نکاتی برای خرید میز تحریر


			
		نکاتی برای خرید میز تحریر
0
  میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین انتخاب برای میزهای کار هستند   گاهی اوقا&#...



 

میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین انتخاب برای میزهای کار هستند

 

گاهی اوقات بچه ها با حالت درازکش جلوی تلویزیون تکالیف روزانه شان را انجام می دهند یا از پیشخوان و میز ناهارخوری یا میزغذاخوری آشپزخانه استفاده می کنند تا در جمع خانوادگی بیشتر حضور داشته باشند. این قضیه تمرکزشان را کم می کند و به دلیل وضعیت نامناسبی که بدن شان دارد، در دراز مدت دچار آسیب های جبران ناپذیر می شوند.

 

داشتن یک میز تحریر جدید که سلیقه بچه ها در آن اعمال شده باشد، می تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن برعهده داشته باشد اما نباید از کنار استانداردهای یک میز تحریر مناسب به سادگی گذشت. دکتر متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می گوید با شروع سال تحصیلی بهتر است والدین زمان و مکان مناسب و ثابتی را برای درس خواندن بچه ها در نظر بگیرند.

 

چه جنس برای میز تحریر مناسب است؟

میز تحریر چوبی: میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین انتخاب برای میزهای کار هستند، این میزها با کمترین امکان سر خوردن کتاب ها و مقاومت بالای آن ها مورد استقبال فراوانی قرار گرفته اند.

 

میز تحریر لمینت یا ام دی اف: سطح پلاستیکی ای که در یک هسته چوبی قرار دارد، لمینت مقرون به صرفه، با دوام و همینطور مقاومت آن بیش از حتی چوب خالص یا روکش چوبی است. لمینت دارای آرایه ها و زمینه های رنگی وسیعی ای و همچنین الگوهایی با طرح انواع چوب است. یک لمینت با کیفیت با این که ممکن است دارای ضخامت کمی باشد ولی در مقابل فشار بالا تحمل و استقامت زیادی دارد.

 

اندازه های استاندارد برای ساخت میز تحریر چگونه است؟

برای ساخت میز تحریر باید طول میز را بین ۱۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید برای عمق صفحه میز عددی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر را در نظر بگیرید ارتفاع میز از زمین بین ۷۷ تا ۷۳ سانتیمتر است و در صورتی که نیاز دارید از پایه و یا چرخ استفاده کنید باید ارتفاع چرخ یا پای را به ارتفاع میز اضافه کنید ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلیمتر است و در صورت تمایل می‌توانید به صفحه را به‌صورت دوبله بسازید که ضخامت آن به ۳۲ میلیمتر افزایش پیدا می‌کند.

 

طول: ۱۵۰ -۷۰ سانتی متر

عرض: ۶۰ – ۷۵ سانتی متر

ارتفاع: ۷۷ – ۷۳ سانتی متر

 

متناسب با متراژ اتاق (راهنمای خرید میز تحریر)

میز تحریر را باید آنقدر در اتاق جابجا کنید تا بهترین زاویه برای راحتی کودک یا نوجوان تان را پیدا کنید. این میز باید در جای مناسب قرار بگیرد تا نوری که به میز می تابد باعث ناراحتی چشم دانش آموز نشود. اگر متراژ اتاق کوچک است، چه بهتر که از گوشه ها و بخش های غیر قابل استفاده اتاق برای قرار دادن میز استفاده کنید؛ مثل میزهای متصل به کتابخانه که اغلب متحرک هستند و برحسب نیاز باز یا بسته می شوند. در اتاق های بزرگ که دست تان باز است، می توانید به نمونه های بزرگ تری هم فکر کنید.

 

خرید میز تحریر,نکاتی برای خرید میز تحریر

اندازه میز تحریر با توجه به جثه هر فرد تعیین می شود

 

ارتفاع ایده آل

اندازه میز تحریر با توجه به جثه هر فرد تعیین می شود؛ بنابراین باید مدلی را تهیه کنید که فرزندتان هنگاهی که پشت آن می نشیند؛ به شانه و دست هایش فشاری وارد نشود. میز تحریری برای کودک یا نوجوان تان مناسب است که وقتی پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدنش فشار اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرند؛ به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند.

 

اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن کودک اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود.

 

به قوس های ستون فقرات بی ‌توجه  نباشید 

صندلی و میز طوری باید تنظیم شوند كه اگر مانیتور روی میز است، به موازات چشم باشد نه پایین‌تر و نه بالاتر. قوس محدب گودی كمر را می‌پوشاند و قوس مقعر تحدب پشت را در بر می‌گیرد. صندلی بهتر است ارگونومیک باشد و قوس‌های ستون فقرات را در بر بگیرد اما اگر پشتی صندلی صاف بود، برای پر كردن قوس می‌توان از بالشتک های مخصوص پشت صندلی استفاده كرد. 

 

گردن بیش از 20 درجه خم نشود 

ارتفاع پشتی صندلی باید كاملا كتف ها را بپوشاند و تا مهره هفتم گردن بیاید؛ پشتی صندلی باید دو قوس داشته باشد، یكی قوس مقعر و یكی محدب. زمانی كه فرد مطالعه می‌كند، بهتر است فاصله چشم تا روی كتاب به حدی باشد كه گردن بیش از 20 درجه خم نشود. اگر مجبور بودید این كار را بكنید باید سطح میز مطالعه را بالا بیاورید. همچنین می‌توانید از رحل (نگه دارنده كتاب) یا یک سطح چوبی استفاده كنید تا مجبور نباشید گردن را بیشتر خم كنید. 

 

ابعاد صندلی

نشیمن گاه صندلی باید 90 درصد طول ران را بگیرد. اگر بیش از 90 درصد باشد به زانو فشار می آید و اگر کمتر باشد باعث مشکلات عضلانی می شود. از نظر عرض هم بستگی به این دارد که فرد چقدر چاق یا لاغر است اما معمولا فرد به عرض 47، 48 سانتی متر برای نشیمنگاه احتیاج دارد. طول40 سانتی متر هم مناسب است اما باز هم این موارد ثابت نیستند؛ مثلا این میز برای کسی که  قدی بلند دارد و استخوان رانش بلند است، ممکن است بیشتر و برای کسی که قدی کوتاه تر دارد، کمتر باشد.

 

میز تحریر بهتر است جدا از میز کامپیوتر یا لپ تاپ باشد؛ البته عموما این اتفاق نمی افتد. یکی به دلیل اینکه فضای اتاق این اجازه را نمی دهد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی، خانواده ها نمی توانند دو بار هزینه کنند. در این صورت وقتی می خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ تر باشد.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow