ارزانترین بلیط چارتر را از کجا بخریم؟


			
		ارزانترین بلیط چارتر را از کجا بخریم؟
0
یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند برای ارزان سفر کردن در نظر گرفته شود، بلی...



یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند برای ارزان سفر کردن در نظر گرفته شود، بلیط‌ چارتری است که البته، پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما چارتری دشوار به نظر می‌‌آید، زیرا باید برای خرید بلیط چارتری از طریق سامانه‌‌های قابل اعتماد اقدام کرد. اگر می‌خواهید ارزانترین بلیط چارتری را تهیه کنید و از جزئیات بلیط های هواپیما چارتری بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

 

تهیه ی بلیط چارتری و لحظه آخری

 

تفاوت بلیط چارتری با لحظه آخری

اصطلاح بلیط چارتری بین همه کسانی که حداقل یک بار برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده‌اند، بسیار ملموس و عادی است. اما اگر به معنی آن توجه داشته‌ باشیم خاصیت و کارکرد بلیط‌ های چارتری بیشتر برایمان شفاف‌تر می‌شود. بلیط چارتر اشاره به اجاره کردن یا کرایه کردن دارد. در واقع چارتر کننده کسی است که یکسری از بلیط‌ها را به مقصد خاصی به طور مثال بلیط مشهد از شرکت‌های هواپیمایی اجاره می‌کند و شخصا برای فروش آن از طریق سامانه های خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کند.

 

اما آنچه که باعث می‌شود بلیط‌های چارتری از محبوبیت بیشتری بین مسافران برخوردار باشند، ارزان تمام شدن آنها به نسبت بلیط‌های سیستمی است. دلیل این اتفاق هم اجاره عمده بلیط‌ها است که از خرید تک به تک آنها ارزان‌تر تمام می‌شود. اما پس از خرید بلیط‌ها، چارترکننده می‌تواند قیمت موردنظر خود را روی بلیط بگذارد.

 

در واقع شرکت هواپیمایی هیچ‌گونه مسئولیتی بابت قیمت بلیط‌ها ندارد. حتما دیده‌اید که بلیط یک مسیر مشخص در طول روزهای هفته دچار نوسانات قیمتی بسیاری می‌شود و دلیل این اتفاق تلاش برای به فروش رساندن به موقع بلیط‌ها است، زیرا شرکت هواپیمایی با چارترکننده قرارداد می‌بندد که تمام هزینه بلیط‌های فروخته شده به چارترکننده را بگیرد و مسئولیتی در قبال فروش رفتن یا نرفتن بلیط‌ها ندارد.

 

اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بلیط‌ های لحظه آخری با چارتری چه تفاوتی دارند؟ باید بگوییم که بلیط های هواپیمایی که تا سر رسید سفر به فروش نرفته‌اند را با قیمت کمتری به مسافران ارائه می‌کنند و این بلیط‌ها لحظه آخری نام دارد. 

 

یکی از نکاتی که باید بدانید، چارتر شدن تنها مخصوص بلیط هواپیما نیست و اتاق‌های هتل‌ها، کوپه‌های قطار و صندلی‌های اتوبوس هم شامل شرایط چارتر می‌شوند. پس اگر هنگام رزرو هتل هم با اصطلاح چارتر برخورد کرده‌اید، متعجب نشوید. 

 

قوانین بلیط های چارتری

مناسب بودن قیمت بلیط چارتری بسیار وسوسه کننده است و برای سفرهای گرانقیمت بسیار توصیه می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که چنین بلیط‌هایی تفاوت‌هایی با بلیط‌های سیستمی دارند. 

 

بلیط‌ های چارتری را نمی‌توان کنسل یا لغو کرد و این مسئله می‌تواند به ضرر مسافرانی که برنامه سفر آنها کاملا قطعی نیست، تمام شود. 

 

مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما چارتری,پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما چارتری

بلیط های چارتری

 

یکی از ویژگی‌های مهم بلیط‌های چارتری هزینه استرداد بلیط است که غالبا بازگردانده نمی‌شوند. به عبارتی پس از کنسل کردن بلیط‌های چارتری نباید انتظار برگشت پول را داشت. 

 

مسافرانی که بلیط چارتری خریداری کرده‌اند اما موقع پرواز حاضر نشده‌اند به عنوان no show شناخته می‌شوند که هزینه آن به مسافر پرداخت نخواهد شد. 

 

در صورتی که نام و نام خانوادگی مسافر در بلیط‌های چارتری اشتباه وارد شده باشد امکان اصلاح مشخصات مسافر در ازای پرداخت هزینه وجود دارد. توجه داشته باشید که تغییر و اصلاح مشخصات اصلی مسافر در بلیط‌های سیستمی امکان پذیر نیست و ایرلاین‌ها برای این مسئله قوانین متعددی دارند.

 

قیمت بلیط‌های چارتری برای کودکان 2 تا 12 سال مانند بزرگسالان محاسبه می‌شود ولی  بلیط کودکان نوزاد ارزانتر تمام می‌شود.

 

ارزان ترین بلیط چارتری
بلیط های هواپیما چارتری,تهیه ی بلیط های هواپیما چارتری,تفاوت بلیط چارتری با لحظه آخری

خرید ارزان ترین بلیط چارتری

 

برای خرید ارزانترین بلیط چارتری باید به زمان بلیط توجه داشته باشید، به عبارتی هرچه به زمان پرواز نزدیک شوید، قیمت کمتری را پرداخت خواهید کرد. اما اینکه چه زمانی بلیط چارتری ارزان تمام می‌شود بستگی بسیاری به زمان سفر و مسیر موردنظر دارد. فصل‌های پرسفر، ایام تعطیل و مناسب‌های جهانی و ملی سراغ بلیط های چارتری نروید، زیرا تغییری در قیمت بلیط‌ها نخواهید دید.

 

پس بهترین زمان برای جستجو بلیط‌های چارتری روزهای عادی سال و بعد از تعطیلات است. به طور مثال هفته دوم عید یکی از مناسبترین زمان‌ها برای سفر به حساب می‌آید، زیرا عموم مردم ترجیح می‌دهند در روزهای اول عید نوروز برای سفر کردن خود را آماده کنند. همچنین برای ارزان خرید کردن بلیط هواپیما مسیرهای پرتردد می‌توانید در فصل‌های کم تردد انتظار ارزان شدن بلیط چارتری را داشته باشید.

 

از کجا بلیط چارتر ارزان بخریم؟

پس از شناخت بلیط‌های چارتری و ویژگی‌ها و قوانین آنها باید بدانید که کدام سامانه فروش بلیط ارزان ترین بلیط چارتری را به شما ارائه می‌دهند. یکی از معتبرترین و ارزان ترین سامانه‌های خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، فلای تودی نام دارد که اگر قیمت‌های این سامانه را با سایت‌های دیگر مقایسه کنید، تفاوت قیمت‌ها و ارزن بودن آنها به خوبی مشخص می‌شود. نتایجی که در فلای تودی نمایش داده می‌شود غالبا از ارزان‌ترین به گران‌ترین نمایش داده می‌شود. علاوه بر این ویژگی می‌توانید از گزینه چارتری برای تفکیک شدن بلیط‌های سیستمی و چارتری به کار می‌آید. 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow