کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟مزایا و موارد مصرف کانسیلرچه رنگ کانسیلری باید انتخاب کنید؟انواع کانسیلرانتخاب کانسیلر مناسب پوستنکاتی برای استفاده از کانسیلربرندهای کانسیلر صورتکانسیلر و معجزه پوشاندن هر عیبی در صورت

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟مزایا و موارد مصرف کانسیلرچه رنگ کانسیلری باید انتخاب کنید؟انواع کانسیلرانتخاب کانسیلر مناسب پوستنکاتی برای استفاده از کانسیلربرندهای کانسیلر صورتکانسیلر و معجزه پوشاندن هر عیبی در صورت
0
کانسیلر، راهکاری برای پوشاندن کامل نقص‌ها و برجسته‌کردن زیبایی شما   یک...

کانسیلر، راهکاری برای پوشاندن کامل نقص‌ها و برجسته‌کردن زیبایی شما


 

یکی از مشکلات پوستی که همۀ خانم‌ها را کلافه کرده، لک‌هایی هستند که به‌مرور زمان و با افزایش سن ایجاد شده یا جای جوش‌هایی هستند که حالا به لکی تیره تبدیل شده است. از بین بردن این لک‌ها دشوار و گاهی غیرممکن است، بنابراین خانم‌ها به‌‌دنبال راه‌حلی هستند تا آن‌ها را بپوشانند.

 

بنابراین باید از محصولی استفاده شود که قدرت پوشانندگی کامل نقص‌ها را داشته و از طرفی قابلیت برجسته کردن اجزای صورت را نیز داشته باشد. این محصول جادویی، کانسیلر است که شباهت زیادی به کرم‌پودر داشته و کاربردهای زیادی دارد. اما آیا می‌دانید کانسیلر دقیقا چطور لک‌ها را می‌پوشاند؟ آیا می‌دانید این محصول چه‌کارهای دیگری انجام می‌دهد؟ اگر علاقمند به ترندهای آرایشی هستید اما از استفاده بیش از حد کانسیلر واهمه دارید باید این مطلب را با دقت بخوانید.

 

کانسیلر با آن ابعاد کوچکش، کمی دست‌کم گرفته شده اما در واقع محصولی بسیار قدرتمند و همه‌کاره است که می‌توان از آن به روش‌های مختلف استفاده کرد. کانسیلر در ظاهر شباهت زیادی به کرم‌پودر دارد اما بافت ضخیم‌تری داشته و کاربرد اصلی آن پوشاندن لک‌های صورت مانند کک‌ومک‌ها، لک‌ها و جای جوش، رنگدانه‌ها و برخی از عیوب صورت مانند سیاهی دور چشم، حلقه‌های تیره، لکه‌های پیری و موارد دیگر است.

 

همیشه باید با مقدار بسیار کمی از کانسیلر شروع کنید و در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید. چون این محصول قدرت پوشانندگی زیادی دارد و استفاده بیش ‌از‌ حد از کانسیلر می‌تواند باعث ماسیدن آرایش یا غیرطبیعی جلوه کردن آن شود.

 

همان‌طور که اشاره شد، کانسیلر قدرت پوشانندگی زیادی داشته و می‌تواند در هر بار استفاده عیوب صورت مانند لک، جای جوش، حلقه‌های تیره و نشانه‌های افزایش سن را بپوشاند. اما این محصول مزایا و موارد مصرف دیگری نیز دارد که آن را به یک وسیله جادویی تبدیل کرده‌اند.

 

محو کردن خطوط ریز صورت

وجود خطوط ریز روی پوست صورت یک موضوع طبیعی است که به افزایش سن برمی‌گردد، بنابراین نباید از دیدن آن‌ها در آینه بترسید. اگر بتوانید با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند کرم مرطوب‌کنندخ، آبرسان و کرم ضدآفتاب روند آن را کندتر کنید، فوق‌العاده خواهد بود.

 

اینکه چطور این خطوط ریز را بپوشانید به انتخاب شما بستگی دارد. اما یکی از بهترین روش‌ها که ظاهری طبیعی به صورت شما می‌دهد، استفاده از کانسیلر است. کانسیلر در بین چین‌وچروک‌ها نمی‌نشیند و همین‌موضوع آن را به‌ محصولی محبوب تبدیل کرده است. مقداری کانسیلر زیر چشم خود بزنید و به آرامی با براش یا پد آرایشی ضربه بزنید تا حلقه‌های تیره و لک‌ها از بین بروند.

 

استفاده به عنوان کانتور

کانسیلر در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و بسته به رنگ پوست می‌توانید از آن به‌عنوان کانتور نیز استفاده کنید. 1 یا 2 سایه روشن ایجاد کنید تا صورت شما آن ظاهر و زاویه‌ای که دوست دارید را به‌خود بگیرد. کانسیلر را می‌توانید روی گودی گونه‌ها و کناره‌های بینی خود زده و سپس آن را به‌آرامی پخش کنید. از کانسیلر نه‌تنها روی گونه‌ها بلکه می‌توانید روی استخوان ابرو و پل بینی نیز استفاده کنید.

 

روش استفاده از کانسیلر

 

پوشاندن حلقه‌های تاریک دور چشم

حلقه‌های تاریک دور چشم بنابه‌دلایل زیادی ایجاد می‌شوند که یکی از آن‌ها تا دیروقت بیدار ماندن و فیلم دیدن توسط برخی جوانان است. البته نباید تاثیر افزایش سن در ایجاد این حلقه‌های ناراحت‌کننده را نادیده گرفت. کانسیلر دور چشم یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید برای پوشاندن این حلقه‌های تیره از آن استفاده کنید. با کانسیلر، ناحیه دور چشم‌ها درخشان‌تر به‌نظر می‌رسند و دیگر خبری از تیرگی و کبودی نخواهد بود.

 

پُرکردن لب‌ها

اگر همیشه رویای لب‌هایی برجسته و توپُر داشته‌اید اما نمی‌خواهید از فیلرها یا ژل استفاده کنید، فرشتۀ نجات شما، کانسیلر است. به‌تنها چیزی که نیاز دارید، کانسیلر، مداد لب و رژ لب است. ابتدا لب‌های خود را با یک‌ بالم لب مغذی، مرطوب کنید. حالا مقداری از کانسیلر را روی لبه بیرونی لب‌های خود بمالید و و سپس با استفاده از یک براش، آن را به سمت داخل لب‌ها بکشید. از یک مداد لب استفاده کنید و آن را کمی خارج از خط طبیعی لب‌های خود بکشید. با استفاده از یک براش، مداد لب را به سمت لبه‌های داخلی لب کشیده و سپس از رژ لب استفاده کنید. این استفاده زیرکانه از کانسیلر باعث بزرگ‌تر جلوه‌ دادن لب‌ها خواهد شد.

 

پوشاندن هر نوع لکی

لک‌های صورت می‌توانند جای جوش‌هایی باشند که به‌خوبی درمان نشده‌اند. اگر در زمان پدیدار شدن جوش‌ها کمی ضدجوش فوری استفاده کنید، فرایند درمان سریع‌تر پیش خواهد رفت. کانسیلری که با اسید سالیسیلیک فرموله شده به کاهش اندازه و ظاهر آکنه‌ها نیز کمک خواهد کرد و در عین حال آن‌ها را با ظاهری طبیعی می‌پوشاند.

 

کانسیلرها اصلاح‌کننده رنگ صورت و از بین برنده رنگدانه‌هایی ناخواسته هستند. برای اینکه کانسیلر مناسب صورت خود را پیدا کنید، باید ابتدا مشکلات موجود را بررسی کنید تا مشخص شود پوست شما به چه رنگ کانسیلری نیاز دارد.

 

اصلاح‌کننده‌هایی با پایه رنگ سبز می‌توانند قرمزی پوست را از بین ببرند چون رنگ قرمز با سبز در چرخه رنگ‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. اصلاح‌کننده‌هایی با پایه رنگ نارنجی و هلویی می‌توانند رنگ‌های بنفشی که در اسکارهای آکنه و حلقه‌های تیره پوست وجود دارند را از بین ببرند. این در حالی است که اصلاح‌کننده‌های با پایه بنفش می‌توانند رنگ‌های زرد کم‌رنگ و پرپیگمانتاسیون را متعادل کنند.

 

مزایا و موارد مصرف کانسیلر

 

انواع مختلفی از کانسیلرها وجود دارند که با توجه به نوع پوست (چرب و خشک)، رنگ پوست و کاربرد باید آن‌ها را انتخاب کنید. انواع کانسیلرهایی که برای پوست صورت تولید می‌شوند معمولا به شکل زیر هستند.

 

• کانسیلر استیکی یا ماتیکی

• پالت کانسیلر

• کانسیلر مدادی

• کانسیلر مایع

• براش کانسیلر

 

باید به این نکته توجه کنید که کانسیلرهای مختلف برای پوست‌های متفاوت ساخته شده‌اند. پیش از خرید کانسیلر حتما با توجه به نوع پوست خود که ممکن است چرب، خشک یا معمولی باشد، اطلاعات محصول را مطالعه نمایید.

 

کانسیلر مناسب پوست چرب

اگر پوستتان چرب است سعی کنید از کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی و کانسیلر کرمی استفاده نکنید زیرا احتمالا پوست صورت شما دارای منافذ بزرگ است این کار باعث نفوذ بیشتر چربی و آلودگی و همچنین ایجاد یا افزایش جوش‌های صورت شما می‌شود.

 

کانسیلر مناسب پوست خشک

اگر پوست‌تان خشک است بهتر است از کانسیلرهای مایع استفاده نکنید زیرا این کانسیلرها منجر به خشک تر شدن پوست شما شده و احتمال اینکه آرایش صورت شما تکه تکه یا دچار ترک خوردگی شود بسیار زیاد است.

 

توصیه متخصصان حوزه زیبایی این است که اگر پوست خشکی دارید از کانسیلرهای استیکی و کرمی استفاده کنید تا پوست شما دچار آسیب نشود.

 

استفاده از کانسیلر به عنوان کانتور

 

• برای شروع آرایش صورت با کانسیلر، باید صورت خود را از هرگونه آلودگی مانند لوازم آرایشی و خصوصا چربی پاک کنید. زیرا وجود هرگونه آلودگی و چربی روی پوست صورت باعث انتقال آلودگی‌ها به بخش‌های دیگر خواهد شد.

 

• کانسیلر را مطابق با نوع پوست خود انتخاب کنید، اگر پوست شما چرب باشد و از کانسیلر پوست خشک استفاده کنید، بستر را برای ایجاد آکنه فراهم کرده‌اید.

 

• از انگشت یا دست برای پخش کردن کانسیلر استفاده نکنید چون ممکن است آلودگی از دستان شما به پوستتان منتقل شود. بهتر است از یک براش تمیز استفاده کنید.

 

برندهای بزرگ و مختلفی در داخل و خارج از کشور کانسیلر تولید می کنند که از برندهای مشهور و باکیفیت آن می توان به بورژوا Bourjois، دوسه doucee، فلورمار Flormar، گلدن رز Golden Rose، لورال L'oreal، میبلین Maybelline، مای My، نوت Note، اوریفلیم Oriflame، پرایم Prime، شون Schon، وت ان وایلد wet n wild، یورن Yotn، منهتن Manhattan و … اشاره کرد.

 

ایجاد لک‌ها گاهی اجتناب‌ناپذیر هستند چون با افزایش سن، روی پوست صورت ایجاد می‌شوند. اما شما همواره می‌توانید روند ایجاد آن‌ها را کندتر کنید. برای این‌کار کافی است از محصولات مراقبت از پوست مناسب استفاده کرده و هرگز بدون ضدآفتاب بیرون نروید. در صورتی‌که لک‌ها ایجاد شده‌اند، از بین بردن آن‌ها می‌تواند سخت یاغیرممکن باشد. اما می‌توانید آن‌ها را با کانسیلر بپوشانید تا دوره درمان کامل شود. با توجه به تنوع بالای این محصول، باید لیستی از بهترین‌ها در اختیارتان باشد تا یکی را که مناسب پوست شماست انتخاب کنید. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود لیستی از بهترین و باکیفیت‌ترین کانسیلرها از برندهایی شناخته شده و معتبر را ارائه کرده که می‌توانند بهترین انتخاب برای پوشاندن کامل لک‌ها و نقص‌های صورت و برجسته کردن زیبایی‌های آن باشند.

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow