روستای آلاشت از جاذبه های طبیعی مازندران (+تصاویر)


			
		روستای آلاشت از جاذبه های طبیعی مازندران (+تصاویر)
0
روستای آلاشت از حاذبه های دیدنی مازندران   آلاشت در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح د...



روستای آلاشت از حاذبه های دیدنی مازندران

 

آلاشت در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریای قرار دارد. ابرهای خزری هوایش را دائما می‌گریانند و همین عامل باعث شده طبیعت آلاشت ترکیبی از دو رنگ باشد، آسمانی آبی و زمینی سبز. آلاشت پیوسته مرطوب است، اما جنگل‌هایش آنقدر انبوه نیست که مانع دیدن کوه‌های سربه‌فلک کشیده‌اش شود.

آلاشت از مکانهای دیدنی مازندران

در هر گوشه از سرزمین ما ایران، طبیعت رنگی پاشیده که هر چه بیش تر پیش بروی تمام نمیشود و در آخر جاذبه ای می ماند که از نظر ما به دور مانده است.


یکی از زیباترین مقاصد تفریحی که میتوانید بعنوان مقصدی براي گردشگری و استراحت انتخاب کنید، روستای آلاشت مازندران است. روستای آلاشت که دارای فاصله ای تنها ۴ ساعته از تهران است، یکی از خوش آب و هواترین مناطقی است که ما می توانیم به شما در نزدیکی تهران معرفی کنیم.


این روستای بسیار خاص و خوش آب و هوا یکی از برترین مقاصد مردم در زمانی است که ديگر از آب و هوای گرم شهر خسته شده اید و ديگر می خواهید به جایی پناه ببرید که اندکی استراحت کنید و از هیاهوی شهر دور باشید.

 

مناطق دیدنی آلاشت,روستای آلاشت,روستای آلاشت در مازندرا

 روستای آلاشت


موقعیت جغرافیایی روستای آلاشت
آلاشت در واقع نزديک به سوادکوه و پل ورسک است و از نزديک ترین نقاط شمالی ایران به شهر تهران است. از لحاظ جغرافیایی، آلاشت در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و از لحاظ جاذبه های توپوگرافیک و جغرافیایی بخاطر طبیعت همیشه سبز و بسیار بکرش معرف شده است.


مناطق دیدنی آلاشت
بافت تاریخی شهر
آلاشت برغم کوچکی، تاریخی تاثیرگذار دارد. این شهر خاستگاه دودمان پهلوی است و رضا پهلوی در این شهر به دنیا آمد. خانه ای که رضاشاه در آن به دنیا آمد و کودکی اش را در آن به سر برد، اکنون تبدیل به موزه شده و در دل بافت تاریخی شهر قرار دارد.


رصدخانه آلاشت
در آلاشت اسمان بی آلایش است و هر لحظه که سر را به طرف اسمان بگردانی، مهمان ستاره ها خواهی بود. در این بین خوش ذوقی ساکنان محل سبب شده، رصدخانه ای در بلندای کوه ساخته شود تا نگاه‌ها را خیره به اسمان کند و دل ها را متوجه بزرگی هستی کند. رصدخانه در ورودی شهر قرار دارد و دسترسی به آن اسان است. هرچند این رصدخانه مهر آماتور بر پیشانی اش خورده ولی چیزی از ارزشش نمی کاهد و حتی براي استفاده ی عموم مناسبتر باشد.

 

مناطق دیدنی آلاشت,روستای آلاشت در مازندران,روستای آلاشت

 رصدخانه آلاشت


مسجد امام حسین( ع)
از آثار مذهبي روستای آلاشت میتوان به مسجدی اشاره نمود که رضا شاه براي یادبود پدرش در بالامحله در شمال غربی آلاشت بنا کرد، این مسجد اینک به اسم مسجد امام حسین( ع) شهرت دارد.

 

مناطق دیدنی آلاشت,روستای آلاشت,آلاشت از مکانهای دیدنی مازندران

 مسجد امام حسین (ع) آلاشت


نشانی روستای آلاشت:
استان مازندارن، بین سوادکوه و پل ورسک


گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow