تجهیزات ضروری برای کویر نوردی


			
		تجهیزات ضروری برای کویر نوردی
0
هنگام کویر نوردی حتما جعبه کمک های اولیه همراه داشته باشید   در فعالیت های کو...



هنگام کویر نوردی حتما جعبه کمک های اولیه همراه داشته باشید

 

در فعالیت های کویر نوردی و بیابان گردی ضروری است بعضی وسایل همیشه همراه فرد باشد. این وسایل میتوانند در مواقع اضطراري کارساز باشند.

 کویر نوردی و بیابان گردی

احتمالا در نگاه اول کویر نوردی چیز جالبی به نظر نیاید ولی منظور ما از کویر نوردی این نیست که وارد دشتی بی آب و علف شوید و با پای پیاده راه بیافتید و در پایان هم خسته و کوفته برگردید.


در کویر ها منظره های زیبا و ساخته دست طبیعت زیاد پیدا ميشود که دیدنش خالی از لطف نیست. اجازه بدهید یک فهرست کلی از چیز هایی که در زمان کویر نوردی امکان دارد ببینید و برایتان جذاب باشد را ذکر کنیم.

 دیدن انواع حیوانات خزنده و ۴ پا
شناخت با مردم صحرانشین یا روستا های اطراف
دیدن صخره های طبيعي بسیار زیبا
دیدن انواع گیاهانی که تنها در صحرا پیدا می شوند
تماشای منظره های جالب و غیر قابل وصف آسمان
شب و ستاره ها
و ...

 

تفریحات کويري
در صورتی که با یک تور کویر نوردی به کویر می روید میتواند تفریحات زیر را تجربه کنید:
سافاری
موتور سواری
رصد ستاره ها
شتر سواری
اسکی روی شن
و ...

 

تجهیزات کویر نوردی,کویر نوردی,وسایل کویر نوردی

 سافاری یکی از تفریحات هیجان انگیز کویر نوردی است


تجهيزات مورد نیاز جهت کویر نوردی
در فعالیت های کویر نوردی و بیابان گردی ضروری است بعضی وسایل همیشه همراه فرد باشد. این وسایل میتوانند در مواقع اضطراري کارساز باشند. مناطق کويري و بياباني به دلیل دارا بودن طبیعت خشن قابل پيش بيني نیستند. حتی سفری که ممکن است براي ۲ روز برنامه ريزي شده به علت وضعیت نامطلوب جوی و یا زمینی تا یک هفته به درازا بکشد. از این رو پیوسته باید آماده برخورد با خطرات احتمالی بود.

 

وسایل و تجهيزات سفر به منطقه های کويري و بياباني به چند بخش تقسیم میشوند . بخش نخست وسایلی هستند که جدا از مدت زمان سفر، منطقه مورد بازديد و …همواره باید همراه هر طبیعت گردی باشند. گروهدوم وسایلی هستند که در سفرهای طولانی مدت( دو روز به بالا) و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. در این جا به برخی از این تجهيزات مورد نیاز برای کویر نوردی اشاره ميشود:
کوله پشتی
کرم های ضد افتاب
کیسه خواب
دوربین‌های چشمی و شکاري
کیت مار گزیدگی
عینک آفتابی
چادر
جوراب
وسایل روشن کردن آتش
وسایل گرمایش در کمپینگ
گاز پیک نیک و سوخت
آب تصفیه شده
جعبه کمکهای اولیه
کبریت
چاقو
کاسه جهت تامينآب کویر
نایلون
کلاه و …

 

وسایل بهداشت شخصی
شما نباید بخاطر این که در بین کویر هستید، بهداشت را فراموش کنید؛ بلکه باید تمام وسایل بهداشتی مانند مسواک و خمیردندان، شامپوی سر و شامپوی بدن یا حداقل یک دستمال مرطوب و محلول بوگیر همراه خود داشته باشید.


کلمن
یکی از وسایل ضروری برای کویر نوردی کلمن است. خنک نگه داشتن مواد غذایی، نوشیدنی ها و میوه ها جهت جلوگيري از فساد آنها مستلزم استفاده از یک کلمن خوب است. برايافزایش کارایی کلمن باید آن را با بطری های آب سرد و قطعات کوچک یخ پر کنید.

زیرانداز و پتوی مسافرتی
قطعاً در کویرنوردی طولاني‌مدت از این دو وسیله استفاده خواهید کرد تا از گرد و غبار و سرما در امان باشید. زیراندازهای مخصوص کمپ زدن بسیار مناسب هستند.

اپلیکیشن های جهت یابی
اپلیکیشن آنلاین و آفلاین گوگل مپ و اپلیکیشن آفلاین Maps.me که در صورت عدم قابلیت استفاده از GPS میتوانید از آن استفاده کنید، گزینه های خوبی هستند. اپلیکیشن Roadtrippers هم میتواند مکان های جذاب مسیر را براي شما نمایش دهد.

جعبه کمکهای اولیه
گاهی وقت ها مشکلات پيش بيني نشده ای مانند زخم شدن قسمت های گوناگون بدن یا سردرد مانع ادامه راه شما ميشود . بهتر است همیشه یک جعبه کمکهای اولیه حاوی وسایل اضطراری همراه خود داشته باشید تا در مواقع اضطراری با مشکل روبرو نشوید.

صندل اختصاصی پیاده روی در کویر
صندل های اختصاصی پیاده روی در کویر مقاومت بالایی دارند و کمان هایی که در بالای صندل قرار دارند، به خوبی از پا مراقبت ميکنند . یک صندل خوب سبب ميشود در زمان پیاده روی طولاني‌مدت هم کاملاً راحت باشید.

 
تجهیزات کویر نوردی,کویر نوردی,وسایل کویر نوردی

  هنگام پیاده روی در کویرحتما از صندل های مخصوص پیاده روی در کویر استفاده کنید

 

حشره کش ها
از تجهیزات ضروری برای کویر نوردی حشره کش ها هستند. بعضی از حشرات ساکن کویر حقیقتا خطرناک هستند و چه بسا میتوانند سبب مرگ شما شوند. براي مبارزه با پشه ها، کنه ها و ديگر حشرات خطرناک باید از پشه کش های قدرتمند که براي انسان ضرری ندارند، استفاده کنید.


دستمال محافظ
دستمال هایی در بازار موجود هستند که میتوانید از آنها بعنوان سربند، ماسک صورت، پرچم و نشانه براي نشان دادن خود به نیروهای امدادی و کمک دریافت کردن از آنها و دیگر موارد استفاده کنید.


ديگر تجهيزات ضروری در کویر نوردی
از ديگر وسایلمورد نیاز برای کویر نوردی میتوان به حوله، چند دستمال،درپوش های پوشاننده گوش، دستمال توالت، نوارچسب، قطره چشم، دوربین باکیفیت، منور دستی و ظرف های نگهداری سوخت اشاره نمود.

 

نکته آخر:

توصیه می کنیم برای کویر نوردی لباسی را انتخاب کنید که از الیاف مصنوعي تهیه شده باشد، تند خشک شود و رطوبت را هم بخود جذب نکند.


گردآوری: بخش گردشگری بیتوته


رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow