معرفی شهر چهل کلیسا یا نسبار از جاذبه های دیدنی کشور بلغارستان شهر باستانی و چهل کلیسای نسبار در بلغارستان 


			
		معرفی شهر چهل کلیسا یا نسبار از جاذبه های دیدنی کشور بلغارستان 
		شهر باستانی و چهل کلیسای نسبار در بلغارستان 
0
یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر چهل کلیسا آسیاب بادی است   شهر چهل کلیسا در...



یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر چهل کلیسا آسیاب بادی است

 

شهر چهل کلیسا در کشور بلغارستان واقع شده است و به شهر نسبار نیز معروف است. یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور بلغارستان محسوب می شود .این شهر قدمت تاریخی دارد و در سال ۱۹۸۳ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این شهر زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید.

شهر چهل کلیسا یا نسبار

کشور بلغارستان در سال‌های گذشته توانسته توجه بسیاری از توریستها و گردشگران را به خود جلب کند که یکی از مناطق دیدنی و زیبای این کشور شهر چهل کلیسا یا نسبار است. این شهر با قرار گرفتن در دریای سیاه به شبه جزیره‌ای بسیار شگفت انگیز و بی نظیر تبدیل شده است و از مناطق و منظره های زیبایی برخوردار است.

 

وجود کلیساهای بسیار در این شهر باعث شده تا با نام شهر چهل کلیسا در جهان معروف شود و هر ساله گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند و از بودن در این شهر لذت ببرند. قدمت این شهر تاریخی سه هزار ساله است و آثار تاریخی بسیاری در این شهر قرار دارد.

 

آثار تاریخی شهر چهل کلیسا

با توجه به قدمت سه هزار ساله این شهر، متوجه حکمرانی ها و سلطنت های بسیاری در این شهر می شویم که  در هر دوره از سلطنت ها بنا های مختلفی ساخته شده و باعث نام گرفتن شهر چهل کلیسا در سال ۱۹۵۶ به عنوان شهر موزه شده است که باید از لحاظ معماری و زمین شناسی محافظت ویژه‌ای از این شهر زیبا و تاریخی شود.

 

 آثار تاریخی شهر چهل کلیسا, شهر چهل کلیسا کجاست, عکس های شهر چهل کلیسا

یکی از مناطق دیدنی و زیبای بلغارستان شهر چهل کلیسا یا نسبار است

 

آسیاب بادی شهر چهل کلیسا

 یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر چهل کلیسا آسیاب بادی این شهر است و به عنوان نماد این شهر از آن یاد می‌کنند که در دوره رنسانس زمانی که عثمانی ها بر این شهر حکومت می‌کردند بنا شده است. یک ساختمان زیبا که بر روی یک پل چوبی واقع شده است و از کیلومتر های دور نیز می توان این بنا را دید و از آن لذت برد. یکی از زیباترین ساختمان هایی که در این شهر وجود دارد ساختمان  آسیاب بادی است.

 

خانه های مسکونی شهر چهل کلیسا

خانه‌هایی که سبک‌ زندگی و معماری قرن ۱۸ را نشان می‌دهد. استفاده از سنگ های بسیار زیبا و چوب باعث زیبایی خاص این خانه ها شده است. همچنین برای ذخیره سازی مواد غذایی، غلات و گندم طبقه اول خانه ها را از سنگ می ساختند.

 

کلیسا های زیبایی که با نقش و نگارهای خود و همچنین قدمت تاریخی و معماری های منحصر به فرد توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. همانطور که گفتیم به خاطر وجود کلیساهای بسیار زیاد در این شهر به چهل کلیسا او را می‌شناسند. در ادامه چند نمونه از کلیساها را به شما معرفی می کنیم.

 

جزیره نسبار وارنا, شهر تاریخی نسبار بلغارستان, سفر به چهل کلیسا

خانه های شهر چهل کلیسا به سبک معماری قرن 18 است

 

کلیسای سنت الکساندر نوسکی 

بزرگترین کلیسای ارتودکس صوفیه و نماد سمبل پایتخت بلغارستان در مرکز شهر صوفیه و در میدانی به همین نام قرار گرفته است. این کلیسا یکی از بزرگ ترین کلیساهای منطقه است که امروزه مهمترین و مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر به حساب می‌آید. الکساندر نوسکی در واقع نام شاهزاده ای است که در قرن سیزدهم در مبارزات و جنگ های زیادی شرکت کرد و شهامت و شجاعت زیادی داشت.

 

به جهت همین امر شخص مورد علاقه امپراتوری الکساندر دوم روسیه بود. همین امپراتور بود که تصمیم گرفت نام کلیسا را به الکساندر نوسکی نامگذاری کند تا ادای احترام و قدردانی از این شخصیت باشد. ساخت و ساز این ساختمان در سال ۱۳۸۲ میلادی شروع شده و در سال ۱۹۱۲ به پایان رسیده است و ارتفاع این کلیسا در بلندترین نقطه ۵۴ متر و ارتفاع گنبد آن در بیرون ۴۵ متر می باشد.

 

کلیسای سنت نیکولاس 

یکی دیگر از زیباترین کلیساهای نسبار کلیسای سنت نیکولاس است که در مرکز شهر صوفیه قرار دارد. معماری کلیسای سنت نیکولاس به خاطر شباهت معماری مذهبی به کلیساهای روسیه به عنوان کلیسای روسی نیز مشهور است. این کلیسا به خاطر طراحی و دکوراسیون خیره کننده‌اش هر ساله توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

 

کلیسای سنت صوفیا 

علت نامگذاری پایتخت بلغارستان به صوفیا ، وجود کلیسای صوفیا در آنجا است. این کلیسا نیز یکی از زیباترین کلیساهای بلغارستان به شمار می‌رود. علاوه بر آن یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در این کشور است. نماد تاریخ مذهبی کشور بلغارستان، کلیسای سنت صوفیا است. در این کلیسا گورستان مردگان مسیحی از قرن‌های پیش نیز وجود دارد و شما در سفر به بلغارستان می توانید از آن دیدن کنید.

 

کلیسای جامع مادر

یکی از بزرگترین کلیساهای بلغارستان به حساب می‌آید که در شهر وارنا قرار دارد. این کلیسا با طراحی منحصر به فرد شیشه‌ای رنگی، طراحی جزئیات و استفاده از طرح های زیبای زیورآلات در درون خود توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

 

سفر به چهل کلیسا, تاریخچه شهر چهل کلیسا, چهل کلیسا

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به چهل کلیسا است

 

زمان مناسب برای سفر به چهل کلیسا یا نسبار

زمان سفر به این شهر، بستگی به دلیل سفر و فعالیت شما دارد. در فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر گردشگران به این شهر است. زیرا آب و هوای معتدل و خوبی دارد. زمستان ها بسیار سرد و تابستان ها بسیار گرم و خشک است.

 

گردآوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow