آشنایی با انواع اتاق های هتل


			
		آشنایی با انواع اتاق های هتل
0
انواع اتاق‌ها در هتل   یکی از انواع اتاق های هتل اتاق های سه تخت یا تریپل  است . ...



انواع اتاق‌ها در هتل

 

یکی از انواع اتاق های هتل اتاق های سه تخت یا تریپل  است . این نوع اتاق ها دارای سه تخت تک نفره یا یک تخت یک نفره همراه با یک تخت دو نفره هستند. این اتاق به طور اختصار با علامت ‏TPL‏ نامیده می‌شود.

اتاق‌های هتل چه تفاوتی با هم دارند؟
امروزه، تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که به راحتی می‌توان با استفاده از گوشی همراه، اقدام به رزرو یک هتل، اتاق یا سوئیت کنید. با کمتر از پنج دقیقه می توان به اینکار را انجام داد. اما آیا می دانید اتاق تویین یا تریپل چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟


ماجرا می‌تواند خیلی ساده‌تر باشد؛ برای این کار، تنها کافیست با انواع اتاق‌های هتل آشنا شویم و سپس، بر اساس تعداد مسافر یا بودجه، سلیقه و نیاز خود امکانات هر اتاق را تعیین کنیم. با اینکه هر هتل، نام گذاری مخصوص به خود دارد، اما همیشه استانداردهایی برای دسته‌بندی یا ارزش‌گذاری اتاق‌ها وجود دارد. این ارزش‌ها می‌توانند شامل: اندازه، ظرفیت، چشم‌انداز، لوکس بودن و امکانات یا هر چیز دیگری باشند. البته امکانات اتاق را نمی‌توان به ظرفیت آن ربط داد. نوع هتل، معیار تعیین کننده‌ای برای امکانات اتاق است. مدیریت هر هتل می‌تواند تصمیم بگیرد که اتاق هایش چه امکاناتی داشته باشند؛ از جمله: سرویس بهداشتی، حمام، مینی بار، چای‌ساز، مبل من، میز تحریر و بسیاری از امکانات دیگر. در ادامه به معرفی اتاق های استاندارد که در هر هتلی یکسان هستند می پردازیم با ما همراه باشید: 


اتاق یک نفره
اتاق یک نفره به نام اتاق سینگل نیز شناخته می‌شود. نماد اختصاری این اتاق SGL بوده و دارای یک تخت است.

 

اتاق دو نفره
به اتاق های دو نفره دبل یا توئین نیز می گویند. دبل اتاقی ست که یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره دارد که در کنار هم قرار گرفته اند. توئین اصطلاحاً به اتاقی گفته می‌شود که دو تخت مجزا از هم دارد و به طور اختصار با علامت ‏DBL‏ شناخته می‌شود.

 

اتاق هتل,انواع اتاق‌های هتل ها,نماد انواع اتاق‌های هتل

 اتاق توئین یکی از انواع اتاق های هتل ها می باشد

 

اتاق سه نفره
این دسته از اتاق‌ها، تریپل نامیده می‌شوند. آن‌ها دارای سه تخت تک نفره یا یک تخت یک نفره همراه با یک تخت دو نفره هستند. این اتاق به طور اختصار با علامت ‏TPL‏ نامیده می‌شود.

 

اتاق هتل,تصاویر انواع اتاق‌های هتل ها,ویژگی های انواع اتاق‌های هتل

 به اتاق های سه نفره تریپل نیز گفته می شود

سوئیت
سوئیت به اتاقی گفته می‌شود که قسمت جلویی آن را پذیرایی و قسمت پشتی آن دارای اتاق خواب است. البته در بعضی از هتل‌ها، این دکوراسیون متفاوت است و اتاق خواب یا حمام در چند پله پایین‌تر یا بالاتر قرار گرفته است. به این نوع از اتاق، اصطلاحاً دوبلکس هم گفته می‌شود. البته در سوئیت می‌توان یک آشپزخانه‌ کوچک نیز باز کرد.


آپارتمان
آپارتمان شامل یک حال و پذیرایی است که یک، دو یا سه اتاق خواب دارد. هر یک از این اتاق خواب‌ها، دو تخت دارند. در صورتی که آپارتمان دو اتاق داشته باشد، یکی از اتاق‌ها دارای تخت دو نفره و اتاق دیگری دارای دو تخت یک نفره خواهد بود. هر آپارتمان یک حمام مشترک و یک آشپزخانه‌ کوچک دارد. در این آپارتمان‌ها، قسمتی برای حال و پذیرایی وجود داشته که دارای صندلی کافی و مبل راحتی است.

 

اتاق هتل,انواع اتاق‌های هتل ها,رزرو اتاق هتل

 امکانات انواع اتاق‌های هتل ها با هم متفاوت می باشد

 

ویلا
در بعضی از هتل‌ها، اتاق‌هایی با نام ویلا ساخته شده‌اند که نسبت به سایر اتاق‌ها، فضا بسیار بیشتری دارند و مجزا از یکدیگر هستند. ویلاهای لاکچری و زیبا علاوه بر فضا نشیمن، بالکن و استخر، مجهز به جکوزی نیز هستند. گفتنی است اگر به همراه همسرتان برای ماه عسل یا به صورت گروهی اقدام به سفر می‌کنید، این ویلاها برای شما بسیار مناسب هستند.


در برخی مواقع، اتاق‌های دیگری نیز در هتل هستند که بر اساس ویژگی‌هایشان  نام گذاری می شوند مانند: اتاق‌هایی که ویژه معلولان است. اتاق های مجاور که دیوار به دیوار هم قرار دارند. معمولاً اتاق‌های رو به ‌رو یا همسایه، دور تا دور یک سالن در کنار هم قرار می‌گیرند. مثال: دیگری که برای این اتاق‌ها وجود دارد، اتاق مخصوص سیگاری‌هاست.


گفتنی است در بعضی هتل‌ها امکان پذیرش یک یا چند نفر بیشتر هم وجود دارد. ظرفیت‌های این اتاق‌ها می‌تواند به وسیله کف خواب، کاناپه تخت خواب‌شو یا تخت تاشو تأمین گردد. اتاق‌های تویین می‌توانند تخت‌های بزرگ‌تر از معمول داشته باشند که آن‌ها را کینگ یا کویین می‌نامیم.


البته این را هم بگوییم، اگر قصد دارید به مدت طولانی در این هتل‌ها زندگی کنید، بهترین کار، رزرو آپارتمان است. اتاق خواب، نشیمن و مبلمان کامل و حمام، از جمله ویژگی‌های معدود این آپارتمان‌ها به شمار می‌روند. اندازه‌ آپارتمان‌ها بسیار وسیع بوده و از 96 متر شروع و تا 250 متر نیز می‌رسد. آپارتمان‌ها ویژگی‌های بهتر و بارزتری نسبت به سایر اتاق‌های هتل دارند.


کانکت روم
دو اتاق تو در تو را تصور کنید که هر کدام از این دو اتاق با یک راهرو اصلی بهم متصل شده باشند. در این صورت، هر کدام از این اتاق‌ها، خود یک اتاق کامل و حمام جداگانه را شامل شده و با یک در به هم وصل می‌شوند. در صورتی که یک خانواده‌ چهار نفره چنین اتاقی را درخواست نمایند، والدین در یک اتاق و بچه‌ها در اتاق دیگر اقامت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند بدون باز کردن درب راهرو اصلی، از طریق درب وسط در دو اتاق با هم ارتباط داشته باشند.


کابانا
این اتاق که جزء اتاق همکف به شمار می‌رود، و دارای پنجره‌ای است که هنگام باز شدن به استخر شنا متصل می شود. اگر روزی شما این اتاق را رزرو کردید، می‌توانید برای تعویض لباس هنگام شنا، از طریق اتاق مخصوص خود اقدام کنید.

 

اتاق هتل,انواع اتاق‌های هتل ها,کابانا

 اتاق های کانابا به استخر متصل می شوند

 

فیستا سوئیت
معمولاً این سوئیت‌ها در اتاق‌هایی قرار می‌گیرند که دارای سالن عروسی باشند و پس از پایان یافتن مراسم عروسی، برای استراحت و خواب عروس و داماد در اختیارشان قرار می‌گیرد. گفتنی است این مخارج جزء مخارج عروسی به شمار رفته و به صورت جداگانه حساب نمی‌شود. البته بعضی هتل‌ها برای جذب مشتری و محبوبیت بیشتر، اقدام به تعبیه اتاق‌های متنوع و متناسب با خلق و خوی جمع می‌کنند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. مسافر می‌تواند هر یک از این اتاق‌ها را متناسب با سلیقه خود برگزیند. جالب اینجاست که نام این اتاق‌ها نیز توسط خود مدیران هتل انتخاب شده که خود، یک سیاست به شمار می‌رود؛ چراکه می‌توانند از نام‌های زیبا استفاده کنند تا همان ابتدا مشتری را در مجذوب خود کنند.


اکسترا بد- تخت خواب تاشو یا تخت اضافه
تمام خانواده‌ها دارای جمعیت یکسانی نیستد. بعضی از آن‌ها پرجمعیت و بعضی کم جمعیت اند؛ به همین دلیل، در موارد معدودی هتل‌ها مجبورند برای جمعیت زیاد خانواده‌ها از تخت‌های اضافی استفاده کنند. نام این تخت‌های اضافی را اکسترا بد می‌گویند. این تخت‌ها در اتاق‌ها قرار نمی‌گیرند؛ بلکه در طبقات هتل هستند و بر اساس فرمی که به سرپرست‌ها داده می‌شود، جایگزین می‌گردند. تمام این تخت‌ها، تاشو بوده و برای هر تخت از مشتری هزینه‌ اضافه گرفته می‌شود. تخت تاشو هر هتل بنابر کیفیت و نوع هتل متفاوت است و قیمت مختص به خود دارد. برای سفارش این تخت فرمی به حسابداری هتل منتقل شده تا هزینه‌ اضافی در فاکتور مشتری ثبت و در فرصت مقرر پرداخت گردد.


تخت خواب بچه
مسافرانی که دارای فرزند کوچک یا نوزاد هستند. نیاز به تخت مخصوص دارند. چرا که تخت‌های بزرگسالان (تخت های  معمولی) برای نوزاد یا خردسالان مناسب نیست و ممکن است کودک از روی این تخت به زمین بیفتد. سفارش این تخت ها نیز فرآیندی همچون تخت‌های تاشو را طی می‌کنند و هزینه تمامی این سفارشات خاص از مشتری گرفته می شود. شایان ذکر است تخت خواب بچه دارای تشک مشمایی بوده که مانع از رسیدن رطوبت به تشک می‌شود و این‌گونه، شما را از بو بد خلاص می‌کند.


اصطالاحات مربوط به سن مسافر و تخت مناسب آن ها
بزرگسال: این واژه به افراد بزرگ‌تر از 12 سال اطلاق می‌شود.


اطفال 12 تا 6 سال: در هتل‌ها، تختی به عنوان تخت سفری برای این سن از کودکان اختصاص می‌دهند.

 

اطفال:این واژه به کودکان بین 2 تا 6 سال گفته می‌شود و این‌که در هر هتل، تختی برای آن‌ها اختصاص نمی‌یابد.


•  نوزاد: به کودکان زیر دو سال اطلاق می‌گردد و در هتل‌ها به آن‌ها تختی اختصاص نمی‌یابد.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow