راهنمای سفر به تیچینو سوئیس / در تیچینو چه باید کرد؟ در سفر به سوئیس بازدید از این جاذبه های دیدنی را در تیچینو را فراموش نکنید


			
		راهنمای سفر به تیچینو سوئیس / در تیچینو چه باید کرد؟ 
		در سفر به سوئیس بازدید از این جاذبه های دیدنی را در تیچینو را فراموش نکنید
0
عکس های تیچینو سوئیس   تیچینو سوئیس یکی از کانتون های سرسبز با مناظر بکر و دی&#...



عکس های تیچینو سوئیس

 

تیچینو سوئیس یکی از کانتون های سرسبز با مناظر بکر و دیدنی است که جذابیتهای زیادی برای گردشگران طبیعت به همراه دارد.

سوئیس کشوری کوچک است که به 26 کانتون یا ایالت تقسیم شده است و کمتر شهری در سوئیس پیدا می شود که برای گردشگران جذابیت نداشته باشد.

با این که اغلب گردشگران تور سوئیس به شهرهای شناخته شده این کشور از جمله ژنو ، زوریخ و سنت موریتز سفر می کنند، اما میتوان گفت که بازدید از منطقه تیچینو سوئیس با زیبایی فوق العاده و کمتر شناخته شده میتواند جذابیت های خاص خودش را در پی داشته باشد.

 

تیچینو یکی از کانتون های  سوئیس در منطقه ایتالیایی زبان این کشور در کنار ارتفاعات آلپ و با دریاچه های زیبا است. منطقه تیچینو ، معماری منحصر به فردی دارد و به خاطر طبیعت بسیار زیبا ، دره های بزرگ، باغ های سرسبز ، دریاچه و شهرهای آرام به شهرت رسیده است.

 

از آنجا که این منطقه در همسایگی کشور ایتالیا قرار گرفته است فرهنگ و غذاهای این منطقه شباهت زیادی به ایتالیا دارد و با سفر به این منطقه احساس رفتن به ایتالیا به شما دست میدهد. مناظر بدیع و زیبا که میتواند عکسهایی زیبا و جذاب از آن ها گرفت یکی از دلایل جذابیت توریستی این منطقه محسوب می شود. 

 

پایتخت تیچینونا ، بلینزونا است که قلعه های قرون وسطی زیادی در آن قابل مشاهده است. یکی از پرطرفدار ترین شهرهای این منطقه ، شهر لوگانو است که به دلیل طبیعت بسیار چشم نواز و تصاویر خیره کننده میان گردشگران به شهرت رسیده است. 

 

زیباترین شهرهای کانتون تیچینو سوئیس

از مهم ترین شهرهای کانتون تیچینو میتوان به شهرهای لوگانو و لوکارنو اشاره کرد به علاوه شهرهای لانزونا ، ازکونا ، ماندریزیو که جزو زیباترین شهرهای تیچینو سوئیس محسوب می شود. 

 

دیدنی های تیچینو سوئیس, شهرهای تیچینو سوئیس, تیچینو سوئیس

عکس بلینزونا پایتخت تیچینو سوئیس

 

بلینزونا Bellinzona  

بلینزونا  Bellinzona پایتخت منطقه تیچینو است که تاریخی جذاب ، معماری چشم نواز و قلعه هایی خیره کننده دارد. قلعه های بلینزونا The Bellinzona Castles  از جمله قلعه های کاستلگراند ، کاستلو منتبلو و کاستلو ساسو کوربارو ، مشهورترین قلعه های این شهر هستند که جزو میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

 

قدیمی ترین قلعه این شهر ، کسل گراند روی قله ای سنگی مشرف به دره و دیوارهایی که از شهر محافظت میکرده اند، ساخته شده است. 

یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت تیچینو ، بازار بلیزونا است که یکشنبه ها محصولات محلی در آن به فروش می رسد. 

 

جاذبه های تیچینو, تیچینو سوئیس کجاست, عکس های تیچینو سوئیس

روستای گاندریا در کانتون تیچینو 

 

گاندریا Gandria

گاندریا Gandria روستایی نزدیک به شهر لوگانو روی شیب ای کوه مونته بری و در ساحل شمالی دریاچه لوگانو است. معماری پلکانی خانه های روستا با پس زمینه کوه مونته بری و دریاچه لوگانو چشم اندازی بی بدیل را خلق کرده است که در کمترین جایی پیدا می شود. سرسبزی گاندریا به قدری زیباست که مانند تکه ای از بهشت است. 

 

مرکز تاریخی روستا ، منطقه ای محافظت شده محسوب می شود و نمیتواند با اتومبیل به آنجا رفت. یکی از زیباترین مسیرهای دسترسی به روستا ، مسیر زیتون است که از میان درختان متعدد زیتون می گذرد. عکسهایی که در این روستان میتوانید بگیرید بی نظیر خواهند شد. 

 

جاذبه های تیچینو, تیچینو سوئیس کجاست, عکس های تیچینو سوئیس

شهر تفریحی لوکارنو 

 

لوکارنو locarno

شهر تفریحی لوکارنو در مرکز رشته کوه آلپ قرار گرفته است. لوکارنو آفتابی ترین شهر سوئیس که تمام خیابان هایش سنگفرش شده است و دریاچه زیبای ماجیوره در آن قرار دارد. با وجود کوه های بلند اطراف شهر دارای گل های و طبیعت سرسبز نیمه گرمسیری است. شهر لوکرانون منطقه تفریحی و آرام بخش سوئیس محسوب می شود و به شترهایش معروف است. 

 

هر سال در ماه مارس ، جشنواره ای دیدنی در این شهر برگزار می شودکه بیش از 900 گونه جاندار در آن به نمایش گذاشته می شود. 

جشنوار بین المللی فیلم لوکارنو از سال 1946 هر ساله در این شهر برگزار می شود که بعد از جشنواره کن ، جشنواره ونیز و جشنواره برلینچهاریم جشنواره معتبر فیلم اروپا محسوب می شود. 

 

سنتووالی Centovalli به معنی صد دره ، در منطقه لوکارنو یکی از دیدنی ترین مسیرهای ریلی اروپا است. به طور کلی مسیرهای ریلی کشور سوئیش شهرت جهانی دارد و مناظری که در طول این مسیرها می بینید به قدری دیدنی هستند که حتما باید یک بار آن را تجربه کنید وگرنه سوئیس رفتنان تکمیل نخواهد شد. 

 

تیچینو سوئیس, کانتون تیچینو, جاذبه های تیچینو

دهکده ماهیگیری ازکونا در تیچینو سوئیس 

 

ازکونا ascona

ازکونا با لوکارنو فاصله کمی دارد و یکی از زیبایی های نفس گیر سوئیس محسوب می شود. دهکده ماهیگیری کوچکی که با پیاده روی در آن منظره های فوق العاده ای خواهید دید. هیچ ماشینی اجازه تردد در مراکز اصلی شهر را ندارد. 

 

این دهکده قدیمی تاریخی ، پیچ و خم های زیادی دارد که همه به زیبایی سنگفرش دهاند . این دهکده پر از کافه های پر جنب و جوش و مناظر رنگارنگ است که هر گردشگری را در زیبایی خود غرق میکند. زمستان در این منطقه کوتاه و اغلب روزها آفتابی است.

 

دیدنی های تیچینو سوئیس, شهرهای تیچینو سوئیس, تیچینو سوئیس

دریاچه لوگانو در تیچینو سوئیس 

 

لوگانو Lugano 

لوگانو مشهورترین شهر منطقه تیچینو سوئیس اشت که در کنار دریاچه لوگانو قرار گرفته است و دارای معماری باستانی ، جاذبه های گردشگری متنوع ، بوتیک های مجلل و تنوع غذایی است که در کنار زیبایی ها و شگفتی های طبیعت بین گردشگران به شهرت رسیده ست. 

 

موزه مسیو ماسی ، بزرگترین و جدیدترین موزه هنر های مدرن منطقه در این شهر قرار دارد. 

تفریحگاه و پارک ساحلی لوگانو Lugano’s Lakeside Parks and Promenade با فضایی زیبا و خیره کننده با گل ها و درختان متعدد و تفرجگاه چوبی در اطراف دریاچه از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعت است. 

 

مونته بری Monte Brè کوهی کوچک ب ارتفاع 925 در شهر لوگانو است که به خلیج لوگانو مشرف است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. تعدادی خط ریلی به سمت قله کوه تعبیه شده اند که میتوانید به راحتی برای دیدن مناظر از آنها استفاده کنید. 

مونته بری به عنوان آفتاب گیرترین کوه سوئیس شناخته می شود که اغلب روزهای کریسمش در آنجا پرورش داده می شوند. 

 

این خط ساحلی با پوشش درختان مقدس ، گیاهان گرمسیری و مجسمه های مدرن پر شده است. کوه مونته سان سالواتوره Monte San Salvatore با ارتفاع 912 متر در مجاورت دریاچه لوگانو یکی از زیباترین و وسیع ترین چشم اندازهای آلپ را به نمایش می گذارد.

اغلب گردشگران ترجیح میدهند با تلکابین به بالای این کوه برسند و از منظره بدیع اطراف استفاده کنند ولی امکان بالا رفتن از کوه برای گروه های کوهنوردی فراهم است. 

 

راهنمای سفر به تیچینو, آدرس تیچینو سوئیس, دیدنی های تیچینو سوئیس

ماندریزیو در کانتون تیچینو 

 

ماندریزیو Mendrisio

ماندریزیو در نزدیکی جنوبی ترین نقطه سوئیس با چشم اندازهایی زیبا از تپه ها است که تعدادی از بهترین و زیباترین تاکستان های تیچینو را در خود جا داده است. 

آب و هوای این منطقه گرمای مطلوب و نیممه آفتابی دارد و میتوانید بهترین غذاها و نوشیدنی های سوئیسی را در این منطقه پیدا کنید. 

 

کوهنوردی در مونت جنرزو و سن جورجیو در این منطقه بین ورزشکاران محبوبیت زیادی دارد. 

مونت سن جورجیو یکی از مهم ترین ذخایر فسیلی جهان را دارد که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. 

میتوانید تعدای از این فسیل ها را در موزه فسیل های مونت سن جورجیو مشاهده نمایید. 

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow