معبد طلایی کجاست؟


			
		معبد طلایی کجاست؟
0
معبد طلایی امریتسار کشور هند دارای مکان های تفریحی، تاریخی و معابد بسیاری م...



معبد طلایی امریتسار

کشور هند دارای مکان های تفریحی، تاریخی و معابد بسیاری می باشد. یکی از مهم ترین معابد هند میتوان به معبد طلایی اشاره کرد که در این مقاله به صورت کامل به معبد طلایی می پردازیم.

معبد طلایی کجاست؟
معبد طلایی زیارتگاه اصلی پیروان آئین سیک است؛ این پرستشگاه در شهر امریتسار در ایالت پنجاب هند واقع شده‌است. این پرستشگاه را چهارمین پیشوای مذهبی سیک‌ها، گورو رام داس بنیان نهاد. معبد طلایی با نام‌های هارماندیر صاحب و دربار صاحب نیز شناخته می‌شود. 

معبد طلایی جاذبه توریستی اصلی در امریتسار، که به معنای مخزن شهد جاودانگی است. امریتسار مرکز شهرستان امرتسر در ایالت پنجاب هند است که در ۳۷۸ کیلومتری شمال غربی دهلی و ۵۱ کیلومتری شرق لاهور پاکستان واقع شده است.

 

معبد طلایی,معبد طلایی هند,معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی هندوستان

 
معبد طلایی در بین سیک‌های سرتاسر جهان، مکانی زیارتی محسوب می‌شود و این معبد برای سیک‌ها مکانی مقدس به‌شمار می‌رود، زیرا گورو جاودانه این آئین، کتاب گورو گرانت صاحب در آن نگهداری می‌شود؛ این کتاب، کتاب مقدس آئین سیک و یازدهمین گورو به‌شمار می‌رود. معبد طلایی در هند نماد برادری و برابری می باشد.

 

معبد طلایی,معبد طلایی هند,معبد طلایی امریتسار

داخل معبد طلایی امریتسار

 

معماری معبد طلایی هند:

معماری معبد طلایی بسیار زیبا و منحصر به فرد است. رنگ این معبد طلایی رنگ است و در کنار ساختمان سفیدی که در پشت آن قرار گرفته، خودنمایی می کند.  معبد طلایی دارای 4 در ورودی می باشد. و همه قسمت های بالای معبد از طلای خالص ساخته شده است. دور تا دور معبد دریاچه مصنوعی احاطه کرده است. همچنین سازه‌های مرمرین بسیار زیبا در این مجموعه و در کنار ترکیب سبک معماری اسلامی و هندو، باعث شده است که فضای این معبد بسیار باشکوه باشد.

 

معبد طلایی,معبد طلایی هند,معبد طلایی امریتسار

عکس معبد طلایی


معبد طلایی یکی از مقدس ترین مکان های هند است.  معبد طلایی یک مرکز روحانی و در عین حال غیرمذهبی برای پیروان این مذهب است  که هر ساله هزاران نفر از این معبد دیدن می کنند.

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow