تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی و ارتقاء سطح علمی با موسسه نوباوران


			
		تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی و ارتقاء سطح علمی با موسسه نوباوران
0
تحصیل در دانشگاه های معتبر   تحصیل در دانشگاه های بین المللی خواسته ای مهم و ...



تحصیل در دانشگاه های معتبر

 

تحصیل در دانشگاه های بین المللی خواسته ای مهم و فراگیر است که همه جوانان و اهل علم در سراسر دنیا آرزویش را دارند. مهم نیست اهل چه کشوری باشید، تحصیل در دانشگاه معتبر بین المللی جزو آمال های شماست.

 

چه دانشگاهی، چه کشوری، چه رشته ای؟ شاید جواب دادن به این سوال سخت باشد، چون اطلاعات ما درباره دانشگاه، شهر مقصد، هزینه ها، شیوه اقامت و گرفتن ویزای تحصیلی بسیار ناچیز است. اگر دوست دارید خارج از ایران تحصیل کنید بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

یکی از توصیه های نوباوران برای ارتقاء علمی دانش پژوهان کشور کانادا می باشد.

 

چرا کانادا برای تحصیل مناسب است؟

تحصیل در کانادا به دلیل کیفیت بالای نظام آموزشی، اعتبار بین المللی، مدارک تحصیلی و مناسب بودن هزینه ها، فرهنگ بالای مردم و راحت بودن مهاجرین در این کشور به شدت مورد توجه دانشجویان در سراسر دنیا مخصوصا ایران قرار گرفته است. به طوریکه در هر سال بیشتر از 200 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول می گردند. گروه مهاجرتی نوباوران در ادامه به هر آنچه که باید درباره تحصیل در شهرهای مختلف کانادا بدانید از قبیل شرایط، هزینه و نحوه دریافت ویزای دانشجویی و غیره اشاره خواهد داشت.

 

دلایل تحصیل در کانادا

 کیفیت آموزشی بالا

قرار داشتن دائمی سه دانشگاه برجسته کانادا در بین 50 دانشگاه برتر جهان نشان دهنده کیفیت بالای نظام آموزشی این کشور می باشد.(دانشگاه مک گیل ، دانشگاه تورنتو ، دانشگاه برتیش کلمبیا )

 

مدرک تحصیلی معتبر در سراسر دنیا

یکی از دلایل تحصیل در این کشور، استانداردهای بالای دانشگاه های کانادا می باشد که موجب گشته مدارکی ارائه شده از آن ها در کلیه کشورها دارای اعتبار باشند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها دارای فرصتهای شغلی مناسبی گردند.

 

تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی,تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

 

اخذ پذیرش  تحصیلی کانادا

برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور به عوامل مختلفی منوط می باشد که چند تا از با اهمیت ترین موارد در قسمت زیر اشاره شده است :

 

-رشته تحصیلی

- دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل

- دانشگاهی که فارغ التحصیل شده اید

-معدل

-سابقه کار برای برخی از رشته ها

-فاصله تحصیلی

در کالج ها رشته های کاربردی و فنی و حرفه ای تدریس میشود و زبان تحصیل آنان انگلیسی نیز می باشد در واقع تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد و در پایان به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی کالج داده میشود.

 

در این دانشگاه ها مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا گذرانده میشود و مدرک علمی دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود. از شرایط تحصیل برای دانشجویان در دانشگاه های کانادا معدل و نمرات سال آخر دبیرستان دانش آموزان است. علاوه براین، زبان تدریس در اغلب دانشگاه های کانادا انگلیسی و از این رو دانشجویان میبایست برای تحصیل در کانادا مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ را داشته باشند.

 

شرایط تحصیل در کانادا

 

شرایط پذیرش تحصیلی کانادا

جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای هر دانشگاهی، باید سلسله مراتبی را کاملا اصولی و طبق مقررات انجام دهید.

 

• در گام نخست باید رشته تحصیل خود را تعیین کنید و پس از آن جهت پذیرش، باید دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید وزارت علوم در کانادا باشد.

• در گام سوم باید شما فرمهای تقاضای پذیرش دانشگاه  را تکمیل و بعد ارسال کنید.

• قسمت چهارم بررسی الزامات مدرک زبان جهت پذیرش از دانشگاه کانادا است که یکی از خصوصیات مهم در روند پذیرش متقاضی می باشد .

• و اقدام آخر جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا می باشد که در ادامه بیان خواهد شد.

 

یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا بازه زمانی بین اخذ مدرک قبلی و تقاضای پذیرش شما می باشد. بدین معنا که تنها متقاضیانی امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند که کمتر از ۵ سال وقفه در بین مقاطع تحصیلی و زمان تقاضای پذیرش آنها وجود داشته باشد.

 

یار مهم اینکه: برای تحصیل در کانادا با کمترین هزینه حداقل مدرک دیپلم و زبان آیلتس ۶ الزامی میباشد.

 

تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی,تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

 

ایتالیا یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد برای دانشجویان از سرتاسر جهان است است.

 

نظام آموزش عالی و استاندارد، ممتازترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی جهانی و کم بودن هزینه های تحصیل در این کشور از اصلی ترین دلایل انتخاب دانشجویان برای ادامه تحصیل در ایتالیا است.

 

به همین خاطر دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا اقدام به ادامه تحصیل در این کشور میکنند.

 

در کشور ایتالیا بیشتر از 32.000 دانشجوی خارجی از سرتاسر دنیا مشغول به تحصیل هستند.

 

کشور ایتالیا جزء 4 کشور اولی بود که پروتکل بولونیا را انجام داد (اصلاحاتی در سطح آموزش عالی که اکنون در تمام اروپا انجام می گردد).

 

شاید برایتان جالب باشد که دلایل انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل چیست و چرا این کشور دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده.

 

در این قسمت به بررسی شرایط ایتالیا و تحصیل در ایتالیا می‌پردازیم.

چرا تحصیل در ایتالیا؟

جالب است بدانید که اولین دانشگاه های جهان در قرون وسطی و دوران رنسانس در کشور ایتالیا درست شده. بطور مثال دانشگاه بولونیا در سال 1088 ساخته شده، که این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه شناخته میشود.

 

کشور ایتالیا مرکز تعداد زیادی از دانشگاه های برتر و با سابقه جهان و موسسات آموزش عالی و با کیفیت است.

 

تعداد کثیری از دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها(QS)، دارای رتبه های بالایی می باشند که این امر یکی از مهمترین دلایل برای تحصیل در ایتالیا می باشد، از جمله:

 

Università di Bologna

 Sapienza

Politecnico di Milano

Università di Roma

Università degli Studi di Milano

Università degli Studi di Padova

Università degli Studi di Firenze

Università di Pisa

 

کیفیت و امکانات دانشگاه‌های ایتالیا

ایتالیا از نظر سطح علمی در بالاترین سطح استاندارد اروپا قرار دارد و رشته های بسیار مهمی در آن تدریس میشود با این حال میشود ایتالیا را به نوعی پدر این رشته ها نام نهاد و این دلیل سطح بالای کیفیت در این کشور است.

 

به‌طور مثال، هنر و تاریخ، تئاتر و معماری، فلسفه و مهندسی، از جمله از رشته های هستند که متقاضی زیادی برای تحصیل در این کشور دارند

 

اما یکی دیگر دلایل شرایطی است که دولت برای دانشجویان اتخاذ کرده.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا 

در برخی از دانشگاه‌ها تحصیل رایگان است و یا از طرف دولت بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجو داده می‌شود تا بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

 

هزینه‌های پایین تحصیل در این کشور و کیفیت بالای دانشگاه‌های ایتالیا باعث شده است تا این کشور به یکی از مراکز مهم تحصیلی در دنیا بدل شود.

 

تحصیل در ایتالیا به چه زبان هایی می باشد ؟

در ایتالیا میتوانید به زبان های انگلیسی و ایتالیایی تحصیل کنید.البته تعداد زیادی از دانشجوهای خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور تمایل تحصیل به زبان انگلیسی هستند.

 

در این قسمت از وبسایت نوباوران در ارتباط با زبان های تحصیلی ایتالیا و البته زبان کشور ایتالیا و شرایط اقدام برای هر کدام از این دوره ها و تحصیل در ایتالیا می پردازیم.

 

پس از کشور انگلستان در حال حاضر مراکز علمی و آموزشی کشور ایتالیا بیشترین دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی را به متقاضیان تحصیل در ایتالیا عرضه می کنند.

 

تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی,تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

 

تحصیل در روسیه و اخذ ویزای تحصیلی روسیهتحصیل در روسیه

” تحصیل در روسیه ” روسیه بزرگترین کشور دنیا است که قلمروی آن بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع است. با تحصیل در روسیه امکان دستیابی به اقامت و تابعیت کشور روسیه ساده‌تر خواهد بود.

 

می توان گفت به دلیل جو آب و هوایی این کشور و سرد بودن در تمام سال، کمی تحصیل در روسیه و اقامت در این کشور دشوار است اما در مقابل از امکاناتی مانند دانشگاه‌های معتبر و هزینه‌های پایین زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برخوردار می شوید.

 

آشنایی با کشور روسیه

کشور روسیه با وسعت 17.075.400 کیلومتر مربع پهناورترین کشور جهان محسوب می شود.

روسیه نهمین کشور پرجمعیت جهان است و بیشتر جمعیت آن در قسمت اروپایی قرار گرفته دارد. پایتخت روسیه مسکو میباشد که در رتبه 6 پرجمعیت ترین شهرهای دنیا قرار دارد و جمعیت آن حدود 145 میلیون نفر می باشد .

زبان رسمی روسیه ، زبان روسی است و همچنین زبان روسی ششمین زبان رسمی در سازمان ملل شناخته شده است. واحد پول این کشور روبل روسیه است.

این کشور از فرهنگ ها و سنت های مختلفی برخوردار است.

دین رسمی روسیه از سال 1997 به بعد مسیحی اعلام شد اما امروزه می توان گفت که حدود 7 درصد از جمعیت ساکنین روسیه مسلمان هستند.

واحد پول روسیه روبل است.

این کشور دارای امکانات رفاهی و امنیتی بالا و مکانهای دیدنی بسیاری است که باعث شده سالیانه ، تعداد زیادی دانشجو تحصیل در روسیه را انتخاب کنند.

 

هزینه تحصیل در روسیه

 

اقامت دانشجویی

یکی از راه های که  هزینه تحصیل در روسیه  دانشجویان بین المللی را کاهش دهد اینست که آن ها با اجاره کردن اتاق و با به اشتراک گذاشتن آن با دیگر دانشجویان هزینه مسکن خود را کاهش دهند.

برای زندگی راحت در هنگام تحصیل در روسیه ، دانشجو باید ماهانه حدود 150 – 300 دلار برای هزینه های زندگی ، بالاتر از هزینه شهریه داشته باشد.

هزینه زندگی و تحصیل در روسیه بسیار ارزانتر از سایر کشور های اروپایی است ، گرچه هزینه های زندگی در مسکو و سن پترزبورگ کمی بیشتر از سایر شهرهای روسیه است.

نام بردن مبلغ مشخص به دلیل تفاوت در سبک زندگی دانشجو دشوار است ،

 

هزینه غذا

طبق اطلاعات رسمی ، حداقل سبد خرید (شامل نان ، ماکارونی ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، میوه ، شیر و شکر) در روسیه 4209 روبل (65 دلار) در ماه است.

روس ها تخمین می زنند که هزینه وعده غذایی ماهانه خود بین 8000 تا 20،000 روبل (130 تا 330 دلار) هست.

بستگی زیادی به منطقه ای دارد که مردم در آن زندگی می کنند و چه چیزی را خریداری می کنند.

هزینه نهار به طور متوسط در کافه ها و رستوران های مسکو بین 700 تا 2000 روبل (12 تا 35 دلار) متغیر است ، در حالی که یک وعده ناهار بین 230 تا 404 روبل (4-7 دلار) هزینه دارد. قیمت مواد غذایی سریع حتی پایین است.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow