با عجایب هفتگانه جدید جهان آشنا شوید + عکس


			
		با عجایب هفتگانه جدید جهان آشنا شوید + عکس
0
با عجایب هفتگانه جدید جهان روبه‌رو شوید دیگر باغ‌های معلق بابل و نیایشگاه آ...



با عجایب هفتگانه جدید جهان روبه‌رو شوید

دیگر باغ‌های معلق بابل و نیایشگاه آرتیمیس و فانوس اسکندریه آنقدرها هم خیره‌کننده نیستند. بیشتر عجایب هفت‌گانه قدیمی، دیگر در جهان موجود نیستند و امروزه کاملا از بین رفته‌اند. عجایب هفتگانه جدید در نوع خود کاملا منحصر به فرد بوده و هستند. خودتان را آماده کنید تا با لیست جدید عجایب هفتگانه جهان روبه‌رو شوید.

1- مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو

مجسمه مسیح رهایی بخش در ریو یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان می باشد

 

 تندیس مسیح ( به پرتغالی:Cristo Redentor) مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این تندیس با ۳۹٫۶ متر بلندي در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری و وزن مجسمه حدود ۶۳۵ تن، نوک کوه کورکووادو ساخته شده است. مجسمه ذکر شده وضعیت ایستاده عیسی مسیح را در حالی که دستان خود را کاملا باز نموده است نشان می دهد که این وضعیت بیانگر پذیرش تمامی انسان ها در آغوشش است. مجسمه مسیح ریو بعنوان پنجمین مجسمه بزرگ مسیح در جهان شناخته شده است و چهارمین تندیس بزرگ دنیا است. این مجسمه زیبا که یکی از عجایب هفتگانه جدید است


2- ال کاستیلو در چیچن ایتزا

ال کاستیلو,عجایب هفتگانه جدید

ال کاستیلو در چیچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید دنیا

 
 « هرم چیچن ایتزا ال کاستیلو»، قطعاً یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری مکزیک است که به روش شگفت انگیزی طراحی سه لایه دارد و موجب اعجاب همگی شده است. کلمه چیچن ایتزا به معنی« در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود« ایتزا» احتمالاً در زبان مایاها به معنی جادو یا جادویی بوده است. این اثر جزء میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. یکی از جذابیت های معماری این بنا، ۹۱ پله ای است که در هر یک از چهار طرف آن مشاهده می شود. بدین ترتیب در مجموع این معبد دارای ۳۶۴ پله است. اما برای رسیدن به معبدی که در بالاترین نقطه ی هرم قرار گرفته است، گردشگران و بازدیدکنندگان باید یک پله ی ديگر را طی کنند که در مجموع با ۳۶۵ پله روبرو میشوند و این یکی از اعجاب این مبعد است؛ به دلیل آن که تعداد پله های آن با تعداد روزهای سال برابر است. این مکان در سال ۲۰۰۷ میلادی بعنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا ی جدید انتخاب شد.


3- ماچو پیچو در آندس، پرو

ماچو پیچو,عجایب هفت گانه جهان

ماچو پیچو معروف به اینکا توسط یک باستان شناس کشف شد

 

ماچوپیچو یا ماچو پیکچو (به اسپانیایی: Machu Picchu) شهری با دیوارهای سنگیِ جلا داده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستان شناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. "ماچوپیچو, شهرگمشده اینکاها" در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است.


ماچوپیچو جز میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و امروزه آن را جز عجایب هفتگانه جدید به شمار میاورند.

 

4- شهر تاریخی پترا در اردن

شهر تاریخی پترا,عجایب هفت گانه دنیا

شهر تاریخی پترا در اردن به عنوان جواهر اردن محسوب میشود و جز عجایب هفتگانه جدید دنیا به حساب می اید

 

پترا شهری تاریخی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان است که درگذشته پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بوده است. این شهر در سده ۴ پیش از میلاد و در زمان تمدنِ نبطی‌ها ساخته شده‌بود. طبق گفته ی بسیاری این شهر با توجه به ساختار خارق العاده و کنده کاری های خیره کننده ای که در دل صخره های خود دارد از دایره ی قدرت افراد در آن زمان دور بوده و تنها جن ها و فرازمینی ها می توانستند سازنده ی آن باشند. شهر پترا محل حکومت نبطی ها به مدت ۲۰۰ سال بوده و با توجه به شواهد تاریخی و آنچه که از این شهر می توان مشاهده کرد حکومتی باشکوه و پر رونقی را داشته اند. پترا در فهرست میراث فرهنگی جهان قرار دارد و جزء یکی از "عجایب هفتگانه" جدید قرار گرفته است

5- کولوسئوم در رم

کولوسئوم در رم,عجایب هفتگانه دنیا

کالاسئوم جالب ترین ساختمان بنا شده توسط امپراطوری رم است

 

کولوسئوم یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است. کولوسئوم بزرگ ترين تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است. این آمفی تئاتر بزرگترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است. تعداد ردیف های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار میرسد و دارای ۸۰ در ورودی است. این بنا به علت عبور و مرور اسان جمعیت به درون و بیرون میدان یکی از شاهکارهای مهندسی است در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون ها با ۴۰ عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده است. در قسمت بالا، دیوارکوب ها و بندگاه هایی موجود است که تیرک هایی را که سایبان ها به آن ها آویزان است، نگه داشته اند. این اثر هم اکنون بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می رود.

6- تاج محل در هندوستان

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(تاج محل با ارزش ترین ساختمان ساخته شده در هند و جز عجایب هفتگانه جهان)

 

تاج محل از پرآوازه ترین بناهای دنیا و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده است و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان به شمار میرود . معماری این ساختمان ترکیبی از معماری ایرانی و معماری گورکانی است و در ساخت آن ۲۰٬۰۰۰ هنرمند به رهبری معمار ایرانی، احمد لاهوری و برادرش حمید لاهوری شرکت داشته اند. این آرامگاه سازه ی مرمری سفید رنگ بزرگی است که روی صفحه ی مرمری عظیمی قرار دارد و شامل یک ساختمان متقارن با یک ایوان و گنبد و مناره ها می شود. تماشایی ترین خصوصیت این آرامگاه گنبد مرمری و زیبای آن است که حدود ۳۵ متر ارتفاع دارد و اغلب گنبد پیازی نامیده می شود.

7- دیوار بزرگ چین

عجایب,عجایب 7 گانه جهان,عجایب هفت‌گانه دنیا

(دیوار بزرگ چین از عجایب هفتگانه جدید دنیا  و یکی از بهترین بناهای ساخته شده توسط بشریت)

 

دیوار چین طولانی ترین و بزرگ ترين سازهٔ مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظ زمان ساخت در دنیا است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۲۱٬۱۹۶ کیلومتر امتداد یافته است و در سال ۱۹۸۷ میلادی در لیست میراث جهانی ثبت گردیده است. جالب است که بدانید مقصود از ساخت این دیوار محافظت از کشور چین دربرابر حمله مغول ها بود که در آخر سبب ضعف بیش تر دولت کشور چین شد. دیوار چین از عجایب هفت گانه قدیمی به شمار می رود.

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow