متن های وصیت نامه شهید بابایی وصیت نامه شهید بابایی


			
		متن های وصیت نامه شهید بابایی
		وصیت نامه شهید بابایی
0
آشنایی با شهید بابایی   مليحه جان به خدا قسم مسلمان بودن تنها فقط به نماز و رو...



آشنایی با شهید بابایی

 

مليحه جان به خدا قسم مسلمان بودن تنها فقط به نماز و روزه نيست البته انسان بايد نماز بخواند و روزه هم بگيرد. اما برگرديم سرحرف اول اگر دوستت تو را ناراحت كرد بعد پشيمان شد و به تو سلام كرد و از تو كمک خواست حتما به او كمک كن. تا می تونی به دوستانت كمک كن و به هر كسی كه می شناسی و يا نمی شناسی خوبی كن. نگذار كسی از تو ناراحت بشه و برنجه
خلاصه ای از زندگی شهید عباس بابایی

عباس بابایی چگنی، در 14 آذر 1329 هجری شمسی در خانواده‌ ای متوسط و مذهبی در شهر قزوین به دنیا آمد. نام پدر او اسماعیل بود.

 

شهید عباس بابایی دوره ابتدایی خود را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» سپری کرد. وی بعد از گرفتن دیپلم، در سال 1348 در رشته ی پزشکی قبول شد، ولی به خلبانی علاقه ی بسیار داشت، بنابراین در رشته ی خلبانی نیروی هوایی ادامه تحصیل داد.

 

وی بعد از اینکه دوره ی مقدماتی تحصیلاتش را تکمیل کرد در سال 1349 به آمریکا اعزام شد.

 

شهید بابایی سرپرستی انجمن اسلامی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان را  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر عهده گرفت.

 

وی با آغاز جنگ جهانی ایران و عراق، به انجام عملیات جنگی هوایی مشغول شد. در سال 1360 ضمن ترفیع به درجه ی سرهنگ دومی به عنوان فرمانده «پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان» تعیین شد؛ او در 9 آذر 1362 به درجه سرهنگ تمامی ارتقاء یافت و به سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و به تهران عزیمت کرد. او بعد از چهار سال رزم در مقام معاونت عملیات نیروی هوایی، در 8 اردیبهشت 1366 به درجه «سرتیپی» ارتقاء یافت.

 

عباس بابایی بعد از 60 مأموریت جنگی موفق در صبح روز پانزدهم مرداد سال 1366 هجری شمسی مصادف با روز عید قربان همراه با سرهنگ علی محمد نادری یکی از خلبانان نیروی هوایی برای شناسایی منطقه و تعیین راهکار صحیح اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای F5 دو کابینه از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمدند و وارد آسمان عراق شدند. شهید بابایی و شهید نادری بعد از انجام دادن مأموریت، زمان بازگشت، در منطقه ی عملیاتی سردشت در مورد هدف شلیک توپ ضدهوایی شیلکا 23 میلیمتری قرارگرفتند.

 

ایشان در سن 37 سالگی بعد از 60 ماموریت جنگی موفق و بعد از یک عملیات برون مرزی در منطقه ی عملیاتی سر دشت به شهادت رسید و پیکر پاک آن در مزار شهدا در جنوب شاهزاده حسین شهر قزوین به خاک سپرده شد.

 

وصیت نامه شهید بابایی,آشنایی با وصیت نامه شهید بابایی

متن وصیت نامه باقیمانده از شهید بابایی

 

وصیت نامه های شهید باباییوصيت نامه اول شهید بابایی:

بسم الله الرحمن الرحیم

همسرم ! راه خدا را انتخاب کن که جز این راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد.

 

ملیحه جان همان طوری که می دانی احترام مادر واجب است. اگر انسان کوچکترین ناراحتی داشته باشد اولین کسی که سخت ناراحت می شود مادراست که همیشه به فکر فرزند یعنی جگرگوشه اش می باشد.

 

ملیحه جان اگر مثلا نیم ساعتی فکر کردی راجع به موضوعی هرگز به تنهایی فکر نکن حتما از قرآن مجید و سخنان پیامبران – و امامان استفاده کن و کمک بگیر- نترس هر چه می خواهی بگو. البته درباره هر چیزی اول فکر کن. هر چه که بخواهی در قرآن مجید هست مبادا ناراحت باشی همه چیز درست می شه ولی من می خواهم که همیشه خوب فکر کنی. مثلا وقتی یک نفر به تو حرفی می زند زود ناراحت نشو درباره اش فکر کن ببین آیا واقعا این حرف درسته یا نه. البته به وسیله ایمانی که به خدا داری.

 

ملیحه جان به خدا قسم مسلمان بودن تنها فقط به نماز و روزه نیست البته انسان باید نماز بخواند و روزه هم بگیرد. اما برگردیم سرحرف اول اگر دوستت تو را ناراحت کرد بعد پشیمان شد و به تو سلام کرد و از تو کمک خواست حتما به او کمک کن . تا میتونی به دوستانت کمک کن و به هر کسی که می شناسی و یا نمی شناسی خوبی کن. نگذار کسی از تو ناراحت بشه و برنجه.

 

هر کسی که به تو بدی می کند حتما از او کناره بگیر و اگر روزی از کار خودش پشیمون شد از او ناراحت نشو. هرگز بخاطر مال دنیا از کسی ناراحت نشو.

 

ملیحه جون در این دنیا فقط پاکی، صداقت، ایمان، محبت به مردم، جان دادن در راه وطن، عبادت باقی می ماند. تا می تونی به مردم کمک کن. حجاب، حجاب را خیلی زیاد رعایت کن .

 

خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی (عج) تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار. به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را برای خدا در چند جمله انشاالله خلاصه می کنم.

 

اگه شده نان خشک بخور ولی دوستت، فامیلت را که چیزی نداره، کسی که بیچاره است او را از بدبختی نجات بده. تا میتونی خیلی خیلی عمیق درباره چیزی فکر کن. همیشه سنگین باش. زود از کسی ناراحت نشو از او بپرس که مثلا چرا اینکار را کردی و بعد درباره آن فکر کن و تصمیم بگیر ... .

 

... ملیحه به خدا قسم به فکر تو هستم ولی می گویم شاید من مردم باید ملیحه ام همیشه خوشبخت باشد. هرگز اشتباه فکر نکند. همیشه فقط راه خدا را انتخاب بکند . چون جز این راه راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد.

 

ملیحه باید مجددا قول بدهی که همیشه با حجاب باشی. همیشه با ایمان باشی. همیشه به مردم کمک کنی. به همه محبت کنی. در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است و راه خداست ... اگه می خواهی عباس همیشه خوشحال باشد باید به حرفهایم گوش کنی. ملیحه هرچقدر میتونی درس بخون. درس بخون درس بخون. خوب فکر کن. به مردم کمک کن. کمک کن خوب قضاوت کن. همیشه از خدا کمک بخواه. حتما نماز بخون. راه خدا را هرگز فراموش نکن ... .

 

همیشه بخاطرت این کلمات بسیار شیرین و پر ارزش را بسپار « کسی که به پدر و مادرش احترام بگذارد، یعنی طوری با آنها رفتار کند که رضایت آنها را جلب نماید، همیشه پیش خداوند عزیز بوده و در زندگی خوشبخت خواهد بود. »

 

ملیحه مهربانم هر وقت نماز میخونی برام دعا کن.

وصیت نامه شهید عباس بابایی

 

وصیت نامه دوم شهید عباس بابایی

وصیت نامه دوم و تنها وصیت نامه به جا مانده از این شهید عزیز است.

 

شهید عباس بابایی در تنها وصیت نامه بجامانده از خود نوشته است: به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را در چند جمله انشاءالله خلاصه می کنم.

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی(عج) تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار.

به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را در چند جمله انشاءالله خلاصه می کنم.

خدایا مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده.

خدایا همسر و فرزندانم را به تو می سپارم.

خدایا من در این دنیا چیزی ندارم، هرچه هست از آن توست.پدر و مادر عزیزم، ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.

 

عباس بابایی 1361/4/22

21 ماه مبارک رمضان

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow