آیا سفر به گرجستان ویزا می‌خواهد؟


			
		آیا سفر به گرجستان ویزا می‌خواهد؟
0
از مهم‌ترین شروطی که برای سفر به کشور خارجه دارید دریافت ویزا است. اما برخی از...



از مهم‌ترین شروطی که برای سفر به کشور خارجه دارید دریافت ویزا است. اما برخی از کشور‌ها نیازی به اخذ ویزا ندارند. حال این سؤال پیش می‌آید که گرجستان ویزا می‌خواهد؟ ویزا به معنای کلید ورود به یک کشور غریبه است. به این معنی که اگر می‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان دیدن کنید باید اقدام به اخذ ویزای توریستی نمایید. ویزای توریستی دارای شرایط و مدارک مورد نیازی است که از الزامات و ضروریات سفر به گرجستان به شمار می‌آید.

 

آیا سفر به گرجستان ویزا می‌خواهد؟

 

شرایط کلی برای دریافت ویزا به کشور گرجستان

انواع مختلفی از ویزا‌های گوناگون برای سفر به گرجستان وجود دارد. این ویزا‌ها شامل ویزای توریستی، تحصیلی و ویزای کاری است. هر کدام از ویزا‌های فوق با در نظر گرفتن شرایط و مدارک با هم متفاوت هستند. اما برخی از شرایط موجود برای تمامی ویزا‌ها یکسان است. مهمترین این شرایط دارا بودن پاسپورت معتبری است که حداقل ۶ ماه اعتبار قانونی داشته باشد.

 

همچنین شخص باید مبلغی را به سفارت کشور گرجستان واریز نماید و فرم‌های مربوط به هر کدام از ویزا‌های مورد نیاز را تکمیل کند. سالانه نیز تعداد قابل توجهی از افراد با تور گرجستان به این کشور سفر می‌کنند. شرایط سفر با تور کاملاً متفاوت است. تور باتومی نیز از تور‌های قابل توجه و قابل ملاحظه سفر به کشور گرجستان است.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشور گرجستان

افرادی که به واسطه دریافت ویزای توریستی به کشور گرجستان سفر می‌کنند نهایتاً می‌توانند به مدت ۴۵ روز در این کشور اقامت داشته باشند. برای دریافت ویزای توریستی گرجستان باید به سفارت گرجستان مراجعه کنید. همچنین برخی از افراد و مسافران قبل از ورود به خاک کشور گرجستان در مرز اقدام به دریافت این ویزا می‌نمایند. مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی کشور گرجستان مورد نیاز است شامل بلیط رفت و برگشت و گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از همچنین ارائه دو قطعه عکس ۶ در ۴ و برگه رزرو هتل الزامی است. همچنین توجه داشته باشید بیمه نامه مسافرتی و کپی و اصل مدارک شناسنامه را باید با خود به همراه داشته باشید.

 

ویزا‌های گوناگون برای سفر به گرجستان,مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشور گرجستان,مراحل دریافت ویزای توریستی گرجستان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشور گرجستان

 

مراحل دریافت ویزای توریستی گرجستان

در صورتی که بسته سفر به کشور گرجستان با این ویزا را دارید باید توجه داشته باشید حداقل یک هفته قبل از تاریخ سفر باید به سفارت گرجستان مراجعه کنید و پس از طی مراحل زیر موفق به اخذ ویزای توریستی کشور گرجستان شوید این مراحل شامل ارائه تمامی مدارک و ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی و همچنین پرداخت هزینه‌های مورد نیاز به همراه فیش واریزی و پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی کشور گرجستان می‌شود. پس از این که تمامی این مراحل را طی کردید باید اقدام به دریافت وقت برای انجام انگشت‌نگاری کنید.

 

سؤال بسیار مهمی که وجود دارد این است که آیا تمامی سفر‌های گرجستان ویزا می‌خواهد؟ توجه داشته باشید در صورتی که با تور گرجستان به این کشور سفر کنید نیازی به اخذ ویزا ندارید در این حالت با هزینه کمتری می‌توانید به این کشور ارزان اروپایی سفر داشته باشید همین موضوع سبب شده تا تور گرجستان و تور باتومی از تور‌های بسیار رایج گردشگری در ایران باشند.

 

مراحل دریافت ویزای توریستی گرجستان, دلیل رد درخواست ویزا در برخی از توریست‌ها,دسترسی به سفارت گرجستان

مراحل دریافت ویزای توریستی گرجستان

 

دلیل رد درخواست ویزا در برخی از توریست‌ها

در بسیاری از مواقع اخذ ویزای توریستی بدون مشکل انجام می‌شود اما گاهی اوقات شاهد عدم قبول شدن ویزا هستیم. دلایل مختلفی می‌تواند باعث رد شدن ویزا شود. این عوامل عبارتند از: داشتن هرگونه سوء پیشینه و اتمام اعتبار گذرنامه است. این موارد جزء اصلی‌ترین و رایج‌ترین دلایل رد ویزای توریستی به کشور گرجستان است. همچنین ناقص بودن و یا جعلی بودن مدارک ارائه شده نیز باعث عدم قبول ویزای گرجستان خواهد شد.

 

توجه داشته باشید در زمان ارائه مدارک خود به سفارت گرجستان باید بیمه مسافرتی داشته باشید چرا که در صورت اتمام تاریخ اعتبار بیمه مسافرتی نیز درخواست شما رد خواهد شد. با توجه به اینکه مراحل و شرایط دریافت اخذ ویزا توریستی برای کشور گرجستان بسیار راحت است بسیار به ندرت پیش می‌آید که اخذ ویزا با مشکل روبرو شود مخصوصاً در زمانی که به روش مرزی برای دریافت ویزا اقدام می‌کنید.

 

دسترسی به سفارت گرجستان

برای اخذ ویزای گرجستان روش مناسب‌تری نیز وجود دارد. در این روش می‌توانید به صورت مستقیم در فرودگاه ویزای کشور گرجستان را دریافت کنید. در این حالت نیازی نیست تا به سفارت گرجستان مراجعه کنید. در صورتی که احتیاج به مراجعه به سفارت گرجستان داشتید می‌توانید به آدرس تهرانپارس، گلستان دوم، شماره ۹۲ مراجعه کنید و مشکلات مربوط به اخذ ویزای خود را در سفارت گرجستان به این نشانی پیگیری نمایید.

 

ویزای تحصیلی گرجستان,ویزای کاری گرجستان,ویزای گرجستان برای درمان

روش های اخذ ویزای گرجستان

 

ویزای تحصیلی گرجستان

ممکن است جزء افرادی باشید که کشور گرجستان را برای تحصیل انتخاب کردید. در این حالت می‌توانید با اخذ ویزای تحصیلی گرجستان از دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند شوید. جهت اخذ این ویزا باید سرپرست قانونی خود را به این کشور معرفی کنید. همچنین لازم است در زمان گرفتن ویزای تحصیلی گرجستان مدرک دیپلم ۱۲ ساله و همچنین مدرک زبان گرجی را به منظور پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های کشور گرجستان ارائه دهید.

 

ویزای کاری گرجستان

برای اخذ این ویزا باید یک کارفرمای گرجی به شخص مورد نظر پیشنهاد همکاری شغلی دهد. در نتیجه فرد با ارائه نامه به مرکز مربوطه می‌تواند اقدام به دریافت ویزای کاری نماید. اخذ ویزای کاری گرجستان به منظور فعالیت‌های شغلی در این کشور امکان‌پذیر است.

 

ویزای گرجستان برای درمان

افرادی که به منظور درمان به کشور گرجستان سفر می‌کنند نیازمند گرفتن ویزای درمانی هستند. بر اساس قوانین این کشور در صورتی که درمان فرد بیش از ۹۰ روز در این کشور زمان ببرد باید اقدام به دریافت این ویزا کند اما در صورتی که روند درمانی شخص بیمار کمتر از ۹۰ روز باشد می‌تواند بدون ویزا اقدام به درمان در این کشور نماید.

 

کلام پایانی

کشور گرجستان در همسایگی کشور ایران قرار دارد و به همین دلیل سؤال بسیار مهمی مطرح می‌شود که آیا سفر به کشور گرجستان ویزا می‌خواهد؟ در واقع برای سفر به کشور گرجستان به وسیله تور‌های هواپیمایی نیازی به دریافت ویزا نیست. همچنین برای درمان در صورتی که روند درمانی کمتر از سه ماه به طول بیانجامد نیازی به اخذ ویزا نخواهد بود. اما برای فعالیت‌های شغلی و همچنین ادامه تحصیل در این کشور نیازمند دریافت ویزا خواهید بود. برای اخذ ویزا می‌توانید به دو روش اقدام کنید. اولین روش مراجعه حضوری به سفارت گرجستان و طی کردن مراحل اخذ ویزای مورد نظر و روش دوم اخذ ویزای کشور گرجستان از فرودگاه‌های مرزی این کشور است.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow