برج هیدیرلیک کجاست؟ برج هیدیرلیک در آنتالیا


			
		برج هیدیرلیک کجاست؟
		برج هیدیرلیک در آنتالیا
0
برج هیدیرلیک کجاست   برج هیدیرلیک که در مکان اتصال منطقه کالجی آنتالیا و پا...



برج هیدیرلیک کجاست

 

برج هیدیرلیک که در مکان اتصال منطقه کالجی آنتالیا و پارک کارالی اوغلو وجود دارد،به وسیله یکی از امپراتورهای رومی در قرن دو میلادی بنا شده است.پلان اولیه برج مربع‌ شکل بود که آن را بعدها (در همان قرن) به دایره تغییر شکل دادند.با ۱۴ متر ارتفاع، ساخت استوانه‌ای شکل برج روی پایه‌ای مربعی شکل سوار شده است. دروازه ورودی شرقی برج هم به شکل اتاقی کوچک است که از آن پلکانی خیلی باریک به طرف بالا رفته است.
برج تاریخی هیدیرلیک آنتالیا

برج هیدیرلیک یا برج خضرایلیا برج برجسته‌ای از سنگ قهوه ای در آنتالیا در کشور ترکیه است، . از آن زمان به عنوان استحکامات یا فانوس دریایی استفاده شده‌است. نام فعلی آن، هیدیرلیک (به معنای محلی از خضر) به معنی جایی است که جشنواره خضر روز در آن برگزار می‌شود. خضر روز یا خضرایلیا یک جشنواره بهاری است. در بعضی فرهنگهای مسلمانان اعتقاد بر این است که خضر و الیاس هر سال یکبار با یکدیگر دیدار می‌کنند. در این هنگام، یک جشنواره بهاری اجرا می‌شود.

 

روز خضر یا خضرایلیا (ترکیب خضر و الیاس) یکی از روزهای جشن سه گانه شیعیان علوی است. این جشن از شبانگاه 5 ماه می (۱۵ اردیبهشت) شروع می شود و تا سپیده دم روز بعد ادامه دارد. علویان براین اعتقاد هستند که در این روز دو پیامبر الیاس و خضر با نوشیدن آب حیات، به زندگی جاوید دست پیدا کردند و گاهی اوقات نیز به کمک افراد می آیند.

 

تصاویر برج هیدیرلیک
برج هیدیرلیک کجاست,برج هیدیرلیک,برج هیدیرلیک ترکیه

برج هیدیرلیک 

 

برج هیدیرلیک کجاست,برج هیدیرلیک,برج تاریخی هیدیرلیک آنتالیا

برج هیدیرلیک ترکیه

 

برج هیدیرلیک کجاست,برج هیدیرلیک,برج هیدیرلیک ترکیه

برج هیدیرلیک آنتالیا

 

برج هیدیرلیک کجاست,برج هیدیرلیک,برج هیدیرلیک در آنتالیا

تصاویر برج هیدیرلیک

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow