ویزای شینگن و انواع آن


			
		ویزای شینگن و انواع آن
0
 ویزای شینگن یکی از معروف‌ ترین انواع ویزا است   میتوان با ویزای شینگن (Schengen Visa) ارو&...



 ویزای شینگن یکی از معروف‌ ترین انواع ویزا است

 

میتوان با ویزای شینگن (Schengen Visa) اروپا به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کرد. برای اخذ ویزای اتحادیه اروپا بهتر است از طريق محدوده شینگن اقدام کنید.

در این نوشتار در مورد منطقه شینگن، ویزای شینگن، مدارک لازم برای ویزای شینگن، کشورهای عضو ویزای شینگن و ... مطالبی ارئه خواهد شد.


شینگن چیست؟
در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵، در منطقه ای به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ، پنج کشور آلمان غربی، فرانسه، بلژیک، هلند، و لوکزامبورگ « پیمان شینگن» را به امضا رساندند. طبق این پیمان، رفت و آمد بین مرزهای مشترک این کشورها آزاد شد. همچنين، فعالیت های مشترک گوناگون دیگری هم در زمینه های مختلف بین این کشورها آغاز شد.


به مرور زمان الحاقیه های دیگری هم به این پیمان اضافه شد. همچنين با گذشت زمان، کشورهای اروپایی دیگری نیز به این پیمان پیوستند. امروزه همچنان کشورهای باقی مانده ی اروپایی تلاشدر پیوستن به پیمان شینگن دارند.


کشورهای عضو شینگن
کشورهای آلمان، اتریش، بلژیک، جمهوری چک، مجارستان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایسلند، ایتالیا، اسپانیا، لتونی، ، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ،لیتوانی، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین، ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن محسوب می شوند.

 

ویزای شینگن,گرفتن ویزای شینگن,کشورهای عضو شینگن

 شینگن یک قرارداد است که در سال 1985 بین 5 کشور اروپایی امضا شد

 

ویزای شینگن چیست؟
شینگن به محدوده ای در اروپا اطلاق می شود که ۲۶ کشور حاضر در آن نیاز به گذرنامه و باقی محدودیت های مرزی برای تردد اتباع خویش را حذف نموده و از این رو به منزله کشوری واحد به شمار می آیند. کشورهای عضو منطقه شینگن هر اندازه در قبال اتباع خود و عبور مرور مرزی آن ها آسان می گیرند، در قبال اتباع کشورهایی که برای ورود به این حوزه احتیاج به ویزا دارند، سختگیر هستند.

 

باتوجه به اینکه کشورهای مطرح اروپایی زيادي به عضویت شینگن درآمده اند، ویزای شینگن از ارزش و اعتبار زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است. با داشتن ویزای شینگن، میتوانید به همه کشورهای عضو محدوده شینگن سفر کنید، ولی حتماً باید از همان کشوری وارد شوید که از آن ویزا دریافت نموده اید.

 

انواع ویزای شینگن
ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که بر اساس مدت زمان، هدف و ماهیت سفر، شرایط و نحوه ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن متفاوت خواهد بود. ویزای شینگن در سه نوع ویزای اتحادیه شینگن ( USV)، ویزای ملی (National Visa) و ویزای اعتبار محدود منطقه ای ( LTV) صادر می شود.

 

- ویزای اتحادیه شینگن
درصورتی که قصد شما از سفر، گردشگری در کشورهاي اروپايي باشد، ویزای شما از نوع ویزای اتحادیه شنگن خواهد بود و به شما اجازه میدهد که در هر ۶ ماه به مدت ۹۰ روزبه کشورهای شینگن سفر کنید و در آن ها اقامت داشته باشید. این نوع ویزای شینگن به سه دسته A, B, C تقسیم می شود. نوع A آن ویزای ترانزیت فرودگاهی نامیده می شود و به شما اجازه خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داد ولی به شما اجازه میدهد در یکی از فرودگاه های کشورهای عضو حوزه شینگن پرواز خود را به مقصد یکی از کشورهای خارج از این حوزه تغییر دهید.

 

ویزای شینگن,ویزای شینگن توریستی,شرایط اخذ ویزای شینگن

 نمونه ای از یک ویزای شینگن

 

نوع B که به آن ویزای ترانزیتی می گویند به شما اجازه خواهد داد که در مدت ۵ روز از یکی از کشورهای منطقه شینگن عبور کنید؛ و نوع C که ویزای کوتاه مدت نامیده می شود اجازه اقامت در مدت زمان تعيين شده را به شخص می دهد.


اما ویزای کوتاه مدت یا همان نوع C بسته به هدف سفر در سه نوع صادر خواهد شد. ویزای سینگل یا ویزای یکبار ورود که تنها یک مرتبه ورود به حوزه شینگن را برای شما مجاز خواهد کرد و حتی درصورتی که مدت زمان اعتبار آن به اتمامنرسیده باشد و از کشوری که به آن ورود کردید خارج شوید، منقضی خواهد شد. نوع دیگر، ویزای دوبار ورود شینگن است که دوبار ورود به کشوری از کشورهای حوزه شینگن را برای شما مجاز خواهد کرد ولی شرایط و محدودیت های خاص خود را نیز دارد؛ و نوع سوم هم ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند مرتبه ورود است که ورود و خروج به حوزه شینگن را بدون محدودیت برای شما مجاز خواهد کرد و مدت اعتبار آن ۹۰ روز در هر ۶ ماه است که میتوان این مدت اعتبار را تنها محدودیت این نوع ویزای شینگن دانست.


- ویزای اعتبار محدود منطقه ای شینگن
این نوع ویزای شینگن که به ویزای LTV هم مشهور است برای افرادی در شرایطی اضطراري و با دلایلی خاص که متقاضي سفر به کشورهای حوزه شینگن هستند صادر می شود  و شخص را مجاز به ورود به یکی از کشورهای شینگن یا تعداد محدود و مشخصی از آن ها خواهد کرد.


- ویزای ملی شینگن
ویزای ملی دسته ی “D ” به افرادی اعطا می شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می شود که تصمیم دارند در دوره ی زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند که بعد از پایان دوره ی مشخص باید به کشورشان بازگردند.


مدارک ویزای شینگن
با توجه به قوانین سفارت کشوری که از طریق آن اقدام اخذ ویزای شینگن می کنید، تفاوت های جزئی داشته باشد اما به صورت کلی مدارک زیر را باید آماده داشته باشید:
- فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن
- اصل پاسپورت فعلی و پاسپورت های قبلی
- دو قطعه عکسپس زمینه سفید
- مدارک شغلی
- بیمه مسافرتی که نمایندهای معتبر در کشور مقصد داشته باشد
- اسناد و مدارک مربوط به تمکن مالی مانند گردش حساب و اسناد ملکی
- برگه تائیدرزرو هتل (برای افرادی که دعوت نامه ندارند)
- بلیط رفت و برگشت هواپیما


گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow