روستای فیلبند، روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها + تصاویر


			
		روستای فیلبند، روستایی عجیب و رویایی بر فراز ابرها + تصاویر
0
 روستای فیلبند از جاذبه های گردشگری بابل   یکی از جذابیت های روستای فیلبند د&#...



 روستای فیلبند از جاذبه های گردشگری بابل

 

یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اغلب مواقع آنرا در بر می گیرد و چشم‌انداز فوق العاده ای را تشکیل ميدهد.

روستای فیلبند از مناظر بسیار دیدنی مازندران
یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران است. این روستا فوق العاده تماشایی و بی همتا است و منظره ای که از ابرها به شما ميدهد، حس نشاط و انرژی زيادي را به شما تزریق ميکند و حال و هوایتان را دگرگون ميکند .

فیلبند روستايي در شهرستان بابل در استان مازندران ایران است و از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. ساکنان به این روستا فلبن ميگويند که کوتاه شده فیلبند است. محلی های این منطقه هم در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند میروند و از هوای خنک این منطقه استفاده ميکنند .

 

روستای فیلبنددر زمستان به علت سرما و باریدن برف شدید از سکنه خالی ميشود و تنها تعداد اندکی از ساکنان در این ییلاق باقی می مانند. یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اغلب مواقع آنرا در بر می گیرد و چشم‌انداز فوق العاده ای را تشکیل ميدهد . آب و هوای روستای فیلنبد بگونه ای است که پيش بيني های هواشناسی در خصوص آن اصلاً قابل اطمینان نیست و در یک روز امکان دارد شاهد چند پدیده جوی باشید و تنها به مسافت چند ساعت هم برف هم باران و هم آفتاب را ببینید.

 

روستای فیلبند,عکس های فیلبند,تصاویر روستای فیلبند

عکس های روستای فیلبند

 

فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند است چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. گفته می شود که وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته است.


موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند بابل
روستای فیلبند بابل، از جنوب به روستاهای ورزنه و نشل، از جنوب شرق روستای شیخ موسی، نیراسم، پاریجان و از شمال غربی به روستای سنگ چال میرسد . هر کدام از این روستاها هم چشم اندازهای دل انگیزی را دارا هستند که میتوانید در طی مسیر رسيدن به ییلاق زیبای فیلبند از آنها دیدن کنید و از طبیعت های آن لذت ببرید. فیلبند مرتفع ترین روستای ییلاقی حوزه مركزی مازندران است كه در جنوب بابل در بخش بندپی غربی واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2700 مـــتر است.

فیلبند به بام شرقی مازندران هم مشهور است به دلیل آن که این آبادی در نزدیکی قله 3392 متری اندوار و حصین بن واقع شده و با نقاط همجوار خویش بسیار اختلاف ارتفاع دارد. در خط الراس نزديک به قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده ای بر تارک خط الراس دیده ميشود که به امامزاده قاسم مشهور است. بقعه سفیدرنگ امامزاده قاسم در ارتفاع 2500 متری دارای یک دالان است که به وسیله سایبانی فلزی و شیروانی محافظت ميشود .

زمستان در فیلبند زود شروع ميشود و دیر به پایان میرسد و میتوان گفت نزديک به هفت ماه سال همه جا پوشیده از برف است و سرمای طاقت فرسایی همه جا را فرا می گیرد. روستای فیلبند در فصل زمستان به علت باریدن برف و قطع راه‌های ارتباطی تقریباً بی سکنه ميشود ولی با آغاز بهار و روان شدن جویبار ها و رشد گیاهان خوراکي، بار ديگر زندگی و شوق به منطقه برمیگردد .

 

روستای فیلبند,فیلبندکجاست,مسیر روستای فیلبند

تصاویر روستای فیلبند

 

روستای فیلبند,روستای فیل‌بند,جاذبه های دیدنی فیلبند

 عکسهای روستای فیلبند

 

روستای فیلبند در فصل بهار و فصل تابستان تا سه و چهار برابر گنجایش خویش پذیرای مهمان ميشود و به همین علت پیدا کردن جایی به منظور اقامت در این دو فصل کار آسانی نیست و همچنین ، روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمان خانه نیست و این کار را دشوار تر ميکند . ولی با این حال با کرایه منزل های محلی و ویلاهای محلی ها میتوانید شب را در روستا سپری کنید. هر چند که میتوان حدس زد قيمت اجاره این منازل از ارزش واقعی آن ها به علت حالت خاصش بسیار بیشتر است. در صورتی هم که کمپبنگ هم در فصل های گرم سال در اطراف روستای فیلبند میسر است. ولی در هر صورت و در هر فصل هوای شب روستای فیلبند بسیار سرد است.
 

روستای فیلبند,فیلبند از جاذبه های دیدنی بابل,عکس های روستای فیلبند

تصاویر روستای فیلبند

 

روستای فیلبند,عجایب طبیعی,فیلبند مرتفع ترین روستای ییلاقی

 عکس های روستای فیلبند

 

بهترین دوران براي سفر به فیلبند مازندران
در روزهایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند  اینگونه نیست به طوریکه معمولاً با نسیمی خنک همراه است و حس بسیار خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی که دوست دارید مدت بیشتری  را در این روستای زیبا سپری کنید. آب و هوای روستای فیلبند در فصل های گوناگون به شرح زیر است.


فیلبند در فصل بهار: با وجود خصوصیت های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در بهار آنرا بسیار دوستداشتنی نموده است . به دلیل آن که در این فصل، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش افتاب، رنگین کمان و وزش باد است بگونه ای که از طبیعت دست نخورده این منطقه در استان مازندران در شگفت می مانید.

فیلبند در فصل تابستان: ولی در فصل تابستان، روستای فیلبند دارای هوای بسیار خوش و در بعضی مواقع حتی سرد است. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در تابستان خارج ميکند .

روستای فیلبند,مکانهای دیدنی فیلبند,فیلبند کجاست

 عکس های از طبیعت روستای فیلبند

 

روستای فیلبند,عکس های روستای فیلبند,تصاویر روستای فیلبند

  عکس های از طبیعت روستای فیلبند

 

روستای فیلبند,طبیعت روستای فیلبند,بهترین زمان سفر به فیلبند

   عکس های از طبیعت روستای فیلبند

 

روستای فیلبند,تصاویر روستای فیلند,فیلبند در بابل

  عکس های از طبیعت روستای فیلبند

 

مسیر دسترسی به روستای فیلبند
براي رسيدن به روستای فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل - هراز را در نزد بگیرید، كه بعد از عبور کردن از روستای سنگچال به فیلبند میرسید .

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow