مراحل سوار شدن به هواپیما با تصویر


			
		مراحل سوار شدن به هواپیما با تصویر
0
مراحل سوار شدن به هواپیما   فرودگاه ها می توانند استرس زا باشند. اگر سفر با هو...



مراحل سوار شدن به هواپیما

 

فرودگاه ها می توانند استرس زا باشند. اگر سفر با هواپیما را تابه حال تجربه نکرده اید ممکن است در مورد کارهایی که لازم است  انجام دهید و سوار شدن هواپیما سوالاتی داشته باشید بنابراین خواندن مقاله زیر که در رابطه با مراحل سوار شدن به هواپیما است میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

اولین مرحله: مرحله چک این (chek-in) و دریافت کارت پرواز
دریافت کارت پرواز مرحله اولی است که برای سوار شدن به هواپیما لازم است انجام دهید.امروزه تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی به صورت آنلاین امکان چک-این را ارائه میدهند و یا میتوانید با مراجعه به بخش چک این پس از بررسی های لازم بتوانید کارت پروازتان را بگیرید. برای اینکه معطل نشوید میتوانید قبل اینکه نوبتتان برسد.

بلیط، شناسنامه یا کارت ملی و گذرنامه خود را آماده کنید. اگر چمدان دارید آن را باید به قسمت بار تحویل دهید تا برای شما تا مقصد نگهداری شود.

 

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما


دومین مرحله: گیت پرواز خود را پیدا کنید
دومین مرحله عبور از گیت پرواز است تا بتوانید به سفر خود ادامه دهید. شما می توانید از روی کارت پرواز گیت خود را بیابید و در صورتی که مشکلی داشتید می توانید از کارمندان فرودگاه راهنمایی بخواهید.

 

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما


سومین مرحله: انتظار برای سوار شدن به هواپیما
اگر مراحل سوار شدن به هواپیما که در بالا گفته شد را طی کرده اید حالا باید منتظر بمانید. در این مرحله می توانید به کافی شاپ های فرودگاه بروید و یک نوشیدنی یا خوراکی بخورید یا به سرویس بهداشتی بروید و یا با گوشی یا تبلت خود کار کنید. 

مرحله سوار شدن به هواپیما در بخش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. حتما کارت پرواز خود را چک کنید تا ببنید به چه صورت و از چه طریقی باید این مرحله را انجام دهید.

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما

 
چهارمین مرحله: نشان دادن کارت پرواز و گذرنامه
بعد از انتظار در صف سوار شدن ، یک مسئول در کنار ورودی وجود دارد که منتظر است تا کارت پرواز شما را بررسی کند. اگر در حال پروازداخلی هستید ، فقط کارت

پرواز خود را  به سمت مسئول فرودگاه تحویل دهید اما اگر در حال پروازتان بین المللی هست ، باید علاوه بر کارت پرواز، گذرنامه خود را نیز دوباره نشان دهید. بعد از چک

کردن و خارج شدن از این مرحله کارت پرواز خود را به همراه خود داشته باشید، زیرا در داخل هواپیما نیز ممکن است لازم شود به مهماندار هواپیما نشان دهید.

 

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما


پنجمین مرحله: عبور از راهروهای هواپیما
از راهرو که به سمت هواپیما شما منتهی می شود ، عبور کنید.
اکثر راهروهای که به هواپیما میرسند مسیر کوتاهی دارند اما گاهی اوقات پیش می‌آید که با بعضی از راهروهای طولانی‌تر و حتی پیچ در پیچ‌تر مواجه شوید. راهرو را تا انتها طی کنید.

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما

 
ششمین مرحله: وارد هواپیما شوید و صندلی خود را پیدا کنید
معمولاً بعد از گذر از چک شدن کارت پرواز و گذرنامه مسافرها جمع می شوند ، بنابراین ممکن است مجبور باشید دوباره قبل از سوار شدن در هواپیما منتظر بمانید.

شماره صندلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مسیر صحیح قرار گرفته اید و به دنبال شماره ردیف خود باشید. اگر برای یافتن صندلی خود به کمک نیاز دارید ، از مهماندار هواپیما بپرسید. اگر نتوانستید مهماندار را ببینید و هنوز هم برای یافتن صندلی خود به کمک  احتیاج دارید، به یک صندلی خالی در نزدیکی ردیف بروید و به محض اینکه مهماندار پرواز برای بررسی کمربند ایمنی خود به آنجا رسید ، می توانید از آنها سؤال کنید.

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما


هفتمین مرحله: وسایل همراه خود را در محفظه های بالای سرتان قرار دهید
هنگامی که صندلی خود را پیدا کردید، وسایل خود را در محفظه هایی که بالای هر صندلی قرار دارد جاساز کنید. اگر در هنگام گذاشتن وسایل دچار مشکل شدید میتوانید از مهماندار هواپیما راهنمایی بخواهید.

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما

 
هشتمین مرحله: روی صندلی خود بنشینید
اکنون زمان آن فرا رسیده است که شما با خیال راحت روی صندلی خود بنشینید  و استراحت کنید. با توجه به نوع پرواز از شما با نوشیدنی و یا غذای رایگان پذیرایی میشود. در صورت نیاز به سرویس بهداشتی در قسمت جلویی و پشت هواپیما وجود دارد. هرگونه سؤالی بود میتوانید از مهمانداران هواپیما بپرسید.

 

مراحل سوار شدن به هواپیما,روش سوار شدن به هواپیما

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow