قیمت و وضعیت عجیب تورهای نوروز امسال - از تور کیش تا استانبول


			
		قیمت و وضعیت عجیب تورهای نوروز امسال - از تور کیش تا استانبول
0
تور نوروز 99  سعیده بشکار از مشاوران سفر خبره و بسیار توانمند در صنعت گردشگری ...



تور نوروز 99

 
سعیده بشکار از مشاوران سفر خبره و بسیار توانمند در صنعت گردشگری ایران است و به ما در مورد وضعیت تورهای نوروزی امسال توضیح می‌دهد:
 

تورهای نوروزی,تور مسافرتی برای نوروز

سعیده بشکار مشاور صنعت گردشگری ایران

 
تا به حال که اواخر بهمن ماه را پشت سر می‌گذاریم بیشترین تقاضا برای تورهای داخلی بوده و درخواست برای تورهای خارجی با کاهش و درخواست برای تورهای اروپا با افت بسیار شدید همراه بوده است. بیشتر کارشناسان دلیل این اتفاق را افزایش قیمت تورهای امسال می دانند به طوری که قیمت تور استانبول امسال را می‌توان یکی از گران‌ترین تورهای یا بهتر بگوییم گرانترین تور در مقایسه با کیفیت آن دانست.


تور استانبول گران‌ترین تور ترکیه
استانبول تا چندی پیش مقصد به صرفه و محبوبی بود که حالا با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، می‌توان این تور را در زمره تور های لوکس قرار داد.بر روال معمول تور های ترکیه در نوروز گران می‌شوند که تور استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست دلیل این موضوع نیز میزان درخواست بالای مسافران برای سفر به این شهر بوده است.


امسال با توجه به قیمت‌ها به نظر می‌رسد استانبول پذیرای مسافران زیادی نخواهد بود. کمترین قیمت تور استانبول برای نوروز به مدت 4 شب و 5 روز حدود 5 میلیون تومان است که با صرف همین هزینه می‌توان در آنتالیا به مدت 6 شب و 7 روز به همراه صبحانه، نهار و شام رایگان اقامت داشت.


تور وان مناسب‌ترین تور ترکیه از نظر قیمت
برخی مسافران فقط قصد سفر به ترکیه را دارند و در مورد شهر آن در بین گزینه‌های موجود هنوز انتخابی نداشته‌اند. در بین تمام تورهای ترکیه، ارزانترین تور، تور وان است که با داشتن قطار مستقیم از تهران و تبریز، مقصد جذاب‌تری هم می‌شود. در کنار این موضوع، داشتن جاذبه‌هایی شبیه به شمال ایران در کنار دریاچه وان در ترکیب با زیبایی‌های تبریز، شهر وان را تعریف می‌کند. به همین دلایل تور وان در نوروز با استقبال بی سابقه‌ای روبرو شده است و شما می‌توانید با حدود 2 میلیون تومان در نوروز با قطار به وان بروید و 3 شب در یک هتل 3 یا 4 ستاره اقامت داشته باشید. البته قیمت تورهای وان برای هتل‌های لوکس بیشتر از 4 میلیون تومان هم می‌شود.

 

تورهای نوروزی,تور مسافرتی برای نوروز,تور گرجستان

تور گرجستان

 
تور گرجستان یک تور متوسط
تور گرجستان یک تور متوسط به نظر می‌رسد که قیمت آن جایگزین قیمت پارسال استانبول شده است تور تفلیس گرجستان برای 3 شب در هتل 3 ستاره با حدود 3 میلیون و ...  خوب به نظر می‌رسد و می‌توان با یک اختلاف قیمت یک میلیون تومانی به جای آن یک تور ترکیبی تفلیس - باتومی هم انتخاب کرد.


تور کیش در ابهام
تور کیش هم در همین شرایط رکوردهای جدیدی از قیمت را در کارنامه خود ثبت می‌کند که برای بعضی از مسافران قابل قبول نیست. شاید نرخ‌هایی بین 1 میلیون 800 هزار تومان تا 5 میلیون برای کیش برای بعضی منطقی و برای برخی مسافران عجیب باشد و برخی ترجیح می‌دهند این هزینه را در جای دیگری مصرف کنند.
 

تورهای نوروزی,تور مسافرتی برای نوروز,تور مشهد

تور مشهد

 
تور مشهد مثل همیشه
مسافران مشهد امسال افزایش نرخ طبیعی را تجربه می‌کنند البته در شرایطی که طبق معمول بلیط قطارها به صورت کامل به فروش رفته است و تنها امکان خرید پکیج تور مشهد (هتل + قطار + ترانسفر) برای متقاضیان وجود دارد. آن هم از آژانس‌هایی که قبلا این قطارها را چارتر کرده‌اند. برای تور هوایی مشهد همچنان تغییر نرخ پرواز‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد هر چقدر به نوروز نزدیک‌تر شویم شاهد افزایش قیمت بیشتری خواهیم بود که این هم مثل همیشه طبیعی ست.


تور اروپا و کاهش عجیب قیمت‌ها
کاهش نرخ تورهای اروپا با نزدیک‌تر شدن به نوروز از آن اتفاق‌های عجیب و غریب است که کمتر پیش می‌آید ولی به هر طریق تورهای اروپا از آذر ماه تا کنون به صورت میانگین تا 30% کاهش نرخ داشته‌اند و بسیاری از تورها هم برگزار نشده و کنسل شده‌اند.


شمال کشور مقصد آخر
امسال طبق پیش بینی‌ها شمال کشور بسیار پرترافیک و شلوغ خواهد بود. آمار ما نشان می‌دهد که بسیاری از ویلاهای شمال کشور از همین حالا رزرو شده‌اند و به سختی می‌توانید ویلای مناسبی را برای اقامت در نوروز پیدا کنید.


کدام تور نوروز امسال؟
آنچه که شرایط را برای سفر نوروزی شما بهتر می‌کند یک مشاوره مناسب با اشراف کامل به وضعیت بازار گردشگری نوروز امسال است. آژانس هواپیمایی نهال گشت تا پایان تعطیلات نوروز بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی و مشاوره به مسافران عزیز است و همکاران ما بعد از شماره گیری تلفن 02633143 مشتاقانه پاسخگوی سوالات آن‌ها خواهند بود. به هر حال نوروز به خاطر تمام این شلوغی‌ها و غیر قابل پیش بینی بودن‌ها، مهیج و زیباست.

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow