انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما/صندلی هایی که به نیازهای شما در سفر پاسخ می‌دهد راهنمای انتخاب صندلی: راحتی و کیفیت در سفر شما 


			
		انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما/صندلی هایی که به نیازهای شما در سفر پاسخ می‌دهد
		راهنمای انتخاب صندلی: راحتی و کیفیت در سفر شما 
0
چگونه صندلی هواپیما را انتخاب کنیم   انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط ه&...



چگونه صندلی هواپیما را انتخاب کنیم

 

انتخاب صندلی هواپیما هنگام خرید بلیط هواپیما به خصوص در مسافت های طولانی میتواند به شما کمک کند سفر راحت تری را پشت سر بگذارید. ما در این مطلب از بیتوته به شما خواهیم گفت که بهترین صندلی هواپیما کدام است و شرایط انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما را با شما به اشتراک می گذاریم تا بهتر بتوانید صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. 

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما یکی از دغدغه های مسافرت هوایی است. سفر راحت با هواپیما میتواند بستگی زیادی به انتخاب صندلی مناسب داشته باشد. 

 

سفر راحت تر با انتخاب صندلی مناسب در هواپیما

انتخاب صندلی مناسب در هواپیما هنگام خرید بلیط به خصوص در سفرهای طولانی ، به شما کمک می کند سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید. صندلی ای که انتخاب می کنید تا انتهای سفر متعلق به شماست و اجازه جا به جایی در هواپیما را نخواهید داشت و بر خلاف قطار و اتوبوس نمیتوانید از روی صندلی خود بلند شوید و باید کل مدت سفر را یک جا نشسته باشید. برای انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما باید قوانین ایرلاین ، کلاس پروازی و نوع بلیط را در نظر بگیرید.

 

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما, روشهای انتخاب صندلی بلیط هواپیما

روشهای انتخاب صندلی بلیط هواپیما

 

نحوه مشخص کردن صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما

عدم امکان جا بجا شدن حین پرواز میتواند ایراد بزرگی درسفرهای هوایی باشد چرا که بعد از خرید بلیط شما صاحب یک صندلی تا انتهای سفر خواهید بود که تا پایان سفر باید روی همان صندلی بنشینید بنابراین اگر صندلی شما راحت نباشد یا در جای مناسبی قرار نگرفته باشد میتوانید با مشکلاتی از جمله گرفتگی بدن ، درد دست و پا یا کمردرد روبرو شوید. 

با روش های زیر میتوانید هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی دلخواهتان را انتخاب کنید : 

 

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما, انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما

 

پرداخت هزینه صندلی بعد از خرید بلیط

در برخی از ایرلاین ها میتوانید بعد از خرید بلیط با پرداخت هزینه اضافی ، صندلی خود را انتخاب کنید. برخی از ایرلاین ها فقط برای صندلی های خاص هزینه دریافت میکنند مثلا صندلی نزدیک بال یا صندلی نزدیک خروجی ولی برخی دیگر از شرکت ها حتی برای رزرو شخصی صندلی های معمولی هم هزینه جدا دریافت می کنند. 

 

هزینه رزرو شخصی صندلی در پروازهای اکونومی پایین تر از هزینه انتخاب صندلی در پروازهای بیزینس و فرست کلاس است. 

در برخی از ایرلاین های خارجی برای انتخاب صندلی نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید و هنگام خرید بلیط میتوانید محل نشستن خود را به صورت شخصی انتخاب کنید. 

 

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما, انتخاب شماره صندلی در زمان دریافت کارت پرواز

 امکان انتخاب شماره صندلی در زمان دریافت کارت پرواز در برخی ایرلاین ها

 

انتخاب صندلی هنگام دریافت کارت پرواز

با خرید بلیط هواپیما یک صندلی در ایرلاین برای شما رزرو می شود ولی برای سوار شدن به هواپیما و عبور از گیت پرواز نیاز به کارت پرواز دارید. کارت پرواز مجوز ورود شما به کابین هواپیما است که اطلاعات شما از جمله نام ، مشخصات، نوع بلیط و شماره صندلی روی آن ثبت شده است. 

 

در برخی از ایرلاین ها امکان انتخاب شماره صندلی در زمان دریافت کارت پرواز وجود دارد. 

در برخی از ایرلاین های داخلی بعد از خرید بلیط می توانید کارت پرواز را به صورت آنلاین دریافت کنید و شماره صندلی را انتخاب نمایید که هر چه سریعتر اقدام به این کار کنید شانس شما برای انتخاب بهتر ، بیشتر خواهد شد. 

 

رزرو بلیط از طریق آژانس هواپیمایی

آژانس های هواپیمایی معمولا پیشنهادات مختلفی برای مسافران با شرایط خاص دارند. اگر شرایط شما به گونه ای است که امکان استفاده از صندلی های عادی را ندارید بهتر است خرید بلیط را از یک آژانس هواپیمایی معتبر انجام دهید. 

 

انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما, انتخاب شماره صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما

انتخاب شماره صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما 

 

انتخاب شماره صندلی هنگام رزرو بلیط هواپیما

در قوانین برخی ایرلاین ها امکان مشخص کردن شماره صندلی هنگام خرید بلیط هواپیما وجود دارد ولی در برخی دیگر از شرکت ها ، انتخاب صندلی پروسه ای کاملا جداگانه است  که بعد از خرید بلیط انجام می شود. 

برخی دیگر از ایرلاین ها هم کلا چنین ویژگی ای ندارند و انتخاب صندلی بستگی به زمان مراجعه شما برای دریافت کارت پرواز دارد. 

 

بهترین صندلی هواپیما کدام است

انتخاب بهترین صندلی هواپیما چند قانون کلی دارد :

 

1 – صندلی کنار پنجره : صندلی کنار پنجره امکان مشاهده منظره بیرون را به مسافر می دهد که جذابیت خاصی دارد.

 

2 – صندلی نزدیک به خروجی : در هر قسمت هواپیما که باشید 15–20 دقیقه بعد از نشستن هواپیما روی زمین امکان خروج خواهید داشت ولی اگر این زمان برایتان زیاد است ، صندلی های ردیف جلو یا کنار راهرو را انتخاب کنید.  صندلی های جلویی که نزدیک به خروجی هستند و امکان پیاده شدن سریعتر را به مسافران میدهد طرفداران بیشتری دارد.

 

3 – صندلی های میانی : صندلی های میانی مناسب افراد مضطرب و کسانی است که از سفر با هواپیما وحشت دارند و با کوچکترین تکانی دچار اضطراب می شوند. قرار گرفتن در وسط دیگر مسافران میتواند دغدغه و استرس آن ها را تا حدود زیادی کاهش دهد. 

 

4 – صندلی مناسب خواب : اگر به محض بلند شدن هواپیما از روی زمین ، به خواب می روید بهتر است از صندلی های ردیف کناری و نزدیک به پنجره استفاده کنید که مسافر کنار شما امکان بلند شدن از صندلی و رفت و آمد بدون مزاحمت را داشته باشد. 

 

5 – صندلی مناسب افراد قد بلند : افراد قد بلند نیاز به فضای بیشتری برای قرار دادن پاهایشان دارند و اگر هواپیمای انتخابیشان صندلی های کوچکی داشته باشد ، سفر برایشان بسیار سخت خواهد بود. صندلی های کنار راهرو برای افراد قد بلند امکان جا به جا کردن پاها یا به راحتی بلند شدن را فراهم می کند. 

 

6 – صندلی مناسب سفر با کودک : سفر با کودکان کار راحتی نیست ، انرژی بالای کودکان باعث می شود نتوانند چند ساعت یک جا ساکت و بدون حرکت بنشینند. بهتر است صندلی هایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای شیطنت بچه ها بدون ایجاد مزاحمت برای مسافران را داشته باشد. صندلی کنار پنجره برای کودک بسیار مناسب است چرا که امکان مشاهده منظره بیرون ، او را سرگرم می کند. ولی اگر فرزندتان نوزاد است و برای آرام کردن او حین پرواز نیاز به راه رفتن دارید بهتر است صندلی های کنار راهرو را انتخاب کنید. 

 

7 – صندلی مناسب سفر کاری : در اغلب هواپیماها صندلی مناسب سفر کاری وجود دارد. این صندلی ها پریز برق برای استفاده از لپ تاپ و شارژ دستگاه های الکترونیکی دارند. 

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow