جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر پرنس جزیره بیوک آدا کجاست؟


			
		جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر پرنس
		جزیره بیوک آدا کجاست؟
0
جزیره بیوک آدا   جزایر زیبای استانبول در بین آب های نیلی دریای مرمره،قرار گر&...



جزیره بیوک آدا

 

جزایر زیبای استانبول در بین آب های نیلی دریای مرمره،قرار گرفتند که دوست داشتنی ترین آن ها جزایر پرینس یا پرنس است. بیوک ادا بزرگترین جزیره از جزایر پرنس است و فقط 5 کیلومتر مربع مساحت دارد که جدا از منظره های زیبایش با عمارت های تاریخی و خیابان های نوستالژیکش دل از گردشگران برده است.
جزیره بیوک آدا کجاست؟

جزیره بیوک آدا از زیباترین منطقه های گردشگری استانبول است که گردشگران در طول سفر به این شهر زمانی را به بازدید از این جزیره اختصاص می‌دهند. بیش از ۷۰۰۰ نفر در این جزیره زندگی می‌کنند.

 

جزیره بیوک آدا بزرگ‌ترین جزیره در استانبول در مجاورت منطقه آدلار است و به همین علت این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. در زبان ترکی بیوک به معنی بزرگ است و آدا معنی جزیره می‌دهد. در زبان یونانی بیوک آدا به معنی شاهزاده است و به همین علت در گذشته از این منطقه جزیره شاهزاده نیز نام می بردند. این جزیره در دریای مرمره و در مجموعه جزایر پرنس وجود دارد. بیوک آدا به‌ علت طبیعت زیبا و هوای پاکی که دارد در همه سال مورد توجه گردشگران و خیلی از ساکنان ترکیه قرار می‌گیرد.

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا کجاست

 

دیدنی های جزیره بیوک آدا کلیسای حاجیا یورگی

جزیره بیوک آدا سرشار از جاذبه های دیدنی است. حتی خانه ها و کوچه های این جزیره هم با زیبایی چشمگیر خود، توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب می کنند و اشخاص بسیاری نیز ترجیح می دهند در جاده های جنگلی و سرسبز قدم بزنند و هوای تازه و پاک تنفس کنند. ولی کلیسای حاجیا یورگی (ایا یورگی) دوست داشتنی ترین مکان این جزیره است؛ این کلیسا در ارتفاع 200 متری از سطح آب و روی قله یوجه تپه ساخته شده است. سابقه این بنا به قرن ششم می رسد. خانه کشیش ها گردشگران هم در نزدیکی کلیسا قرار گرفته است.

 

یتیم خانه یونانی پرینکیپو 

یتیم خانه یونانی پرینکیپو یکی دیگر از اماکن دیدنی این جزیره محسوب می شود. طبق گفته ها، این ساخت بزرگترین سازه چوبی در اروپا و دومین سازه چوبی بزرگ دنیا است. قسمت بزرگی از این ساخت که به وسیله الکساندر والوری- معمار فرانسوی-عثمانی – ساخته شده است، حدود 40 سال قبل در آتش سوزی تخریب گردید ولی در سال 2018 از طرف سازمان" اروپای ما" و" بانک سرمایه اروپا" به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی شناخته شد.

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,دیدنی های جزیره بیوک آدا

دیدنی های جزیره بیوک آدا

 

موزه آدالار

موزه آدالار هم از بهترین مکان ها برای گردشگرانی است که علاقه دارند راجع به گذشته این جزیره، اطلاعاتی به دست بیاورند. در این موزه حدود شش هزار عکس، صدها وسیله بازمانده از دوران کهن و همچنین فیلم ها و مستندهای بسیاری است که بازدید از آنها به دوستداران علم تاریخ و باستان شناسی توصیه می شود.

 

کلیسا و صومعه سنت جورج کودوناس

کلیسا و صومعه سنت جورج کودوناس نیز بر بلندی یوجه تپه قرار دارد و قدمت آن به زمان امپراتوری بیزانس در این جزیره باز می‌گردد. در طول چند دهه گذشته این صومعه خالی از سکنه بوده است و قبرستانی متعلق به کارگران ساختمانی در نزدیکی این صومعه به چشم می‌خورد. طبق گفته محلیان، این مقبره‌ها متعلق به کارگران سازنده کلیساها و صومعه‌های این منطقه هستند.

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,دیدنی های جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا ترکیه

 

صومعه سنت جورج

صومعه سنت جورج از کلیساهای گوناگون و عبادتگاه‌های کوچک برای افراد مختلف تشکیل می‌شد. کتیبه‌ای تاریخی در این صومعه به چشم می‌خورد که علامت اهدای این بنا به وسیله زنی یونانی به سنت جورج دارد. 

 

خانه های تاریخی و عمارت های قدیمی

چنانچه به گشت و گذار بین خانه‌های قدیمی با معماری تاریخی علاقه دارید،‌ به کوچه پس کوچه‌های قدیمی جزیره بیوک آدا بروید تا با خانه‌هایی تاریخی و عمارت‌های قدیمی مواجه شوید. بیشتر خانه‌های این جزیره به مرمت فضای داخلی قانع شده اند و سبک معماری اصیل مربوط به دوره پادشاهی عثمانیان در خیلی از بناهای این جزیره همچنان به چشم می‌خورد. از معروف‌ترین خانه‌های تاریخی جزیره بیوک آدا می‌توان به خانه‌های خیابان «جان کایا» و برجسته‌ترین عمارت آن «کوسکو میزی» اشاره کرد.

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا استانبول

 

مسجد حمیدیه

مسجد حمیدیه یکی از آثار تاریخی مربوط به دوره پادشاهی عثمانیان در جزیره بیوک‌ آدا است. معماری این مسجد توجه علاقه‌مندان به بناهای تاریخی را به خود جلب می‌کند و گردشگران علاقه‌مند به معماری در سفر به این جزیره از این مسجد دیدن می‌کنند. مسجد حمیدیه بیش از یک قرن پیش به فرمان شاه عبدالحمید عثمانی ساخته شد.

 

کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک

کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک در بخش قدیمی جزیره بیوک آدا قرار گرفته است و مثل دیگر بناهای این جزیره معماری زیبا و جالبی دارد. در این کلیسا همواره مراسم مذهبی انجام می‌شوند و ساکنان جزیره بیوک آدا در آن شرکت می‌کنند. 

 

به‌جز کلیساهای معروف در جزیره بیوک آدا، کلیسا و صومعه‌های دیگری هم در این جزیره وجود دارند که دارای سابقه تاریخی هستند. همه این بناها معماری اصیل دارند که در بازسازی‌ها هم تلاش در حفظ آن کرده‌اند.

 

جنگل کاج جزیره بیوک آدا

جنگل کاج جزیره بیوک آدا جایی مناسب برای پیاده روی در طبیعت و بازدید از جنگلی زیبا است. در سفر به این جزیره چنانچه علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های طبیعی هستید، وقتی را به گشت و گذار در این جنگل اختصاص دهید. 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر پرنس

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,دیدنی های جزیره بیوک آدا

چگونه به جزيره بيوک آدا برویم

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,جزیره بیوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر پرنس

جزیره بیوک آدا

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,دیدنی های جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا کجاست

 

جزیره بیوک آدا کجاست,جزیره بیوک آدا,چگونه به جزيره بيوک آدا برویم

دیدنی های جزیره بیوک آدا

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow