای دسته گل و تاج گل های موقت بر سر مزار، می توانید گیاهان گلدار مقاوم بکارید. زیرا گل های طبیعی نهایتا 4-5 روز زیبایی و شادابی خود را از دست می دهند. اما در صورتی که گل های مقاوم را بکارید. ماهها و حتی سالها شاداب و پرطراوت هستند.

 

گل های مناسب اموات,بهترین گل برای اموات,فواید گل برای اموات

خرید دسته گل برای اموات

 

اغلب برای مردگان از گل های زیر استفاده می کنند که هر کدام نماد خاصی دارد.

• گل سوسن (لیلیوم) : گل لیلیوم نماد عزیمت روح به دنیای دیگر یا در صورت جوان بودن نماد بی گناهی آن است.

 

• گل گلایول : این گل برای مراسم های ترحیم بسیار رایج است و با هدیه دادن گل گلایل به اطرافیان متوفی؛ ادای احترام به درگذشتگان می کنند و نماد قدرت، اخلاق، صداقت و نشانگر احساسات عمیق قلبی می باشد. 

 

گل داوودی : نشان دهنده ی پشیمانی، فانی بودن و یادآوری است. هر کدام از رنگ های آن نماد خاصی دارد.

 

گل رز : این گل از زیباترین و پرطرفدارترین گل هاست که در بیشتر مراسم ها از آن استفاده می شود. گل رز قرمز، نماد غم و اندوه است.

 

گل زنبق : این گل یکی از گل هایی است که برای سر مزار مورد استفاده قرار می گیرد. گل زنبق سفید، نشانگر معصومیت و خلوص روح متوفی است.

 

• گل ارکیده : این گل نماد ابراز عشق ابدی به متوفی است.

 

• گل نرگس : گل نرگس، در بهار شکوفه می دهد و مفهوم حیات و زندگی مجدد را به دنبال دارد.

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow