آشنایی با جزیره کاپری یکی از خیره کننده ترین جزایر ایتالیا سفر به جزیره فوق العاده زیبای کاپری ایتالیا


			
		آشنایی با جزیره کاپری یکی از خیره کننده ترین جزایر ایتالیا 
		سفر به جزیره فوق العاده زیبای کاپری ایتالیا
0
جزیره کاپری در ایتالیا   جزیره کاپری یکی از خیره کننده ترین جزایر ایتالیا ا&#...



جزیره کاپری در ایتالیا

 

جزیره کاپری یکی از خیره کننده ترین جزایر ایتالیا است که در جنوب ایتالیا و نزدیک به شهر ناپل قرار دارد. طول این جزیره ۶ کیلومتر و عرض آن دو کیلومتر است که دو شهر کاپری و آنا کاپری را در خود جای داده است.

جزیره کاپری

 

هوای جزیره کاپری, جزیره کاپری, جزیره کاپری در ایتالیا

جزیره ی کاپری در جنوب ایتالیا در نزدیکی شهر ناپل قرار دارد

 

هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان با تور جزیره کاپری خود را به این جزیره می رسانند. حتی افراد بومی از شهرهای جنوبی ایتالیا برای تماشای مناظر زیبا و چشم اندازهای دیدنی به این جزیره سفر می‌ کنند.

 

طبیعت سرسبز از شگفتی های طبیعی این جزیره محسوب می شود که در گذشته باعث فرار امپراتوری های روم باستان و ... از شلوغی می‌ شده است. در زمان امپراطوری روم ها امپراطور تیبریوس ۱۰ سال در کاپری حکومت می کرد و ۱۲ ویلا در این جزیره به دستور او ساخته شده است که اکنون خرابه‌ های ۱۲ ویلا به عنوان آثار باستانی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌ کند. همچنین آثار باستانی بسیار زیادی متعلق به ماقبل تاریخ در این جزیره وجود دارد.

 

در جزیره کاپری چشمه و رودخانه ای وجود ندارد اما به دلیل بارش های زیاد این منطقه حاصل خیز است و آن را به مرکز تولید روغن زیتون و انواع میوه ها تبدیل کرده است. اصلی ترین منبع درآمد ساکنان این جزیره از گردشگری است.

 

معروفیت جزیره کاپری

جزیره کاپری جزیره‌ ای است که همه چیز را به صورت یک جا دارد و به همین دلیل نیز معروف است. به عنوان مثال : وجود آب‌های بی‌ نظیر، طبیعت زیبا و دلنشین ، مناظر شگفت انگیز، غذاهای بی نظیر ، مراکز خرید عالی، آثار باستانی و ... . همه این دلیل ها باعث می شود تا افراد معروف و مشهور و سایر افراد جزیره کاپری را در لیست خود برای سفر قرار دهند.

برای رفتن به جزیره کاپری ۲ راه وجود دارد. شهر سورنتو نزدیکترین مسیر و شهر ناپل طولانی ترین مسیر است. انتخاب مسیر نزدیک و طولانی بستگی به سلیقه افراد و محدودیت زمان  سفر آن ها دارد.

 

جاذبه های گردشگری جزیره کاپری

 همان طور که گفتیم جزیره کاپری از جاذبه های زیادی برخوردار است. در ادامه برخی از جاذبه‌ های دیدنی این جزیره را توضیح می دهیم.

 

1. بوستان آگوستو یا باغ گیاه شناسی

 

مناطق دیدنی در جزیره ی کاپری, جزیره کاپری کجاست, عکس های جزیره کاپری

عکس های جزیزه کاپری

 

 همانطور که از نامش پیدا است امپراطور آگوستوس دستور ساخت این باغ گیاه شناسی را داده است که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کاپری توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌ کند. در این بوستان ایوان های پر از گل قرار دارد که با قرار گرفتن در این ایوان ها می توان به جزایر فارالیونی اشراف کامل داشت. سه جزیره صخره ای از جنس آهک در وسط دریا بیرون آمده اند و به ترتیب ارتفاع ۸۱ متر و ۱۰۴ متر و ۱۰۹ متر دارند. به این جزیره جزایر فارالیونی می گویند.

 

2. ساحل مارینا پیکولا

ساحل مارینا پیکولا چند دقیقه با شهر کاپری فاصله دارد. وجود صخره های بلند در اطراف این ساحل اجازه ورود باد را نمیدهد و شناگران با خیال آسوده در زمستان می توانند در این ساحل شنا کنند. همچنین در سایر فصول بسیاری از افراد برای شنا کردن به این ساحل می‌ روند. زیرا از موقعیت مکانی مناسبی برای شناکردن برخوردار است و نیز موقعیت ساحل مارینا پیکولا برای آفتاب گیری مناسب است. وجود قایق های لنگر گرفته در بندر کوچکی در قسمت جنوبی ساحل مارینا پیکولا این امکان را به گردشگران می دهد تا با قایق در ساحل مارینا پیکولا تفریح کنند.

 

3. غار آبی

 

جزیره کاپری در ایتالیا, جزیره کاپری کجاست, جاذبه های گردشگری جزیره کاپری

غار آبی یکی از مناطق دیدنی در جزیره ی کاپری است

 

برای دسترسی به غار آبی باید از مارینا گرند از قایق استفاده کرد و یا از آنا کاپری از اتوبوس. اما در نهایت باید برای ورود به این غار از قایق استفاده کرد. غار پر از آب است و انعکاس نور خورشید باعث می شود رنگ داخل غار آبی روشن شود که نمای بسیار جذابی دارد.

 

در کنار ورودی این غار قایق های زیادی به چشم می‌ خورند تا گردشگران را به داخل غار ببرند ، اما باید توجه کرد که ارتفاع غار کم است و برای این که از آن رد شد باید افراد کمی خود را خم کنند. از قرن ۱۹ تا کنون این غار از جاذبه های گردشگری جزیره کاپری محسوب می‌ شود که گردشگران علاقه زیادی به آن نشان می دهند.

 

4. کاخ رومی جویز

یکی از بزرگترین کاخ های جزیره کاپری کاخ جویز با ۱۸ هزار مترمربع است. قرار گرفتن این کاخ بر روی تپه ای بلند نشان از مناظر و چشم اندازهای تماشایی است که در انتظار گردشگران می باشد. صخره‌ ای در کنار کاخ جو یز نیز وجود دارد که به گفته افراد محلی ، محل پرتاب افرادی بود که باعث آزردگی امپراتور می شدند.

 

5. طاق طبیعی

 طاق طبیعی در اثر فرسایش و گذر زمان به صورت کاملاً طبیعی به شکل خارق‌ العاده ای تبدیل شده است و برای به وجود آمدن این اثر هزاران سال زمان برده است. ارتفاع این طاق ۲۰ متر و عرض آن ۱۲ متر است. افرادی که  به کاخ رومی جویز می روند می توانند به خوبی این طاق را ببینند.

 

6. میدان شهر پیاتزا اومبرتو

 

جزیره زیبای کاپری, مناطق دیدنی در جزیره ی کاپری, جزیره کاپری کجاست

میدان پیاتزا اومبرتو از معروف ترین میدان های جزیره ی کاپری است

 

 پیاتزا اومبرتو از زیباترین و معروف ترین میدان های شهر کاپری است و برای افرادی که از ساحل و چشم اندازهای ساحلی خسته شده اند جای بسیار مناسبی است. زیرا در اطراف این میدان کافه های زیادی وجود دارد که برای وقت گذراندن و صحبت کردن با خانواده و همچنین تماشای هیاهوی مردم بسیار عالی و مناسب است. یک برج ساعتی از قرن ۱۷ میلادی در روبروی این میدان قرار دارد.

 

7. صومعه سن جاکومو

 معماری این صومعه به سبک مخصوص کاپری‌ ها و در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. دزدان دریایی در قرن ۱۶ میلادی به این صومعه حمله می‌ کنند ، همه چیز را به غارت می برند و آن را به آتش می کشند. با این حال نقاشی ها و بخش های تاریخی بسیاری از این صومعه به جا مانده است که می‌ توان از آن ها بازدید کرد.

 

8. کلیسا سانتو استفانو

 در قرن ۱۷ میلادی با برگرفته از طراحی کاخ رومی جویز این کلیسا ساخته شده است. در کلیسا سانتو استفانو مجسمه کاستانزو معروف به مجسمه نگهبان مقدس کاپری نگهداری می شود. برای تزیین زمین‌ های این معبد از سنگ های مرمر استفاده شده است.

 

9. مارینا گرانده

 

عکس های جزیره کاپری, هوای جزیره کاپری, جزیره کاپری

مارینا گرانده اصلی ترین لنگرگاه جزیره کاپری 

 

مارینا گرانده در لغت به معنی بندر بزرگ است. این بندر از اصلی ترین لنگرگاه جزیره کاپری به شمار می رود. هم چنین بزرگ ترین ساحل جزیره کاپری متعلق به مارینا گرانده است. خانه های رنگی واقع در مارینا گرانده متعلق به ماهیگیران است که نمای زیبایی  را به این بندر داده است. کلیسا سانتو استفانو از مارینا گرانده به خوبی دیده می شود. بندر مارینا گرانده امکان پیاده روی و قایق سواری را به گردشگران می دهد.

 

نکات سفر به جزیره کاپری

از منطقی ترین و راحت ترین شیوه ها برای سفر به جزیره کاپری خرید تور است. خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، بیمه مسافرتی ، ترانسفر ... اموری هستند که بر عهده تور میباشند. پس شما بدون دردسر و استرس و نگرانی در کنار خانواده یک سفر شیرین و لذتبخش تجربه خواهید کرد.

 

گردآوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow