همه چیز درباره جک پارکینگیجک پارکینگی چیست ؟راهنمای خرید جک پارکینگی :انواع جک پارکینگی :اجزای جک پارکینگی :نکاتی که باید در هنگام خرید جک پارکینگی به آنها توجه کرد:نکاتی برای نصب جک پارکینگی:جهت حفاظت از جک پارکینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟جمع بندی:

همه چیز درباره جک پارکینگیجک پارکینگی چیست ؟راهنمای خرید جک پارکینگی :انواع جک پارکینگی :اجزای جک پارکینگی :نکاتی که باید در هنگام خرید جک پارکینگی به آنها توجه کرد:نکاتی برای نصب جک پارکینگی:جهت حفاظت از جک پارکینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟جمع بندی:
0
هر آنچه باید درباره جک پارکینگی بدانید !! هر آنچه باید درباره جک پارکینگی ب...

هر آنچه باید درباره جک پارکینگی بدانید !!


هر آنچه باید درباره جک پارکینگی بدانید !!

 

در این مقاله از بیتوته، با جک پارکینگی آشنا می شوید. امروزه استفاده از جک‌های پارکینگی به دلیل مزایای متعددی مانند راحتی، امنیت و افزایش زیبایی، به امری رایج در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شده است. انتخاب جک مناسب با توجه به تنوع برندها و مدل‌های موجود در بازار می‌تواند چالش برانگیز باشد.

نام این دستگاه کاربردی و مفید می‌تواند به عنوان "جک پارکینگ خودکار"، "جک درب برقی" یا "جک درب کنترل از راه دور" شناخته شود. این دستگاه سال‌هاست که تولید می‌شود، اما اخیراً با کیفیت بهتری ساخته شده است.

 

جک درب کنترل از راه دور یک دستگاه مکانیکی قدرتمند است که به درهای لولایی پارکینگ‌ها و کارگاه‌ها متصل می‌شود و به افراد امکان می‌دهد با استفاده از ریموت کنترل در را باز و بسته کنند. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید بدون نیاز به خروج از خودرو، فقط با فشردن یک دکمه، درب پارکینگ را باز کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا تجربه پارک کردن را آسان‌تر و راحت‌تر کنید.

 

جک پارکینگی وسیله‌ای الکترومکانیکی است که برای باز و بسته کردن درب پارکینگ به صورت خودکار استفاده می‌شود. این جک‌ها با استفاده از ریموت کنترل یا سایر روش‌های کنترلی مانند کارتخوان، رمز عبور و اپلیکیشن موبایل قابل فرمان هستند. استفاده از جک پارکینگی مزایای متعددی مانند راحتی، امنیت و زیبایی را به همراه دارد.

 

جک‌های الکترومکانیکی: این نوع جک‌ها برای درب‌های سبک و متوسط مناسب هستند و از نظر قیمت و مصرف انرژی مقرون به صرفه می‌باشند.

 

جک‌های هیدرولیکی:این نوع جک‌ها برای درب‌های سنگین و پر تردد مناسب هستند و قدرت و طول عمر بالایی دارند.

 

اجزای جک پارکینگی

نکاتی برای نصب جک پارکینگی

 

جک بازویی: جک بازویی ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است.

کنترل از راه دور:کنترل از راه دور ابزار ارتباطی کاربر با مرکز فرمان است.

 

چشمی:از آنجایی که دارای سیستم مادون قرمز است، چشم اگر وسیله نقلیه عابری یا مانعی را جلوی چشم تشخیص داد، از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند و از آسیب دیدن درب به خودرو جلوگیری می کند.

 

مرکز فرمان: همانطور که از نامش مشخص است، وظیفه فرمان و باز و بسته شدن و توقف جک‌ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌باشد.

 

فلاشر:فلاشر در واقع پیام مرکز فرمان را با علائم هشداردهنده و آلارم های مختلف مانند چشمک زن نمایش می دهد.

 

نکاتی هنگام خرید جک پارکینگی

حفاظت از جک پارکینگ

 

نوع درب:جک‌های پارکینگی برای انواع مختلف درب‌ها مانند درب‌های لولایی، کشویی، گردان و ریلی طراحی شده‌اند.

 

وزن درب: جک‌های پارکینگی با قدرت‌های مختلف تولید می‌شوند که باید متناسب با وزن درب انتخاب شوند.

 

تعداد تردد:جک‌های پارکینگی برای ترددهای مختلف طراحی شده‌اند. برای مثال، جک‌های مناسب برای مصارف مسکونی با جک‌های مناسب برای مجتمع‌های اداری و تجاری متفاوت هستند.

 

امنیت:جک‌های پارکینگی باید دارای سیستم‌های امنیتی مانند قفل برقی، چشمی‌های امنیتی و سیستم ضد سرقت باشند.

 

برند و قیمت:جک‌های پارکینگی در برندها و قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. انتخاب برند مناسب با توجه به نیاز و بودجه شما انجام می‌شود.

 

• نصب جک پارکینگی باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

• قبل از نصب جک پارکینگی، باید از استحکام درب و فونداسیون آن اطمینان حاصل کرد.

• جک پارکینگی باید به طور صحیح و اصولی تنظیم شود تا عملکردی صحیح و ایمن داشته باشد.

 

نکته هایی هنگام خرید جک پارکینگی

نحوه حفاظت از جک پارکینگ

 

• چشمی را هراز گاهی تمیز کنید.

• تعویض به موقع باتری ریموت کنترل.

 

• در تابستان برای چشمی یک سایبان تعبیه کنید (آفتاب به صورت مستقیم به آن نخورد).

• در زمستان جهت جلوگیری از یخ زدگی موتور درب اتوماتیک را با پشم شیشه بپوشانید.

 

• در زمستان تمامی قسمت ها (ریل، غلتک، جک و فنرها) با روغن مناسب روغن کاری کنید.

• به نحوه باز شدن درب ها و صدای آن دقت کنید، در صورت صدای اضافه و خلل در باز و بسته شدن، درب ها تراز نیستند و باید تراز بشوند.

 

در اکثر ساختمان ها برای سهولت در سریع باز و بسته شدن درب ورودی و درب پارکینگ از درب های اتوماتیک استفاده می کنند، این درب ها دارای جک پارکینگی هستند. انتخاب جک پارکینگی مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع درب، وزن درب، تعداد تردد، امنیت، برند و قیمت بستگی دارد. قبل از خرید جک پارکینگی، باید به این نکات توجه کنید و با مطالعه و تحقیق، جک مناسب خود را انتخاب کنید.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow