انشا نماز خوب باید چه ویژگی هایی باشد؟


			
		انشا نماز خوب باید چه ویژگی هایی باشد؟
0
نوشتن انشا نماز   انشا نماز باید به گونه ای نگارش شود که شنونده بتواند با آن ا&#...



نوشتن انشا نماز

 

انشا نماز باید به گونه ای نگارش شود که شنونده بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در این مقاله به شما در مورد ویژگی های انشا نماز بیشتر خواهیم گفت.

 ویژگی های انشا نماز خوب:

انشا نماز را می توان یکی از مهم ترین انشاهایی دانست که در طول زمان تحصیل باید نگارش شود اما اصولا یک انشای نماز باید چه ویژگی هایی داشته باشد و بهتر است چگونه نگارش شود؟ در جواب باید گفت که اصولا انشا یک برداشت شخصی در مورد موضوعات مختلف مانند نماز می باشد که باید این برداشت های شخصی بر طبق اصول و قواعد خاصی نوشته شود.

 

برای مثال اگر می خواهیم یک انشا در مورد نماز بنویسیم، نوشته ما باید به سه قسمت ابتدا، میانه و انتها تقسیم بندی شود که نام دیگر این تقسیم بندی، مقدمه، توضیح و نتیجه گیری می باشد. در قسمت مقدمه باید در مورد آنچه که فکر می کنیم لازم است شنونده در مورد انشای ما بداند توضیح دهیم و سپس بر اساس آن قسمت اول، قسمت دوم و سوم را کامل کنیم. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی های یک انشای نماز خوب به شما خواهیم گفت.

 

انشا نماز,نوشتن انشا نماز

انشا نماز برای کودکان


در انشا نماز چه چیزهایی باید بنویسیم؟
در ابتدا باید توجه داشته باشیم که نوشته ما باید به گونه ای باشد که شان مقدس نماز را حفظ کند و در ادامه باید تلاش داشته باشیم که نظرات خود در مورد نماز را بنویسیم. نوشتن انشا نماز اصلا کار سختی نیست و می توانید از والدین و دوستان خود در مورد نماز و جایگاه آن در زندگی سوال کنیم.

 

پس از پرسش های اولیه می توانیم مقدمه انشای خود در مورد نماز را نگارش کنیم که این قسمت باید بر اساس قواعد نگارشی استفاده شود. معمولا در مقدمه انشا باید از جملات روان، بدون هرگونه اصطلاحات سخت و غیر عامیانه و با لحنی دوستانه باشد. زمانی که قسمت مقدمه یک انشا به خوبی نگارش شود و در آن موضوعات و مفاهیم مورد بحث که در ادامه می خواهید در مورد آن صحبت کنید به خوبی توضیح داده شود، می توان انتظار داشت که یک انشای قوی نگارش شود.

 

انشا نماز,نوشتن انشای نماز,نمونه انشا نماز

انشا درباره نماز

 
قسمت دوم، توضیحات یک انشا باید چگونه تکمیل شود؟
توضیحات یک انشا باید به گونه ای باشد که شنونده و خواننده انشا نماز بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و به عمق صحبت های شما در مورد نماز برسد. این قسمت، طولانی ترین قسمت نوشته شما در مورد نماز می باشد و باید به گونه ای توضیح داده شود که شنونده بتواند با مفاهیم شما به صورت موردی ارتباط برقرار کرده و به آن پی ببرد. بهتر است که در این قسمت از نوشته خود از کسی کمک نگیرید و به تنهایی قسمت دوم را تکمیل کنید.


قسمت سوم، نتیجه گیری
در قسمت سوم از انشا نماز باید نتیجه گیری از قسمت های اول و دوم را انجام دهید و باز هم نظرات باید صحبت های خودتان بدون کمک از دیگران باشد. اینکه چگونه انشا بنویسیم در واقع یک امر خود خواسته است و باید بر اساس خلاقیت خودتان انشا را نگارش کنید.

 

یادگیری نگارش انشا اصلا کار سختی نیست و نباید از دیگران کمک بگیرید. در صورتی که در زمینه مورد نظر اطلاعات کاملی نداشته باشید، می توانید از والدین و مسئولین مدرسه سوالات خود را بپرسید ولی بهتر است که نگارش را به تنهایی و بر اساس دانش خود انجام دهید. زنگ انشا یکی از بهترین مواقع برای محک زدن توانایی نگارش و تسلط به زبان است و به همین دلیل بهتر است کودک خلاقیت خود را در نگارش انشا به کار گیرد.

 

انشا نماز,نوشتن انشا درباره نماز,نمونه انشا نماز

انشا نماز

 

نمونه هایی از انشا نماز برای ایده گرفتن:

نمونه اول برای انشا نماز برای کودکان دبستانی :

 نماز خواندن یعنی صحبت کردن با خدا. در نماز، ما با خدا راز و نیاز می کنیم، حرف های دل مان را به خدا می زنیم، چیزهایی که دوست داریم را از خدا می خواهیم و به او می گوییم که چه قدر دوستش داریم.

درصورتی که وقت هایی که غمگین و تنها هستیم و نمی توانیم با کسی حرف بزنیم، نماز بخوانیم حال ما بهتر ميشود و ناراحتی ما کم ميشود ، زیرا صحبت کردن با خدا انسان را آرام ميکند.

خدا همیشه منتظر است ما به سوی او برویم و از او کمک بخواهیم، تا به ما کمک کند.

همچنين نماز خواندن و پرستش خدا باعث ميشود ما بدانیم همیشه کسی است که کار های ما را می بینید، بخاطر همین خطاها و گناهان کم تری در زندگی انجام می دهیم و آدم بهتری خواهیم بود.

خدا نعمت های زيادي به ما داده است که ما باید قدر آنها را بدانیم و از خدا بخاطر این نعمات قدردانی کنیم.

نماز خواندن هم یکی از راه هایی است که ما به وسیله آن، از خدا بخاطر نعمت هایش قدردانی می کنیم.

کسی که مسلمان است باید نماز بخواند و بخاطر تنبلی یا هر کاری دیگری خواندن آن را فراموش نکند. پیامبر و امامان ما هم، گفته اند که به نماز اهمیت بدهیم و نماز را اول وقت بخوانیم.

قبل از نماز خواندن باید شرایط نماز خواندن، درست خواندن و مقدمات آن مانند وضو را خوب یاد بگیریم، تا نماز ما باطل نباشد.

 

نمونه دوم انشا نماز:
نماز، ستون دین، کلید بهشت و نشانه ی وفاداری ما به عهد خویش با خداست. جامعه ی اسلامی و فرد مسلمان با نماز شناخته ميشود؛ در جامعه و خانواده ای که نماز راه نیافته، گویا اسلام وارد نشده است.

مسلمانان در زندگی خود بخشی از وقتشان را به نماز خواندن اختصاص می‌دهند . نماز را اولین بار حضرت محمد به یارانش آموخت. بر مسلمانان واجب شده است که در شبانه روز پنج نوبت نماز بخوانند تا خدا را از یاد نبرند و در زندگی همیشه موفق باشند.

ما مسلمانان زمانی که نماز می خوانیم در واقع با خدای خودمان صحبت میکنیم که اگر تلاش کنیم بیش تر به نماز توجه کنیم و متوجه چیزهای ديگر نباشیم، آن وقت است که قلب ما بیش تر متوجه حضور خدا در کنارمان ميشود.

نماز خواندن اثرات موثر زيادي بر روی انسانها می گذارد.

زمانی که ما پنج نوبت در روز نماز می خوانیم با این نماز خود نشان می دهیم که تمامی اعمال ما در طول روز براي رضای خدا بوده و ما در هر لحظه به یاد خدا بوده ایم، همانگونه که خدا همیشه به یاد ما است.

نماز خواندن، ثواب دارد و ما را از گناهان دور نگه می دارد. ما با نماز زندگی آرامی را تجربه خواهیم کرد.

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow