12 تا از بهترین موزه های تایلند که می توانید در سفر به تایلند ببینید تایلند؛ سرزمین موزه‌های هنری و تاریخی


			
		12 تا از بهترین موزه های تایلند که می توانید در سفر به تایلند ببینید
		تایلند؛ سرزمین موزه‌های هنری و تاریخی
0
عکس موزه های تایلند   تایلند کشوری است که تمدنی طولانی و پیچیده دارد ، یکی از &...



عکس موزه های تایلند

 

تایلند کشوری است که تمدنی طولانی و پیچیده دارد ، یکی از جذابیت گردشگری تایلند ، موزه های تایلند است که تنوع و جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. در این مطلب از بیتوته شما را با موزه های تایلند آشنا می کنیم.

تایلند کشوری دیدنی یا آب و هوای عالی ، سواحل دیدنی  با تاریخی طولانی و پیچیده است که پادشاهان و قدرت های سیاسی مختلفی را تجربه کرده است. این کشور با ساخت موزه های متعدد سعی دارد که در مورد گذشته و حال این کشور ، مطالب زیادی را به گردشگران بیاموزد. در موزه های تایلند میتوانید آثار به جا مانده از پادشاهی ها ، مذاهب سنتی ، فرهنگ هنر و دانش پزشکی و حتی علوم روز را مشاهده نمایید. 

 

موزه مرگ تایلند, موزه خطای چشم پوکت تایلند, عکس موزه های تایلند

موزه ملی بانکوک تایلند

 

موزه ملی بانکوک National Museum Bangkok

موزه ملی بانکوک National Museum Bangkok به عنوان جامع ترین موزه تایلند شناخته می شود. 6 ساختمان این موزه دارای کلکسیون ها ، آثار هنری ، مبلمان و قایق های سلطنتی و حتی اسباب و اثاثیه اتاق خواب پادشاهان تایلند از ادوار مختلف است. در این موزه میتوانید جای پای بودا و آثار هنری و مصنوعات تایلندی را ببینید. 

 

موزه ملی بانکوک ساختمان های مختلفی دارد و به بخش هی مختلفی از جمله تاریخ تایلند ، صنایع دستی و باستان شناسی تقسیم شده است. موزه ملی بانکوک از سال 1934 شروع به کار کرده است و برای علاقمندان ، راهنماهایی به زبان های انگلیسی ، فرانسوی ، ژاپنی و آلمانی دارد.

 

موزه های تایلند, موزه ملی بانکوک  تایلند, جذاب ترین موزه های تایلند

موزه ملی چیانگ مای تایلند

 

موزه ملی چیانگ مای Chiang Mai National Museum

چیان مای بزرگترین شهر شمال تایلند است  که از سال 1296 – 1557 پایتخت امپراتوری لانا بوده است . ساختمان موزه ملی چیانگ مای Chiang Mai National Museum نسبتا کوچک است ولی داخل آن پر از صنایع دستی ، مجسمه ها و تندیس ها ، عکس های تاریخی ، سرامیک ها و آثار هنری بازمانده از گذشته به خصوص از زمان امپراتوری لانا است. در این موزه میتوانید با جزئیاتی درباره آموزش و پیشرفت های اقتصادی شهر آشنا شوید. 

 

موزه مرگ تایلند, موزه خطای چشم پوکت تایلند, عکس موزه های تایلند

موزه مدام توسو بانکوک تایلند

 

موزه مادام توسو بانکوک madame tussauds bangkok

در موزه مادام توسو بانکوک میتوانید مجسمه های مومی و بسیار شبیه افراد مشهور سراسر دنیا را ببینید و در کنارشان عکس بگیرید. موزه مادام توسو شامل بخش های تاریخی  ، هنری ، سیاسی ، ورزشی ، موسیقی ، فیلم ، رادیو و تلویزیون است. 

 

جذاب ترین موزه های تایلند, بهترین موزه در تایلند, عکس موزه های تایلند

موزه موانگ بوران تایلند

 

موزه موانگ بوران یا شهر باستانی Muang Buran Museum

موزه موانگ بوران که به معنی شهر باستانی است ، بزرگترین موزه روباز جهان  است که با هدف حفاظت از معماری ، هنر و فرهنگ تایلند با مساحتی بیش از 240 هکتار است که در آن می توانید 100 کپی مینیاتوری از عمارتهای معروف و قدیمی تایلند را مشاهده نمایید. 

 

موزه مرگ تایلند, موزه خطای چشم پوکت تایلند, عکس موزه های تایلند

موزه سیام بانکوک تایلند

 

موزه سیام بانکوک Museum of Siam

موزه سیام Museum of Siam یا موزه اکتشافات یک موزه تعاملی  بر مبنای سوالاتی مثل مردم تایلند که هستند و فرهنگشان چگونه است ، ساخته شده است. موزه سیام فرهنگ مردم تایلند از گذشته تا امروز را به نمایش گذاشته است و جنبه های متفاوت تاریخ و فرهنگ تایلند را میتوانید در اتاق های مختلف این موزه مشاهده نمایید. 

در این موزه نمایشگاه های دیجیتال و ویدئویی با زیرنویس انگلیسی قرار دارد که تاریخ وقایع تایلند را توضیح میدهد. این موزه دارای کافه و فروشگاه سوغات برای بازدید کنندگان است. 

 

موزه های ملی تایلند, موزه ملی بانکوک, موزه ملی تایلند

موزه مرکز راه آهن تایلند

 

موزه مرکز راه آهن تایلند – برمه کانچانابوری Thai-Burma Railway Centre Museum

خط راه آهن 145 کیلومتری تایلند – برمه در زمان جنگ جهانی دوم و توسط زندانیان متفقین و کارگران اسیایی ساخته شده است. برای تکمیل این مسیر به دلیل قوانین سخت ، خشن و بی رحمانه زندان بانان ژاپنی ، 12 هزار نفر زندانی و 75 – 100 هزار نفر کارگر بر اثر گرسنگی و بیماری های مختلف جان خود را از دست داده اند و به همین دلیل به عنوان راه آهن مرگ معروف شده است. 

در موزه راه آهن تایلند برمه Thai-Burma Railway Centre Museum در شهر کانچانابوری میتوانید تاریخچه ساخت این راه آهن را مشاهده کنید. 

 

عکس موزه های تایلند, موزه های تایلند, موزه ملی بانکوک  تایلند

موزه هلفایر پس کانچانابوری تایلند

 

موزه هلفایر پس کانچانابوری Hellfire Pass Museum

موزه هلفایر پر کانچانابوری Hellfire Pass Museum یکی از فجیع ترین مراحل تاریخ این شهر و رفتارهای جهنی که با زندانیان می شده را به نمایش گذاشته است. زندانیان متفقین و کارگران آسیایی مجبور بودند روزی 8 ساعت با مته های دستی سنگ های سخت را بتراشند و به ساخت راه آهن کمک کنند. 

 

KEYWORDS

موزه های تایلند

 

موزه خانه جیم تامپسون Jim Thompson House Museum 

این خانه توسط یک آمریکایی ساکن تایلند به نام جیم تامپسون ساخته شده است . موزه خانه جیم تامپسون Jim Thompson House Museum دارای 6 ساختمان چوبی است که تمام این ساختمان ها را با اشیا و آثار هنری که از سراسر تایلند خریداری کرده است ، پر کرده است. تامپسون  معماری آمریکایی بود که در جنگ جهانی دوم به عنوان سرباز خدمت کرد و  ابریشم تایلند را به دنیا معرفی کرد و باعث شهرت این ابریشم در دنیا شد. 

 

خانه جیم تامپسون خانه ای ساج است که توسط خودش طراحی و ساخته شده است و برای پر کردن فضای خانه از قطعات ابریشمی نادر آسیایی استفاده کرده است. در طول سال نمایشگاه های متعد هنری در این خانه برگزار می شود که میتوانید به عنون سوغاتی از آثار هنری به نمایش در آمده نمایشگاه های مختلف ، خریداری نمایید. 

 

عکس موزه های تایلند, موزه های تایلند, موزه ملی بانکوک  تایلند

موزه اراوان بانکوک تایلند

 

موزه اراوان بانکوک Erawan Museum

موزه اراوان Erawan Museum برا حفط میراث تایلند ساخته شده است و دارای یک فیل بزرگ 45 متری 3 سر یا 200 تن وزن است که نمایانگر یکی از اساطیر هندو به نام ایراواتا است. ساخت این مجسمه 10 سال طول کشیده است و از مس خالص به رنگ سبز ساخته شده است.

 

در این موزه آثار باستانی تایلندی ، عکس های ، هنرهای تجسمی ، کتاب های مذهبی و اسناد تاریخی برای حفظ میراث تایلند به نمایش گذاشته شده ا ست. در باغ اطراف موزه مجموعه ای از گیاهان نادر کاشته شده اند و جریان آبی در آن در حال گردش است که میتوانید با تهیه یک نیلوفر آبی که خوش یمن است برای خودتان سوغاتی بگیرید. 

 

 موزه ملی بانکوک  تایلند, جذاب ترین موزه های تایلند, بهترین موزه در تایلند

موزه پزشکی سیریراج تایلند

 

موزه پزشکی سیریراج Siriraj Medical Museum

موزه پزشکی سیریراج Siriraj Medical Museum در بانکوک برای افراد علاقمند به علم پزشکی و دانشجویان پزشکی جالب است. این موزه به عنوان موزه مرگ  در تایلند شناخته می شود و هر کسی جرات رفتن به آن را ندارد. در این موزه جمجمه و اسکلت قتل ها و قربانیان تجاوز جنسی ، اجساد کودکان بدشکل و بیمار داخل فرمالدئید نگهداری می شود. 

 

علاوه بر جساد واقعی ، نمایشگرهای این موزه عکسهای ترسناکی از توسعه پزشکی قانونی ، مرگ انسان ها در مصیبت های مختلف ، ارگان های آلوده به بیماری ها  ، اندام حیوانات و غیره به نمایش گذاشته شده است. 

 

موزه ملی بانکوک, موزه ملی تایلند

موزه فرهنگ و هنر بانکوک تایلند

 

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک Bangkok Art and Culture Centre

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک Bangkok Art and Culture Centre ، استعداد های محلی را به نمایش می گذارد. در این موزه هنرهای طراحی ،  موسیقی ، تئاتر ، عکاسی و فیلم هنرمندان تایلندی و بین المللی به نمایش گذاشته می شود. این موزه عظیم 9 طبقه گالری های گسترده با فضای داخلی خیره کننده دارد. در این موزه مجسمه های بزگ تا کوچک ، نمایشگاه های عکاسی و رقابتی همراه با جایزه ، کتابخانه هنری ، کافه های کوچک و غیره دیده می شوند. 

 

عکس موزه های تایلند, موزه های تایلند, موزه ملی بانکوک تایلند

موزه خطای چشم پوکت تایلند

 

موزه خطای چشم پوکت Phuket Trick Eye Museum

در موزه خطای چشم پوکت Phuket Trick Eye Museum نمایش های سه بعدی و اشکال سه بعدی متحیر کننده به نمایش گذاشته شده است. این موزه چشم اندازی سه بعدی و عجیب دارد.  در این موزه بیش از 100 نقاشی و مجسمه که شما را در موقعیت های خندهدار قرار می دهد به نمایش گذاشته است. مثلا نسخه خنده دار مونالیزا که به روشی کاملا واقع گرایانه طراحی شده است را در این موزه خواهید دید. نمایشگرهای موزه به گونه ای شما را فریب می دهند که تصور میکنید واقعا در مقابل یک آبشار یا یک انسان زنده ایستاده اید. 

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow