معرفی جاذبه های گردشگری لیتوانی(+تصاویر)


			
		معرفی جاذبه های گردشگری لیتوانی(+تصاویر)
0
آثار تاریخی لیتوانی   جمهوری کوچک لیتوانی، واقع در جنوب ناحیه بالتیک به عنو...



آثار تاریخی لیتوانی

 

جمهوری کوچک لیتوانی، واقع در جنوب ناحیه بالتیک به عنوان یکی از نگین های اروپا شناخته می شود و مکان‌های دیدنی و زیبای این کشور گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. لیتوانی یکی از دیدنی ترین کشور های اروپایی و البته از ارزان ترین آن ها است. این کشور همچنین جاذبه های بسیاری دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در ادامه با بیتوته همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری لیتوانی آشنا شوید.

اطلاعات کلی کشور لیتوانی

پایتخت: ویلنیوس 

نوع حکومت: جمهوری 

مذهب: کاتولیک رومی (80%) ، اقلیت لوتری 

زبان رسمی:  لیتوانیایی (80%) ، روسی (9%) ، لهستانی (7%) ، بلاروسی (2%) 

واحد پول: لیتاس(Litas) 

 

کشور لیتوانی از نظر جغرافیایی

کشور لیتوانی با مساحت 65.200کیلومتر مربع  در نزدیکی دریای بالتیک در شمال شرق اروپا و یکی از سه کشور محدوده ی بالتیک است. لیتوانی از جنوب به لهستان، از جنوب غربی به روسیه و سوئد، از شرق و جنوب شرقی به بلاروس و از مغرب به دریای بالتیک محدود می‌شود.

 

لیتوانی در لبه دشت شمال اروپا قرار گرفته است. سطح سرزمین آن توسط حرکات آرام و سنگین یخچال های طبیعی آخرین عصر یخبندان هموار شده است. لیتوانی متشکل است از جلگهٔ کم ارتفاعی که دارای دریاچه های فراوان است و رشته های یخ رُفت در آن امتداد دارد. از دریاچه های مهم می توان به دریاچه ویشتیتیس اشاره کرد.

 

لیتوانی متشکل است از جلگه ی کم ارتفاعی که دارای دریاچه های فراوان است رشته های یخ رُفت در آن امتداد دارد. آب و هوا در نقاط مختلف لیتوانی متفاوت است . در مناطق غربی ملایم و معتدل است و در مناطق شرقی تنوع دمایی بسیار است.

 

لیتوانی فقط سه میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگ ترین شهر آن ویلنیوس است. این کشور جذاب ترین جاذبه های گردشگری را در دل خود جای داده است که با دیدن آها حیرت زده میشوید. لیتوانی به خاطر داشتن پارک های ملی ماجراجویانه و روستاهای تماشایی ساحلی، بهشتی برای طبیعت دوستان بوده و از زمان استقلال این کشور صنعت گردشگری آن رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

 

ویلنیوس، پایتخت تاریخی لیتوانی

ویلنیوس (Vilnius) پایتخت تاریخی لیتوانی است که جاذبه‌های قرون‌وسطایی و معماری باروک و گوتیک در آنجا دیده می‌شود. جایی در کنار تلاقی دو رودخانه ی مهم شهر و مملوء از گنجینه های قرون وسطایی بناهای گوتیک و نئوکلاسیک. محله قدیمی ویلنیوس در سایت میراث جهانی قرار دارد و در دنیا به داشتن بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و کلیساهای جذاب معروف است. در این محله هتل ها و رستوران های مجلل در کنار کافه ها و غذاخوری ها ترکیبی از مدرنیته و جهان کلاسیک را به نمایش گذاشته اند. در میان جاذبه های این محله قصر ریاست جمهوری و کلیسای سنت آن حرف اول را می زند.

 

- قلعه و موزه گدیمیناس در کشور لیتوانی

جاذبه های گردشگری لیتوانی,لیتوانی,قلعه گدیمیناس

قلعه گدیمیناس

 

قلعه و موزه گدیمیناس یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی کشور لیتوانی می باشد که در موقعیت منحصر به فرد و مرکزی، در بالاترین نقطه تپه، در تقاطع رودهای ویلنیا و ونریس و در پایتخت کشور لیتوانی واقع شده است. این برج تقریبا از هر نقطه ی شهر پیداست. امروزه در این قلعه موزه ای هم دایر است که گوشه ای از تاریخ کشور را بیان می کند. نمایشگاهی تاریخی به همراه مدل سازی های انجام شده، از دیگر دلایل بازدید قلعه گدیمیناس می باشد.

 

- کلیسای سنت

کشور لیتوانی,سفر به لیتوانی,کلیسای سنت

کلیسای سنت از زیباترین جاذبه‌های توریستی لیتوانی

 

بدون شک یکی از جذاب ترین بناهای محله قدیمی ویلنیوس کلیسای سنت آن است. این کلیسا شاهکاری از اواخر دوره گوتیک به شمار می رود و بیش از ۵۰ سال است که بدون ذره ای تغییر پابرجا مانده و به نماد ویلنیوس تبدیل شده است. در کنار این کلیسا برج ناقوسی به سبک گوتیک هست که در قرن ۱۹ ساخته شده است.

 

- قلعه‌ی کایوناس

لیتوانی,سفر به لیتوانی,قلعه‌ی کایوناس

قلعه‌ی کایوناس

 

این شهر دلربا، آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است که قلعه‌ی کایوناس(kaunas castle) یکی از پربازدیدترین آن‌هاست. این قلعه‌ی جذاب، در قرن 14 به سبک گوتیک (سبک هنری شامل مجسمه‌سازی، نقاشی، رنگ‌آمیزی شیشه و... که تا قرن 15 در اروپا دوام داشت) ساخته شد. با تماشای آن گویی که نظاره‌گر یک نقاشی خوش آب‌ و رنگ هستید که چشمان شما را خسته نمی‌کند. قلعه‌ی کایوناس از سنگ ساخته شده است.

 

این قلعه‌، در سال 1362 میلادی محاصره و بخشی از آن تخریب شد و آنچه که امروز مشاهده می‌شود، بخش مرمت شده و بازسازی شده‌ی آن است. در داخل قلعه، یک گالری هنری وجود دارد و اگر علاقه‌مند به دیدن آن نبودید می‌توانید با تورهای گردشگری قلعه همراه شوید و از اتاق‌ها و مکان‌های شگفت‌انگیز آن بازدید کنید. امروزه، در کنار  قلعه‌ی کایوناس، نمایشگاه‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود که باعث رونق فراوان و جذب گردشگران بسیاری شده است تا با گشت‌وگذار در این بنای زیبا، یک سفر خارق‌العاده را تجربه کنند.

 

شهر رویایی تراکای

لیتوانی,تراکای,کشور لیتوانی

قلعه تاریخی تراکای

 

شهر تراکای با دریاچه ای پر آب در لیتوانی، می‌تواند بهترین مقصد برای فاصله گرفتن از شلوغی شهر و مکانی دنج برای رسیدن به آرامش باشد. این شهر تاریخی در نزدیکی ویلنیوس، قرار گرفته است و دسترسی به آن از طریق این شهر بسیار راحت است. تاریخ ساخت این شهر به قرن ۱۳ میلادی بر می گردد. می توانید در این شهر، به پارک ملی تراکای سر بزنید و از طبیعت و حیات وحش بی نظیر آن لذت ببرید. یکی از مهم ترین جاذبه های تراکای، قلعه زیبای تراکای است که درست در وسط دریاچه پر آب آن قرار گرفته است.

 

شهر شولی، نمادی از آزادی خواهی مردمان لیتوانی

لیتوانی,دیدنی های لیتوانی,شهر شولی

تپه صلیب‌ها در شهر شولی

 

در شهر شولی، تپه ای در فاصله ی 12 کیلومتری شهر وجود دارد که پر شده از بیش از 2 میلیون صلیب است که توسط مردمان مخالف رژیم شوروی، به آن جا آورده شده است. این کار نمایشگر عدم پذیرش خشونت و تلاش برای برقراری آزادی مردمان لیتوانی می باشد. گذشته از این تپه، شهر شولی (Siauliai) دارای خیابان‌های پر از درخت، کافه‌های مختلف، کلیسای جامع محلی و یک برج است. با سفر به این شهر از میدان پویلاس ویسینسکیس، موزه دوچرخه و سازمان رادیو و تلویزیون، دیدن کنید.

 

شهر باستانی کرناوه 

لیتوانی,شهر کرناوه,جاذبه های گردشگری جهان

شهر باستانی کرناوه

 

شهر کرناوه (Ker nave) نسبت به شهرهای دیگر لیتوانی تاریخ و قدمت بیشتری داشته و جز میراث یونسکو به شمار می‌رود. این شهر که یکی از اولین پایتخت‌های این سرزمین به شمار می‌رفت در قرن‌های ۱۳ و ۱۴ و پیش از حمله آلمان‌ها و غارت آنها، در عصر طلایی به سر می‌برد. امروزه گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند از یافته‌های باستان‌شناسی در کنار رودخانه نریس، خرابه‌های گذشته، آثاری که از زیر خاک یافت شده، گورستان‌ها و یافته‌هایی که به دوره پائئولیتیک بازمی‌گردد، دیدن کنند.

 

شهر ساحلی کلایپدا

لیتوانی,سفر به لیتوانی,شهر کلایپدا

شهر ساحلی کلایپدا

 

در شهر ساحلی کلایپدا واقع در کشور لیتوانی، لنگرگاه های بزرگ و عظیمی قرار گرفته است. دراین شهر هر سال شمار زیادی از انواع فستیوال ها در داخل شهر و در کنار ساحل برگزار می گردد.علاوه براین، در شهر کلایپدا، موزه ی دریایی و سواحل بسیار زیبایی به چشم می خورد و بازدیدکنندگان با گذراز خیابانها ی باریک و دلنشین آن، می توانند خاطره ای به یاد ماندنی از این شهر را در ذهن خود بسازند.

 

شهر زیبای دروسکینینکای

لیتوانی,دروسکینینکای ,بهترین مکان های گردشگری در دنیا

دروسکینینکای یکی از جذاب ترین شهرهای لیتوانی

 

دروسکینینکای یکی از جذاب ترین شهرهای لیتوانی است. فضای آرام و ساکت این شهر، هتل ها و رستوران های تراز اول  کافه ها و امکانات تفریحیاش موجب شده که محبوبیتی خاص بین گردشگران لیتوانی بدست بیاورد. این شهر کوچک که در نزدیکی مرزهای بین المللی کشور قرار دارد پر از جاذبه های طبیعی و از معروف ترین جاذبه های لیتوانی ست.

 

شهری با چشمه های معدنی و باغ های زیبا که در زمینه ی آب های گرم حرف اول را می زند. آب های معدنی خاصیت شفادهندگی را برای این شهر به ارمغان آورده و همین ویژگی گردشگران زیادی هر سال روانه ی این شهر می کند. از طرفی اینجا میزبان یکی از بهترین مجموعه های ورزش های زمستانی ست و در شهر موزه ای هست که کارهای هنرمند افسانه ای و مشهور کشور را نمایش می دهد.

 

Gruto Park یکی از جاذبه های طبیعی معروف حوالی این شهر محسوب می شود. شاید جالب باشد بدانید که این پارک تحت مالکیت یکی از معروف ترین مجموعه داران لیتوانی بوده و پس از خروج وی از منطقه بسیاری از مجسمه ها، تابلوهای نقاشی و آثار هنری ریز و درشت از این منطقه جمع آوری شده است. 

 

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow