بلاکچین و پیش بینی آینده شغلی مرتبط با آن


			
		بلاکچین و پیش بینی آینده شغلی مرتبط با آن
0
بلاکچین و پیش بینی آینده شغلی مرتبط با آن   استفاده از تکنولوژی بلاکچین در چ ...



بلاکچین و پیش بینی آینده شغلی مرتبط با آن

 

استفاده از تکنولوژی بلاکچین در چند سال اخیر بسیار گسترش یافته است و نمونه بارز استفاده از این تکنولوژی را می‌توان در ارزهای دیجیتال مشاهده کرد.

 

به لطف تکنولوژی بلاکچین، بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال رونق فراوانی گرفته است و احتمالاً شما هم در میان دوستان و آشنایان خود کسانی را سراغ دارید که در بازار ارزهایی نظیر بیت‌کوین و اتریوم فعال باشند. اما استفاده از بلاکچین محدود به ارزهای دیجیتال نمی‌شود.

 

در این نوع صرافی‌ رمز ارز چالش‌ها مختلف ساختاری و فنی وجود دارد و به همین دلیل، به طور کامل نمی‌توانند جایگزینی برای صرافی‌ها متمرکز باشند.

 

این نوع از صرافی ارز دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند و به همین دلیل میزان درست کار کردن صرافی، به حد زیادی به میزان مقیاس پذیری بلاک چین مرتبط است.

 

به‌عنوان مثال، یونی سواپ از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند و در اوایل سال 2021 که اتریوم طرفداران زیادی پیدا کرده بود، کارمزد هر تراکنش به 40 دلار رسیده بود. از طرفی این صرافی‌ها می‌توانند از رمز ارزها خاصی حمایت کنند و یک صرافی نمی‌تواند تمام رمز ارزها را داشته باشد بنابراین در معامله بعضی از جفت ارزها، مشکلاتی وجود دارد.

 

اگر بخواهیم به طور خلاصه معایب و مزایا این نوع صرافی را بیان کنیم مزایا آن شامل ناشناس ماندن، عدم نیاز به ارائه مدارک شخصی و تائید هویت، کنترل وجوه توسط کاربر و عدم وجود خرابی و یا هک شدن سرور مرکزی است و معایب آن شامل ساده نبودن بهره بردن از آن، داشتن ویژگی‌ها ابتدایی و خطر هک شدن سیستم شما می‌باشد.

 

استفاده از فناوری بلاک چین و صرافی های ارز دیجیتال,یونی سواپ از بلاک چین اتریوم,معایب و مزایا این نوع صرافی

حوزه های مختلف بلاکچین

 

از بلاکچین می‌توان در حوزه‌های دیگری نظیر سلامت، بیمه و حتی رأی‌گیری نیز استفاده کرد. بلاکچین همین الان هم بر روی کسب‌وکارها و جامعه تأثیرگذار بوده است و در واقع اقتصاد جهانی باید خود را برای انقلابی در زمینه استفاده از بلاکچین آماده کند.

 

بنابراین دور از انتظار نیست که با رشد بلاکچین و استفاده از آن، حوزه کاری مربوط به بلاکچین نیز گسترده‌تر شود. در این مطلب قصد داریم به پیش بینی کار در بلاکچین بپردازیم و آینده بلاکچین را در حوزه‌های مختلف به صورت اجمالی بررسی کنیم.

 

داده‌های TradingView و Cointelegraph Markets Pro نشان داده است که وضعیت کنونی بیت‌کوین مناسب سرمایه‌گذاری نیست و به دلیل ترس حاکم بر بازار ارز، تقاضای رهبر بازار رمز ارز نیز هنوز پایین است. یکی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال تحلیل کرده است که بیت‌کوین به زودی به بازه قیمتی بین 14 هزار تا 21 هزار دلار خواهد رسید و در همین بازه نیز ادامه می‌یابد این پلتفرم پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین در سال 2023 به 23 تا 40 هزار دلار خواهد رسید.

 

البته یکی از معامله‌گران این بازار در توییتی گفته که به دلیل فقدان کاتالیزور هفته بسیار کندی پیش رو است و در بیت‌کوین هیچ اتفاق مهمی یک شبه نمی‌افتد. یکی از کابوس‌های همیشگی معامله‌گران در این بازار، افزایش پی در پی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. فدرال رزرو تا 30 ژوئن 75 واحد افزایش نرخ بهره را اعمال می‌کند. ممکن است تا چند روز دیگر معامله‌گران سقوط آزاد بازار ارز دیجیتال را هم مشاهده کنند.

 

پیش‌بینی آینده بلاکچین,استفاده از بلاکچین در خرید و فروش املاک,پیش‌بینی آینده بلاکچین در حوزه‌های مختلف

تکنولوژی بلاکچین در کسب و کار

 

پیش‌بینی آینده بلاکچین در حوزه‌های مختلف

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، کاربرد بلاکچین از حوزه ارزهای دیجیتال فراتر خواهد رفت و صنایع و کسب‌وکارهای زیادی از این تکنولوژی سود خواهند برد. برای پیش بینی کار در بلاکچین، نمونه‌هایی از کاربرد بلاکچین در حوزه‌های مختلف را با هم مرور می‌کنیم:

 

ایجاد شبکه پرداخت جهانی و برون‌مرزی: به کمک بلاکچین، سیستم پرداختی تشکیل خواهد شد که مردم همه کشورها قادر به استفاده از آن باشند و بتوانند پرداخت‌های خود را در لحظه و با کارمزد بسیار پایین انجام دهند.

 

استفاده از بلاکچین در مسائل حقوقی: از بلاکچین می‌توان برای نوشتن قراردادهای هوشمند، اعتبارسنجی اسناد و احراز هویت استفاده کرد.

 

استفاده از بلاکچین در خرید و فروش املاک: یافتن ملک و نوشتن قرارداد خرید یا اجاره آن، مستلزم استفاده از نیروهای مشاور املاک، کاغذ بازی و صرف هزینه‌های هنگفت است. بلاکچین می‌تواند فرآیند پیدا کردن ملک و خرید یا اجاره آن را بسیار کوتاه و بهینه کند.

 

استفاده از بلاکچین در زنجیره تأمین: زنجیره تأمین مواد اولیه تا ساخت کالا و ارسال آن به دست مشتری، از دیرباز فرآیندی پیچیده بوده است. به کمک بلاکچین می‌توان اسناد مربوط به زنجیره تأمین را به صورت کارآمد و بهینه ایجاد کرد.

 

کاربردهای بلاکچین در حوزه سلامت:سوابق پزشکی بیماران را می‌توان با استفاده از بلاکچین روی سرورهای غیرمتمرکز ذخیره کرد و از در دسترس بودن آن‌ها اطمینانی همیشگی داشت. بنابراین کادر درمان همواره می‌توانند به آسانی به سوابق بیمار دسترسی داشته باشند.

 

باتوجه‌به این که قرار است افراد بسیار ماهر و حرفه‌ای، قانون ارزهای دیجیتال را تنظیم کنند، این امید وجود دارد که یک سیستم کارآمد برای سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان، مشاغل ارزهای دیجیتال و بانک‌های سنتی ایجاد شود.

 

دولت‌های آگاه مسائل مهم و معنی‌داری مانند تفاوت‌های بین یک سیستم پولی سنتی و دیجیتال مانند بیت‌کوین واتریوم را به‌خوبی درک می‌کنند.

 

همان‌طور که نهادهای دولتی یک چارچوب قانونی و سیستم مالیاتی را ایجاد می‌کنند، ارزهای دیجیتال می‌توانند در مقیاس بزرگ به یک کیف پول دیجیتالی برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تبدیل شوند.

 

در هر صورت فعلاً بسیاری از دولت‌های بزرگ، ترید ارز دیجیتال را در چهارچوب یک قانون قرار نمی‌دهند. اما احتمالاً بسیاری از خرده‌فروشان، ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین یا دوج‌کوین را به‌عنوان پول نقد قبول می‌کنند.

 

این افزایش استفاده از رمزارز، آژانس‌های نظارتی ،صرافی های ارز دیجیتالو سیاستمداران را به اقدامات سریع‌تر تشویق می‌کند و باعث می‌شود تا سیستم‌های بلاک‌چین روزبه‌روز پیشرفته‌تر ‌شوند.

 

تمام این فرایندها، صددرصد طی چند سال آینده در بازار ارزهای دیجیتال نفوذ خواهند کرد. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بلاتکلیفی را تحمل کنند، بنابراین احتمال یک چارچوب قانونی درست وجود دارد.

 

کلام آخر

همانطور که می‌بینید، بلاکچین می‌تواند در حوزه‌های مختلفی بکار گرفته شود. بنابراین به نیروهای متخصص برای پیاده‌سازی تکنولوژی بلاکچین در کسب‌وکارهای گوناگون نیاز است. با پیش بینی کار در بلاکچین به این نتیجه می‌رسیم که این حوزه به نیروهای زبده زیادی نیاز خواهد داشت و این افراد می‌توانند در صنایع و کسب‌وکارهای مختلفی،‌ مشغول به کار شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت صرافی ارز دیجیتال و ترید ارز دیجیتال اکس تارا

[ extara.net ]  مراجعه نمایید.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow