رابطه ناخن‌ها و سلامت بدنتاثیر ناخن زیبا در اعتمادبه‌نفس5 راز داشتن ناخن‌های زیبا برای دست‌هایتانلاک تقویت کننده برای ناخن4 نکته برای داشتن ناخن بلند و سالم جمع‌بندی

رابطه ناخن‌ها و سلامت بدنتاثیر ناخن زیبا در اعتمادبه‌نفس5 راز داشتن ناخن‌های زیبا برای دست‌هایتانلاک تقویت کننده برای ناخن4 نکته برای داشتن ناخن بلند و سالم جمع‌بندی
0
چگونه از ناخن هایمان بهتر مراقبت کنیم؟   آیا تنها راه مراقبت از ناخن، ماه®...

چگونه از ناخن هایمان بهتر مراقبت کنیم؟


 

آیا تنها راه مراقبت از ناخن، ماهی یکبار مانیکورکردن است؟ چه راه‌هایی برای محافظت از ناخن وجود دارد؟ چگونه یک ناخن سالم و زیبا داشته باشیم؟

 

از گذشته تا امروز ناخن زیبا، سالم و تمیز امری ضروری برای تمامی افراد به‌ویژه بانوان بوده است. در زمان گذشته برای زیبایی و رشد خوب ناخن از حنا استفاده می‌کردند، حنا به ناخن‌ها استحکام می‌بخشید، اما به‌این‌دلیل که مدت‌زمان زیادی رنگ نارنجی روی دست و ناخن‌ها می‌ماند، بسیار خسته‌کننده بود. 

 

رفته‌رفته با پیشرفت علم، متوجه شدیم که می‌توان با برخی مراقبت‌های کوچک و آسان، مراقب ناخن‌های خود باشیم و بعداز آن پدیده‌ای به‌نام مانیکور، کاشت ناخن و لاک ژل وارد بازار شد و اکنون جامعه به 2 دسته دوست‌داران ناخن طبیعی و علاقه‌مندان به کاشت تقسیم شده است.

 

پس ما در این مقاله، فارغ از اینکه شما در کدام دسته قرار دارید، راهکارهایی برای مراقبت بیشتر از ناخن به شما ارائه می‌دهیم. بنابراین، درصورت نیاز به این اطلاعات، تا آخر این مطلب همراه ما بمانید.

 

ناخن‌ها علاوه‌بر اینکه نشان‌دهنده زیبایی و سلامت دست‌ها هستند، نمادی از سلامت کلی بدن نیز محسوب می‌شوند. چراکه از 3 لایه بافت کراتین تشکیل شده‌اند، به ‌همین ‌علت مراقبت از ناخن بسیار مهم است. زمانی که ناخن‌های شما شکل قاشقی یا فرورفتگی به خود می‌گیرد، بیان‌گر این موضوع است که نیاز به ویتامین، پروتئین و مواد معدنی بیشتری دارید. در لیست پایین بیشتر در مورد این موضوع توضیح داده‌ایم:

 

ناخن قاشقی: اگر بیماری قلبی‌وعروقی، فقر آهن یا کم‌کاری تیروئید دارید، ناخن‌های شما به شکل قاشق در می‌آید. در این مورد به شما پیشنهاد می‌شود که به‌سراغ پزشک بروید و با او مشورت کنید. 

 

ناخن‌های لق: این نوع ناخن‌ها معمولا به‌دلیل مانیکور و کاشت ناخن بیش ‌از حد، حساسیت به مواد و همچنین حساسیت دارویی به‌وجود می‌آیند.

 

ناخن‌های ورم کرده: این ناخن‌ها معمولا از عفونت و شستن بیش‌ از حد دست‌ها و تماس با مواد شیمیایی ایجاد می‌شوند. 

 

تقویت کننده ناخن

 

مواردی زیادی وجود دارد که برروی اعتمادبه‌نفس ما تاثیر می‌گذارد، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها زیبایی و مراقبت از ناخن دست است. همه ما در روز بارها دست‌های خود را می‌بینیم و به آن‌ها توجه می‌کنیم و اگر دست‌های‌ ما ظاهر زیبایی نداشته باشند، آن‌ها را در زیر آستین‌های لباس خود پنهان می‌کنیم تا نه خود ببینیم‌شان و نه دیگران.

 

در این راستا، یکی از کارهایی که می‌تواند به ما اعتمادبه‌نفس دهد و باعث شود دست‌های خود را دوست داشته باشیم، مراقبت از ناخن است. اکنون به شما 5 راز داشتن ناخن‌های مقاوم، زیبا و بلند را می‌گوییم.

 

بهداشت زیبایی ناخن موردی است که کاملا به شخص شما بستگی دارد. این کار هزینه‌ای ندارد، اما باید برای آن زمان بگذارید تا بتوانید دستانی زیبا و ناخن‌هایی سالم، محکم و سفید داشته باشید. در کنار این‌ها، توجه به نکات لیست پایین نیز ضرورت دارد:

 

مرطوب‌کننده: کوتیکول‌ها بسیار ظریف هستند، برای همین هر شب به دست‌های خود مرطوب کننده بزنید تا لایه نازک دور ناخن‌های‌تان اندکی محکم و ضخیم شوند.

 

خشک‌کردن: آب بزرگ‌ترین دشمن ناخن است، روزانه 10ها بار دست‌ها با آب در تماس هستند، اینکار ناخن را نرم می‌کند. بنابراین، هربار که از آب استفاده کردید، دست‌های خود را با حوله خشک کنید و نم آن‌ها را بگیرید.

 

استفاده از دستکش:هنگام شستن ظرف یا استفاده از هر نوع ماده شوینده شیمیایی، حتما دستکش بپوشید، چراکه مواد شیمیایی ناخن‌های شما را ضعیف و شکننده می‌کنند. باید مراقبت از ناخن خود را، در برابر مواد شیمیایی جدی گرفت، چراکه این مواد می‌توانند علاوه‌بر ناخن، آسیب بزرگی به دست‌ها برسانند. 

 

کوتاه‌کردن: برای کوتاه‌کردن ناخن خود هرگز آن ‌را دورتادور نگیرید، بلکه اول به‌صورت خط صاف کوتاه کنید و بعد گوشه‌ها را با سوهان‌کشی مرتب کنید.

 

مانیکور کنید: هر 10 روز یک بار، به‌صورت منظم مانیکور انجام دهید و از ضدعفونی‌شدن ابزار ناخن‌کار خود مطمئن شوید.

 

ممکن است با خود بگویید که مشغله بسیاری دارید و ممکن است تمام این نکات را از یاد ببرید، اما نگران نباشید! ما برای این حالت راه‌کاری اساسی و کارآمد سراغ داریم که در ادامه به شما خواهیم گفت.

 

تقویت کننده ناخن

 

در دوره زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که کار بسیار زیاد است و وقت بسیار تنگ. خیلی از ما شاغل هستیم و زمان کافی برای رسیدگی به ناخن‌های خود را نداریم، بااین‌حال خواستار ناخن زیبا و سالم هستیم.

 

در این زمان لاک سفت کننده ناخن می‌تواند همان معجزه‌ای باشد که به‌دنبالش می‌گردید. همان‌طور که از اسمش پیداست، این لاک برای مراقبت از ناخن بسیار مناسب بوده، چراکه می‌تواند به‌تنهایی کراتین آسیب‌دیده ناخن را ترمیم کند. از دیگر کارایی‌های این لاک می‌توان اشاره کرد به:

 

سفت و محکم‌کردن ناخن 

تقویت‌کننده قوی

افزایش دوبرابری رشد 

ازبین‌بردن زردی و خشکی ناخن 

 

حال که متوجه شدید داشتن یک لاک سفت‌کننده ناخن چقدر اهمیت دارد، می‌توانید آن را همراه با خرید لوازم آرایشی خود تهیه کنید، چراکه حکم عصای دست برای شمایی که شاغل هستید را دارد.

 

با مراقبت از ناخن خود آن هم به شیوه درست، می‌توانید ناخن‌های زیبا و بلندی داشته باشید. اکنون 4 نکته برای داشتن ناخن بلند را به شما می‌گوییم:

 

از تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید: اگر ناخن شما دیربه‌دیر رشد می‌کند و بسیار ضعیف و شکننده است، می‌بایست از تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید و ناخن خود را سریع ترمیم کنید.

 

ناخن‌های خود را نجوید: با این کار هم ناخن‌های نامنظم و شلخته‌ای نصیب‌تان خواهد شد، هم به‌عنوان یک عادت ناسالم در ذهن شما رشد می‌کند.

 

لاک‌زدن ممنوع: لاک نزنید، اما اگر برای تنوع دوست داشتید لاک بزنید، نگذراید بیشتر از 7 روز روی ناخن‌هایتان بماند و برای پاک‌کردن از پاک‌کننده‌هایی بدون استون استفاده کنید.

 

از ناخن‌تان به‌عنوان ابزار استفاده نکنید: ناخن‌های شما ابزار نیستند! از آن‌ها برای بازکردن چسب، پاک‌کردن لکه و دیگر مواد استفاده نکنید، چراکه باعث شکستن آن‌ها خواهد شد.

 

مراقبت از ناخن امری ضروری است که هر شخصی در طول روز باید به آن بپردازد. ناخن‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند، آن‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس ما می‌شوند و علاوه‌بر این آن‌ها وضعیت سلامت جسمی ما را نشان می‌دهند. برای مثال، ناخن قاشقی نشان‌دهنده بیماری قلب‌وعروق، تیروئید و کمبود آهن است.

 

برای داشتن ناخن سالم 5 کار است که باید آن‌ها را رعایت کنید، اما اگر شاغل هستید و وقت چندانی ندارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از لاک سفت‌کننده ناخن استفاده کنید، چراکه دوبرابر حالت معمول از ناخن شما مراقبت می‌کند.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow