معرفی کلیسا ایا ایرنه از مهم ترین اماکن گردشگری استانبول کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس


			
		معرفی کلیسا ایا ایرنه از مهم ترین اماکن گردشگری استانبول
		کلیسای ایا ایرنه تاریخی استانبول با معماری بیزانس
0
کلیسای ایا ایرنه یکی از مکان های گردشگری در استانبول ترکیه است   کلیسای ایا &...



کلیسای ایا ایرنه یکی از مکان های گردشگری در استانبول ترکیه است

 

کلیسای ایا ایرنه، یکی از مکان های تاریخی واقع در استانبول است. افرادی که به تاریخ و دین مسیحیت علاقه دارند، بخشی از گردشگران کلیسای ایا ایرنه است. میزان بازدید کنندگان از کلیسای ایا ایرنه شهر استانبول، به اندازه ای است که به عنوان یکی از مهم ترین اماکن گردشگری این شهر محسوب می شود. اگر می خواهید در مورد این کلیسا و تاریخ آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

محل قرار گیری کلیسای ایا ایرنه

 

بخش های کلیسای ایا ایرنه, کاربردهای کلیسای ایا ایرنه, دسترسی به کلیسای ایا ایرنه

قدمت کلیسای ایا ایرنه به بیش از هزار و پانصد سال می رسد

 

کلیسای ایا ایرنه، در شهر استانبول قرار دارد. استانبول، یکی از مهم ترین شهر های کشور ترکیه است و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است. 

کلیسای ایا ایرنه، تنها یکی از جاذبه های تاریخی واقع در شهر استانبول است. استانبول، شامل مکان های تاریخی بسیار زیاد و چشمگیری می شود. برای مثال، قلعه هایی که از دوران عثمانی به جا مانده اند، و یا مسجد های قدیمی، از دیگر مکان های تاریخی واقع در استانبول ترکیه هستند. 

 

به طور کلی، کشور ترکیه، دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی است. برخی از این جاذبه ها، مربوط به دوران قبل از میلاد هستند و می توانید به علاوه ی بازدید از کلیسای ایا ایرنه، از این آثار نیز دیدن کنید. برای مثال، معبد هایی در کشور ترکیه وجود دارند که اکنون تنها بخش هایی از آنها به جا مانده است و قدمت شان به بیش از دو هزار و پانصد سال می رسد.

 

معماری کلیسای ایا ایرنه

 

کلیسای ایا ایرنه استانبول, مکان کلیسا ایا ایرنه, معماری کلیسای ایا ایرنه

کلیسای ایا ایرنه معماری باستانی و منحصر به فردی دارد

 

یکی از دلایل معروف بودن کلیسای ایا ایرنه، معماری منحصر به فرد و زیبای آن است. بسیاری از گردشگران، هنگامی که معماری زیبا و قدیمی کلیسای ایا ایرنه را می بینند، می توانند به شکوه دوران باستان پی ببرند. 

 

معماری کلیسای ایا ایرنه، معماری بیزانسی است. این نوع از معماری، توسط امپراطوری روم شرقی مورد استفاده قرار می گرفت و مجموعه ای از موزاییک کاری ها و نقاشی ها در آن مشاهده می شد. امپراطوری روم شرقی، به اندازه ای بزرگ بود که تقریبا در بیشتر کشور های جهان، می توان آثار باستانی با معماری بیزانسی را مشاهده کرد. 

 

در مرکز کلیسای ایا ایرنه، یک ساختار گنبدی شکل وجود دارد که هم از خارج و هم از داخل سازه، بسیار زیبا است. برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که حالت گنبدی شکل این بخش از کلیسا، از معماری اسلامی الگو گرفته است. در زمانی که کلیسای ایا ایرنه ساخته شد، معماری اسلامی هنوز پا به عرصه نگذاشته بود.

 

تاریخچه و وضعیت کنونی کلیسای ایا ایرنه

 

موزه ایا ایرنه, بخش های کلیسای ایا ایرنه, کاربردهای کلیسای ایا ایرنه

یکی از معروف ترین قسمت های کلیسای ایا ایرنه قوس های به کار رفته در آن هستند

 

کلیسای ایا ایرنه، در حدود بیش از هزار و پانصد سال پیش ساخته شده است و از این رو، از قدمت بالایی برخوردار است. در دوران باستان، تصمیم گرفته شد که در شهر قسطنطنیه، یک کلیسای بزرگ ساخته شود که بتوان از آن به عنوان نماد مسیحیت شهر قسطنطنیه استفاده کرد. در آن دوران، کلیسای ایا ایرنه به عنوان دفتر اصلی مسیحیان شناخته شده می شد.

 

کلیسای ایا ایرنه، در محله سلطان احمد واقع شده است. محله سلطان احمد، یکی از قدیمی ترین محله های شهر استانبول است و آثار تاریخی متعددی را می توان در این محله پیدا کرد. 

 

خوشبختانه، کلیسای ایا ایرنه هنوز پایدار است و در طول زمان، دچار آسیب هایی شده بود که امروزه به لطف سخت کوشی مرمت کار ها، این آسیب ها برطرف شده اند. کلیسای ایا ایرنه، هنوز هم زیبایی های خود را حفظ کرده است و گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می کند.

 

یکی از معروف ترین بخش های کلیسای ایا ایرنه، قوس های به کار رفته در آن هستند. این قوس ها، به اندازه ای با ظرافت و دقت طراحی شده اند که برخی از بازدید کنندگان، باور نمی کنند که این کلیسا بیش از هزار و پانصد سال پیش، ساخته شده است. 

 

گردشگرانی که وارد کلیسای ایا ایرنه می شوند، مسئولیت دارند که از این بنا حفاظت کنند و کاری را انجام ندهند که باعث آسیب دیدن بنای کلیسا شود. 

محوطه بیرونی کلیسای ایا ایرنه، متشکل از پوشش های گیاهی منحصر به فرد و زیبا است. این پوشش گیاهی، در دوران باستان نیز وجود داشته است و تا امروزه حفظ شده است. 

 

کلیسای ایا ایرنه، امروزه به عنوان یکی از مهم ترین اماکن گردشگری شهر استانبول و حتی کشور ترکیه محسوب می شود. قدمت بالای این کلیسا، و همچنین زیبایی و پا بر جا ماندن آن، باعث شده است که گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. بیشتر تور های مسافرتی به ترکیه، از کلیسای ایا ایرنه نیز دیدن می کنند. در نتیجه، اگر دوست داشته باشید، می توانید از طریق تور های مسافرتی به ترکیه بروید و از کلیسای ایا ایرنه دیدن کنید.

 

کاربردهای کلیسای ایا ایرنه

 

موزه ایا ایرنه, بخش های کلیسای ایا ایرنه, کاربردهای کلیسای ایا ایرنه

در کلیسای ایا ایرنه کنسرت های کلاسیک برگزار می شود

 

در دوران باستان، از ساختمان ایا ایرنه به عنوان کلیسا استفاده می شده است، اما امروزه ساختمان این کلیسا، به یکی از مهم ترین محل های گردشگری تبدیل شده است و حتی در برخی از مواقع، در ساختمان این کلیسا، کنسرت برگزار می شود. تنها دلیلی که باعث می شود از ساختمان کلیسای ایا ایرنه به عنوان محل کنسرت استفاده شود، زیبایی فضای این کلیسا و قوس های منحصر به فرد آن است. کنسرت هایی که در کلیسای ایا ایرنه برگزار می شوند، کنسرت های کلاسیک هستند.

 

دسترسی به کلیسای ایا ایرنه

 

کاربردهای کلیسای ایا ایرنه, دسترسی به کلیسای ایا ایرنه, کلیسا ایا ایرنه

کلیسای ایا ایرنه در محله ی سلطان احمد قرار دارد

 

کلیسای ایا ایرنه، در تمام روز های هفته به جز سه شنبه ها باز است و اگر می خواهید که از آن دیدن کنید، باید طوری برنامه ریزی کنید که در روزی غیر از روز سه شنبه باشد. 

زمان باز بودن کلیسای ایا ایرنه، در مواقع گوناگون متفاوت است. برای مثال، کلیسای ایا ایرنه در فصل تابستان، از ساعت 9 صبح تا یک ربع مانده به 7 عصر باز است و می توانید به تنهایی و یا همراه با خانواده خود از آن دیدن کنید. 

 

برای رسیدن به کلیسای ایا ایرنه، ابتدا باید وارد محله سلطان احمد شوید. در محله سلطان احمد، یک میدان به همین نام وجود دارد. در نزدیکی این میدان، مسجد ایا صوفیا قرار دارد که کلیسای ایا ایرنه نیز در نزدیکی این مسجد است. 

 

سخن پایانی

اگر می خواهید که به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنید، ما به شما بازدید از کلیسای ایا ایرنه را توصیه می کنیم، زیرا بسیاری از گردشگرانی که از این کلیسا دیدن می کنند، از زمانی که در این کلیسا صرف کرده اند راضی هستند.

 

گرداوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow