دیدنی های پارک ملت تهران دیدنی های پارک ملت تهران


			
		دیدنی های پارک ملت تهران 
		دیدنی های پارک ملت تهران
0
پارک ملت تهران   پارک ملت یا بوستان ملت، پارک بزرگی در شهر تهران است که از شرق...



پارک ملت تهران

 

پارک ملت یا بوستان ملت، پارک بزرگی در شهر تهران است که از شرق به خیابان ولی‌عصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود. این بوستان از سال ۱۳۴۵ در زمان محمدرضا پهلوی ساخته شد. پارک ملت دارای امکانات گوناگون تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت به حساب می آید.
جاهای دیدنی پارک ملت 

پارک ملت دارای منظره های جذاب و بسیار دیدنی است که به همین دلیل یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران است. این پارک دارای ورودی زیبا، پیاده‌روهای باصفا و درختان سربه فلک کشیده و تنومند است.

 

سردیس مشاهیر

در کنار پلکان بزرگ پارک ملت و روی پله‌ها، سردیس‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران زمین مانند حافظ، فردوسی، سعدی، شهریار، نیما یوشیج و... دیده می‌شود. مجسمه امیرکبیر، مادر و مجسمه‌های دوستی نیز از دیگر المان‌های هنری پارک ملت هستند.

 

پارک ملت, پارک ملت تهران,دیدنی های پارک ملت

دیدنی های پارک ملت تهران

 

سازه تعاملی شهری

سازه تعاملی پارک ملت برنده جایزه جهانی آرک‌دیلی در سال ۲۰۱۷ گردید. یکی از المان‌های هنری زیبای پارک ملت سازه تعاملی است که در میان پارک و پردیس سینمایی ملت وجود دارد. این سازه جایزه جهانی ٢٠١٧ آرک‌دیلی را در میان ۳۲ اثر برگزیده از آن خود کرده است.

 

این سازه با استفاده از چند تكه فولاد فرو رفته در خاک در جای خود محكم شده است و زيبايی آن در تكه‌های بزرگ فولادی است كه توسط كابل‌های پرشمار و منظمی روی هوا معلق نگه داشته ‌شده ‌است؛ چيدمانی كه پايداری و تعليق را توأم با يكديگر نشان می‌دهد.

 

پارک ملت, پارک ملت تهران, دیدنی های پارک ملت تهران

تصاویر پارک ملت تهران

 

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی پارک ملت در قسمت شمالی آن قرار دارد که چشم‌انداز و جلوه ویژه ای به این پارک داده است. در این دریاچه، ماهی، قورباغه، اردک و آبزیان گوناگونی زندگی می‌کنند. 

 

پارک ملت, پارک ملت تهران,پارک ملت یا بوستان ملت تهران

عکس هایی از پارک ملت تهران

 

آب‌نماها

در دریاچه پارک ملت تهران یک آب نمای موزیکال وجود دارد که در زمان های خاصی از سال یا عصرهای تابستان تلفیق زیبایی از نورپردازی و موسیقی را به نمایش می‌گذارد. روی دریاچه و نزدیک آبنما پلی احداث شده است که از بالای آن می‌توانید دیدی بهتری به این آب‌نما داشته باشید.

 

پارک ملت, پارک ملت تهران, دیدنی های پارک ملت تهران

پارک ملت یا بوستان ملت تهران

 

پردیس سینمایی پارک ملت

پردیس سینمایی ملت با حدود ۶ هکتار زیربنا، یکی از پردیس‌های معروف و بزرگ کشور است که در پارک ملت قرار دارد. این پردیس دارای چندین سالن سینما، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، پارکینگ و کافه کتاب است و مکانی مناسب برای تفریح و تماشای فیلم برای فیلم‌دوستان و علاقه‌مندان به سینما به حساب می آید.

 

باغ وحش پارک ملت تهران

یکی از دیدنی‌های جذاب و پرطرفدار پارک ملت، به‌ خصوص در بین کودکان و نوجوانان، باغ وحش آن است. این باغ وحش در قسمت غربی پارک، نزدیک دریاچه قرار گرفته است و به‌ آسانی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. حیواناتی چون مارال، گوزن شاخ دار، شتر مرغ، میمون، بز کوهی، آهو، غزال، خرگوش و همینطور پرندگانی مثل عقاب، کرکس، طاووس، فنچ، قو، طوطی، مرغابی، جغد و مرغ عشق در باغ وحش پارک ملت تهران نگهداری می‌شوند.

 

پارک ملت, پارک ملت تهران, تصاویر پارک ملت تهران

پارک ملت

 

امکانات ورزشی متنوع

در پارک ملت برای ورزشکاران و علاقه مندان به رشته های ورزشی، فضاها و لوازم ورزشی مورد نیاز در نظر گرفته شده، تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آنها بهترین استفاده را بکنند . از جمله تفریحات و ورزش های پارک ملت می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

میزهای تنیس روی میز 

چنانچه اهل تنیس هستید، لوازم مورد نیازتان را بردارید و به پارک ملت بروید و یک رقابت دوستانه و شاد را تجربه کنید.

 

فوتبال دستی

با یک همراه اهل رقابت و هیجان به پشت میز فوتبال دستی های پارک بروید و در یک مسابقه هیجان آور، لحظات شادی را پشت سر بگذارید.

 

مسیر پیاده روی

از جمله فعالیت ها و تفریح های خیلی لذت آور در پارک ملت، پیاده روی است. قدم زدن در بین درختان بلند قامت این بوستان در میان فضای سرسبز و چمن کاری شده و بالا پایین رفتن از تپه های کوچک و بزرگ پارک از کارهایی ست که نمی توان در زمان حضور در اینجا از دست داد. 

 

پارک ملت, پارک ملت تهران,عکس هایی از پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

 

زمین بازی بدمینتون

بعضی از قسمت های پارک برای بازی های توپی و گروهی درست شده اند تا اشخاص بتوانند به آسانی بازی خوب و با نشاطی داشته باشند. بدمینتون خود را برداشته و مسابقه را با حریف تان شروع کنید.

 

والیبال 

فضایی برای بازی والیبال نیز وجود دارد، فراموش نکنید تور والیبال خود را ببرید و در جایگاه مخصوص نصب کنید.

 

میز و صندلی شطرنج

شطرنج یکی از بازی های مورد علاقه در همه رده های سنی است. صندلی ها و میزهای مخصوص شطرنج در پارک ملت کار گذاشته شده است. چنانچه اهل شطرنج هستید، مهره های شطرنج خود را همراه ببرید.

 

ورزش صبحگاهی

صبح ها بانوان و آقایان به پارک می روند، گروهی ورزش کرده و روز خود را با نشاط و انرژی شروع می کنند. در قسمت هایی از بوستان هم، وسایل ورزشی همگانی وجود دارد که با بهره بردن از آنها می توانید به سلامت خود کمک کنید. 

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow