وکیل مهاجرت در استرالیا


			
		وکیل مهاجرت در استرالیا
0
وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا  براساس قوانین استرالیا تنها افرادی می‎ توان ...



وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا

 
براساس قوانین استرالیا تنها افرادی می‎ توانند در امر مهاجرت به این کشور به متقاضی کمک کنند یا پرونده او را به ثبت برسانند که جزو وکلای رسمی و مورد تایید دولت این کشور در امور مهاجرت باشند. رجیستر بودن وکیل مهاجرت به استرالیا نشان می دهد خود او اقامت استرالیا را دارد، تحصیلات عالیه در رشته حقوق مهاجرت در استرالیا را گذارنده است و اسم او در اداره وکلای رسمی دولت استرالیا ثبت شده است.


براساس قوانین مهاجرتی استرالیا که در سال 1985 و 1994 به تصویب رسید فقط اشخاصی که اسم آن ها در فهرست اداره ثبت وکلای مهاجرت (MARA) به صورت رسمی ثبت شده است می توانند در زمینه مهاجرت فعالیت کنند. در نتیجه فقط اشخاصی که اسم آن ها در سایت MARA ثبت شده است می توانند ادعا کنند یک وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا هستند.


براساس مقررات دولت استرالیا افراد فاقد صلاحیت اجازه ندارند با اداره مهاجرت مکاتبه کنند و انجام امور مهاجرتی متقاضی به وسیله این افراد تا 10 سال مجازات زندان دارد.


نکته قابل توجه این است که مقررات مهاجرت به استرالیا سریعا و بدون اطلاع قبلی عوض می شوند و آگاهی از آخرین قوانین برای اشخاص عادی ساده نیست. یک وکیل مهاجرت به استرالیا با صرف هزینه و انرژی فراوان و شرکت در دوره های اجباری که برای آگاهی از آخرین اطلاعات در زمینه مهاجرت است، همیشه از آخرین قوانین مهاجرتی با خبر می شود.


وکیل مهاجرت به منابع تفسیر قوانین مهاجرت دسترسی دارد و می تواند پرونده متقاضی را براساس آخرین تغییرات و با دقت به اداره مهاجرت بفرستد، منابعی که در اختیار افراد غیر مجاز قرار ندارد.


یکی دیگر از مزایای استفاده از یک وکیل متخصص مهاجرت به استرالیا این است که خطر رد شدن پرونده خود را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهید. با این کار به جای این که وقت و انرژی خود را صرف بررسی و مطالعه قوانین پیچیده و خسته کننده مهاجرتی کنید، کار را به یک متخصص می سپارید. گاهی اوقات مشاهده شده است کوچکترین اشتباه می تواند پرونده متقاضی را در معرض خطرات بزرگ قرار دهد و در پایان نتیجه قابل قبولی برای او به همراه نیاورد.


تدابیر دولت استرالیا برای افرادی که خود را وکیل مهاجرت جا می زنند:
•    قانون شماره 283 بند 1 از قوانین مهاجرت به استرالیا: فردی که وکیل یا مشاور رسمی به شمار نمی رود نباید خود را به اشتباه وکیل یا مشاور مهاجرت معرفی کند و مجازات او 2 سال حبس است.


•    قانون شماره 284 از قوانین مهاجرت به استرالیا: فردی که وکیل یا مشاور رسمی به شمار نمی رود، نمی تواند برای مهاجرت تبلیغات کند و مجازات او 2 سال حبس است.


•    قانون شماره 281 بند 1 از قوانین مهاجرت به استرالیا: فردی که وکیل یا مشاور رسمی به شمار نمی رود، نه تنها نمی تواند در زمینه امور مهاجرتی فعالیت کند، بلکه اگر هزینه ای از کسی دریافت کند با مجازات 10 سال حبس روبرو می شود.


چرا باید از یک وکیل مهاجرت به استرالیا کمک بگیریم؟
هیچ نهاد و سازمانی متقاضی مهاجرت به استرالیا را ملزم به استفاده از وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت نمی کند ولی کمک از چنین شخصی می تواند شانس ورود به این کشور را افزایش دهد، چون استرالیا کشوری کاملا قانونمند است و کوچکترین اشتباه می تواند شانس قبولی پرونده فرد را از بین ببرد. وکیل مهاجرت به استرالیا از کارهای اداری مهاجرت مطلع است و به تمامی جزئیات دقت می کند تا بهترین نتیجه را برای موکل خود به دست آورد.


از طرفی شرایط گرفتن ویزای استرالیا و مهاجرت به این کشور بسیار پیچیده است و همین قضیه باعث می شود استفاده از یک فرد مجرب پروسه مهاجرت را ساده تر کند.از خصوصیات با اهمیت وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا برخورداری از مرامنامه شغلی و حرفه ای است که براساس آن، متقاضی به عنوان موکل حقوق مشخص و قابل پیگیری دارد.


یک وکیل مهاجرت باید به اصول زیر پایبند باشد و قوانین زیر را مد نظر قرار دهد:
•    وکیل مهاجرت به استرالیا باید استانداردهای کاری و اخلافی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد و باید با رعایت منشور اخلاقی، به متقاضیان مشاوره صحیح بدهد و با رفتار صادقانه و منصفانه خود پرونده آن را پیش ببرد. وکیل می تواند در صورتی که پی ببرد موکل او براساس قوانین استرالیا عمل نمی کند و با وکیل صداقت کامل را ندارد، قرارداد را لغو کند.


•    وکیل مهاجرت به استرالیا باید در شروع کار یک نسخه از راهنمای حقوق مصرف کننده که به وسیله نهاد MARA تهیه شده است را در اختیار موکل خود قرار دهد.


•    وکیل مهاجرتی باید تمامی خدمات مهاجرت را به صورت ویژه و به نحوی که در حیطه تخصصی او است در اختیار متقاضی خود قرار دهد و تحت هر گونه شرایطی از منافع موکل خود و حریم خصوصی او محافظت کند.


•    وکیل مهاجرت به استرالیا اگر موکل درخواست کند نسخه ای از هر نوع مدارک و شواهدی که به اداره مهاجرت ارائه شده است را به او تحویل دهند، باید چنین کاری را انجام دهد.


•    در آغاز فعالیت و شروع رسمی پروسه مهاجرت باید بین وکیل و موکل یک قرارداد رسمی بسته شود و تمامی بندهای آن براساس منشور اخلاقی شرکت مهاجرت باشد.


•    وکیل باید آدرس و شماره تلفن مشخصی داشته باشد تا در ساعات اداری با موکل خود ارتباط برقرار کند. علاوه بر این یک وکیل مجرب و رسمی در خود کشور استرالیا نیز آدرس و شماره تماس معتبر دارد.


 ویژگی های یک وکیل مهاجرت به استرالیا مجرب:
•    باید دوره تخصصی مهاجرت در استرالیا را با موفقیت طی کرده باشد.
•    باید شرکت مهاجرتی خود را در کشور استرالیا به ثبت رسانده باشد.
•    باید از تمامی مقررات گوناگون استرالیا و سفارت خانه آن آگاهی داشته باشد.
•    بعد از شروع تشکیل پرونده باید هزینه مشخص و دقیق معامله را با متقاضی بررسی و ثبت کند. 


در پایان باید بگوییم یک وکیل مهاجرت متخصص، متقاضی را با اطلاعات دقیق و به روز در مورد مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور آشنا می کند تا با سطح بالاتری از دانش برای مهاجرت تصمیم بگیرد. بهترین وکیل مهاجرت فردی است که فقط به فکر درآمد شخصی و سود خود نیست بلکه صلاح موکل را در اولویت قرار می دهد.


البته عقیده و تجربه مهاجران در انتخاب بهترین وکیل مهاجرت به استرالیا محدود به موارد بالا نیست. مهاجران عقیده دارند در صورتی وکیل در استرالیا اقامت داشته باشد، سریع تر و بهتر نتیجه لازم را می گیرند. در واقع وکلایی مانند گروه وکلای مهاجرتی پاسارگاد مایگریشن که مقیم خود کشور استرالیا هستند بهتر از قوانین جاری و روند اداری دولت استرالیا آگاه هستند و اگر در انجام تعهدات خود قصوری داشته باشند، متقاضی از طریق سایت رسمی اداره ثبت وکلای مهاجرت یعنی www.mara.gov.au   می تواند شکایت خود را ثبت کند. البته باید بگوییم اگر وکیل ساکن ایران باشد، امکان اقامه دعوا برای فرد وجود ندارد.

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow