معرفی معبد تاکسانگ دیزانگ یا صومعه ببر از زیباترین معبدهای هیمالیا آشنایی با معبد تاکسانگ دیزانگ


			
		معرفی معبد تاکسانگ دیزانگ یا صومعه ببر از زیباترین معبدهای هیمالیا
		آشنایی با معبد تاکسانگ دیزانگ
0
معبد تاکستانگ دیزانگ یکی از زیباترین معبدهای هیمالیا است   صومعه Paro Taktsang یکی از ...



معبد تاکستانگ دیزانگ یکی از زیباترین معبدهای هیمالیا است

 

صومعه Paro Taktsang یکی از معروف ترین صومعه های بوتان است. این معبد یکی از زیباترین مکانهای زیارتی در منطقه هیمالیا است. این معبد به دلیل طراحی و وجود هنر زیبا و غارهای مدیتیشن و اندیشه آرامش، به صومعه مقدس در دامنه کوه معروف است.

معرفی معبد تکستانگ

 

معبد لانه ببر, معبدهای زیبای هیمالیا, معبد تاکسانگ دیزانگ

معبد تاکستانگ دیزانگ در یونان قرار دارد

 

صومعه که به صخره های سنگی چسبیده است ، ارتفاع آن 800 متر از دره است و 2950 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

دسترسی به آشیانه ببر تنها از طریق سه گردنه کوه امکان پذیر است.

 

دو تا از این گذرگاه ها از فلات صخره ای به نام صد هزار پری عبور می کنند. گذرگاه سوم جذاب تر است ، بازدیدکنندگان را از طریق جنگلی که با درختان کاج تزئین شده با پرچم های دعا دعوت می کند تا انرژی مثبت ، سرزندگی و خوش شانسی را ارائه کند ، در حالی که آنها را از نیروهای شر محافظت می کند.

 

برای رسیدن به معبد از طریق جاده Ramthangkha ، باید یک مسافت 12  کیلومتری را از شهر پارو به مدت 2 ساعت پیاده روی کرد.

ساختمان سفید با گنبد روکش طلا ، پرچم های چند رنگ و حرم غاری هر بیننده و علاقه مند را مسحور خود می کند. برای لذت بردن از منظره خیره کننده دره مجاور می توانید به صومعه بروید یا از غذاهای مجلل بوتانی در کافه Taktsang لذت ببرید.

 

تاریخچه ساخت معبد تاکسانگ دیزانگ

 

معبدهای زیبای هیمالیا, معبد تاکسانگ دیزانگ, صومعه تاکسانگ دیزانگ

معبد تاکستانگ دیزانگ 2950 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد

 

این معبد که در اطراف غار Taktsang Senge Samdup ساخته شده است، گفته می شود مکانی است که گورو پادماسماوا (که بودیسم را به بوتان معرفی کرد) به مدت سه سال ، سه ماه ، سه هفته ، سه روز و سه ساعت در قرن 8 مدیتیشن کرد. گورو را به غاری در پشت ببر ماده بردند و نام آن را به صومعه دادند.

 

گفته می شود که ببر (همسر سابق یک امپراتور که شاگرد گورو شد) مکان را انتخاب کرد و ادای احترام به او را می توانید در سالن صومعه هزار بودا مشاهده کنید.

 

در نیمه اول قرن 17 ، نگاوند نامگیال ، حاکم وقت ، ایده ساخت صومعه ای در نزدیکی غارهای مقدس را داشت. شروع ساخت و ساز توسط جانشین وی ، Gyalse Tenzin Rabgye ، آغاز و انجام شد ، که اولین سنگ صومعه را در سال 1692 قرار داد.

 

بیش از 300 سال بعد ، در 1998 ، صومعه آتش گرفت و تقریباً تخریب شد. سرویس های اورژانس به دلیل موقعیت مکانی خود برای رسیدن به منطقه مشکل داشتند. خوشبختانه صومعه پس از آتش سوزی بازسازی شد و تا سال 2005 به شکل اولیه خود باز گشت.

 

معماری معبد تاکسانگ دیزانگ

 

معبد لانه ببر, معبدهای زیبای هیمالیا, معبد تاکسانگ دیزانگ

معبد تاکستانگ دیزانگ شامل ساختمان های سفید با سقف های طلایی است

 

جلوه معماری صیقلی معبد نمونه خوبی از صنایع دستی بودایی است. این مجموعه دارای ساختمانهای سفید با سقف های طلایی است. صومعه شامل 4 معبد اصلی و چندین خانه است. همه ساختمان ها با راه پله ها و پله هایی که روی صخره نقش بسته است به هم مرتبط هستند.

 

تقریباً هر ساختمان در مجموعه صومعه دارای بالکن با منظره ای دیدنی از منطقه مجاور است. زیارتگاه اصلی صومعه شامل چرخ دعا است که در حیاط معبد واقع شده است. این چرخ هر روز صبح در ساعت 4 صبح توسط راهبان چرخانده می شود تا شروع یک روز جدید را مشخص کند.

 

عکس های معبد تاکسانگ دیزانگ, تاریخچه معبد تاکسانگ دیزانگ, مسیر معبد تاکسانگ دیزانگ

طراحی داخلی معبد تاکستانگ دیزانگ زیبایی منحصر به فردی دارد

 

طراحی داخلی معبد زیبایی مجلل خود را تحت تأثیر قرار می دهد: گنبدهای روکش طلا و چراغهای گازدار محیط را تزئین کرده است. در سالن هزار بودا ، که روی صخره تراشیده شده است ، مجسمه بزرگی از ببر قرار دارد. ببر به دلیل افسانه ای که بر اساس آن مکان صومعه توسط یک ببر انتخاب شده است ، به عنوان نماد پارو تکتسنگ مورد احترام است. هشت غار در صومعه وجود دارد. دسترسی به چهار مورد از آنها بسیار آسان است.

 

مجسمه سخنگوی گورو

 

معبدهای زیبای هیمالیا, معبد تاکسانگ دیزانگ, صومعه تاکسانگ دیزانگ

مجسمه ی سخنگوی گورو داخل معبد تاکستانگ دیزانگ قرار دارد

 

داستان از این قرار است که مجسمه گورو توسط پنتسا دوا در پوناکا تانگدزونگ مجسمه سازی شده و به تاکتسنگ برده شده است. راهبان پس از رسیدن به صخره ای در مقابل مکان مقدس تکتسنگ ، در مورد نحوه حمل مجسمه 12 فوتی از دره به محل معبد دچار مشکل شدند. مجسمه می گوید: "نگران نباش ، زیرا کسی می آید تا مرا به تکتسنگ برساند!" متعاقباً ، مجسمه به طور معجزه آسایی منتقل شد و پس از آن ، این مکان به عنوان معبد مجسمه خود گورو شناخته می شود.

 

این زیارتگاه شامل نقاشی های زیبایی از هشت مظاهر گورو رینپوچه و بیست و پنج شاگرد اصلی وی بر روی صخره است. همچنین دارای تختی است که توسط Gyalse Tenzin Rabgye استفاده می شود.

تمام اشیاء مقدس مربوط به هشت مظاهر گورو رینپوچه توسط صنعتگران معروف نیواری پنتسا دوا ، دارما دوا و دارماشری ساخته شد.

 

مسیر رسیدن به صومعه ببر

 

صومعه ببر, عکس های معبد تاکسانگ دیزانگ, تاریخچه معبد تاکسانگ دیزانگ

معبد تاکستانگ دیزانگ شامل نقاشی هایی از هشت مظاهر گورو است

 

سفر صومعه ببر با تخیل ارتباط فضایی در ذهن آغاز می شود و سفر فیزیکی هنگام حرکت به سمت آن جذاب خواهد بود. فقط با پیاده روی قابل دسترسی است. مرز فیزیکی صومعه ببر آغاز شهر "پارو" را نشان می دهد. قبل از شروع سفر می توانید بلیط ها را در بازار خریداری کنید. جنبه اصلی این سفر داشتن یک مکان غیرقابل دسترسی از پایین صخره است.

 

Kمسیر معبد تاکسانگ دیزانگ, معبد لانه ببر, معبدهای زیبای هیمالیا

صعود به معبد تاکستانگ دیزانگ حدود 3 ساعت طول می کشد

 

صعود به صومعه با سرعت راحت حدود 3 ساعت طول می کشد. کوهنوردان معمولی و علاقه مندان به ورزش می توانند آن را در حدود 2 ساعت به پایان برسانند. فاصله کلی پیاده روی حدود 4 کیلومتر یک طرفه با ارتفاع 700 متر است. برای کسانی که قادر به صعود نیستند ، می توانید اجاره اسب را برای سوار شدن تا میانه راه که کافه تریا در آن قرار دارد انتخاب کنید.

 

با این حال ، فرود از کوه باید با پای پیاده انجام شود و اجاره اسب در دسترس نیست. کافه تریا نقطه میانی پیاده روی است (از نقطه شروع ، حدود 2 کیلومتر صعود شیب دار است) ، جایی است که می توانید کمی استراحت کنید ، نفس خود را تازه کنید ، قبل از ادامه پیاده روی رفع گرسنگی کنید. از کافه تریا ، تقریبا 45 دقیقه تا 1 ساعت دیگر طول می کشد تا به صومعه ببر برسید.

 

سپس 2 کیلومتر دیگر را در یک شیب ملایم ادامه می دهید تا به نقطه دوم برسید ، پس از آن پله های نزولی بتنی وجود خواهد داشت و از کنار یک آبشار از روی پل عبور خواهید کرد و به دنبال آن با صعود نهایی 120 پله به ورودی لانه ببر می رسید.

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow