ادعیه مجرب


			
		ادعیه مجرب
0
دعای مجرب چیست؟   همه ما گاهی در شرایطی قرار گرفته ایم که به جز خدا امیدی ندار...



دعای مجرب چیست؟

 

همه ما گاهی در شرایطی قرار گرفته ایم که به جز خدا امیدی نداریم و تنها اوست که یار و یاور ما در حل مشکلات است . در چنین مواقعی جز یاد و ذکر و خواندن دعا چیزی به خاطرمان نمی رسد و راهی به جایی نداریم . دعاهای سریع الاجابه اگر با خلوص نیت خوانده شوند، راه گشای بسیاری از مشکلات بوده ویقینا نتایج خوبی برای آرامش دل پریشان حال دارد.

دعاهای مجرب

مُجَرّبات کلمه ای عربی بوده و جمع مجرّب است. معنی فارسی آن هم آزموده شده هاست. در اصطلاح علوم غریبه و بخصوص در دعا نویسی، این کلمه به اعمالی اطلاق می شود که بارها آزموده شده و موثر بودنشان مورد تأئید اساتیداین علم قرار گرفته است.

 

بعنوان مثال ممکن است شما در یک کتاب قدیمی به آیه ای از قرآن مجید برخورد کنید که نویسنده مدعی شده قرائت آن آیه به تعداد خاص و در ساعات و روزهای خاصی در برطرف کردن فقر و فاقه موثر است و در اثبات ادعای خود نام اساتید خود و یا بزرگانی را که به این عمل متمسک شده و نتیجه گرفته اند را ذکر می کند. چنین چیزی اگر واقعیت داشته باشد جزو مجربات به حساب می آید.

 

آیا اعمالی که به نام مجربات خوانده می شود حقیقت داشته و مؤثر واقع می شوند؟

از نظریک مسلمان وبخصوص یک فرد شیعه،قرآن مجید و کلام پیامبر(ص) وائمه معصومین (ع) سه منبعی هستند که هرگز در درستی آنهانمی توان شک کرد. بنابراین اگردر قرآن آمده باشد که خواندن نمازباعث افزایش رزق و روزی افراد می‌گردد دیگر حجت تمام است، زیرا قرآن کلام خداست.

 

اما اگر مطلبی در قرآن نیامده ولی از طرف پیامبر (ص) و یا یکی از ائمه معصومین (ع) نقل شده و به انجام آن تأکید شده باشد، از آنجا که به فرموده قرآن سخن پیامبر کلام خداست وسخنان ائمه نیز چنین است، پس هیچ فرقی در کلام پیامبر یا امام و نص صریح قرآن وجود ندارد.

 

همچنین اگر بخواهیم از جنبه‌ای دیگر موثر بودن دعاهای مجرب را اثبات کنیم باید بگوییم واقعیت این است که در حال حاضر تمام دانشمندان علم فیزیک این مطلب را پذیرفته اند که بین تمام اجزای عالم یک ارتباط هوشمندانه ای وجود دارد. ما در جهانی زندگی می کنیم که تمام اجزای آن زنده و با شعورند. حروف و اعداد هم جزئی از این جهانند؛ لذا آنها هم شعور داشته و به اذن خدا می توانند در زندگی ما مؤثر واقع شوند.

 

هر حرف یا عددی از نظر قدرت درونی می تواند واجد یکی از این سه صفات باشد: قدرت مثبت، قدرت منفی، قدرت خنثی. اساتید علوم غریبه ازاین مسائل بخوبی آگاهند،لذا وقتی که شخصی مشکلی دارد و برای حل آن به یک استاد علوم غریبه مراجعه می کند، وی به تناسب آن مشکل اسمی از اسماء الهی را که خنثی کننده آن مشکل است بعنوان ذکر به فرد می دهد تا با استفاده روزمره از آن مشکل خود را به اذن خدا حل کند.

 

حتی این مسئله که شخص در چه ساعاتی و چند بار و در چه وضعیتی باید آن ذکر را به کار ببرد از روی حساب و کتابی دقیق تعیین شده وبه فرد داده می شود و اینگونه است که با استفاده ازذکرگاهی اوقات نتایجی درحد معجزه حاصل می گردد.

دعای مجرب,دعا برای رسیدن به حاجت,استجابت دعا

آیا مجربات حقیقت داشته و موثرند؟

 

3 دعای مجربی که بدون شک مستجاب می شود

در دین مبین اسلام و در نزد امامان و پیامبران دعا اهمیت زیادی دارد، آنچنان که آن بنده های مخلص خداوند شب و روز در حال دعا کردن بودند. پیامبر و امامان تا جایی که فرصت داشتند دعاهای مختلفی را به مردم یاد داده و برای نسلهای بعد به یادگار گذاشتند.

 

پیامبر اکرم درباره دعای سریع الاجابه که بی تردید مستجاب می شود می فرمایند:

ثلاثُ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ لا شَکَّ فِیهِنَّ :دَعْوَةُ الْوَالِدِ , وَدَعْوَةُ الْمَظْلُومِ , وَدَعْوَةُ الْمُسَافِرِ

سه دعا بی تردید مستجاب است :دعای مظلوم، دعای مسافر و دعای پدر برای فرزندش

 

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

ثلاثُ دعوات لا یحجُبنَ عَنِ اللهِ تَعالی:دُعاءُ الوالِدِ لِوَلَدِه إِذا بَرَّهُ و دعوتُهُ علیهِ إذا عَقَّهُ، و دعاءُ المظلومِ علی ظالِمه و دعاؤُهُ لمن اِنتَصَر لهُ مِنهُ، و رجلٌ مؤمنٌ دَعا لِاخٍ لَه مؤمنٌ واساهُ فینا ، و دعاؤُه علیه إذا لم یُواسهُ مع القدرةُ علیه، و اِضطرارُ أخیه إلیه

 

سه دعاست که از پروردگار در حجاب نمی ماند و قطعاً مستجاب می گردد: (نخست) دعای پدر و مادر در حق فرزندی که نسبت به والدین خود نیکوکار باشد؛ و دعای ایشان آنگاه که در حق فرزند نفرین نماید. (دوم) نفرین مظلوم نسبت به ظالم، و دعای او (مظلوم) در حق کسی که انتقام وی را از ستمگر بستاند و (سوم) دعای مومن آنگاه که دعای مرد مؤمن در حق برادر مؤمن خود که به خاطر ما، او را کمک مالی کرده باشد و نفرین او در حق برادرش که به وی محتاج شده و او می توانسته است نیازش را برطرف سازد و نکرده است.

 

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow