انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوستانتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشمنکات مهم قبل از رنگ کردن موبهترین برندهای رنگ مو

انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ پوستانتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشمنکات مهم قبل از رنگ کردن موبهترین برندهای رنگ مو
0
رنگ مو در گذشته از رنگ مو صرفا برای پوشاندن موهای سفید استفاده می­شد، اما ا&...

رنگ مو


در گذشته از رنگ مو صرفا برای پوشاندن موهای سفید استفاده می­شد، اما امروزه با تولید طیف متنوعی از رنگ­ها، این کار تبدیل به امری جذاب و پر تقاضا برای بسیاری از افراد شده است. رنگ کردن مو اگر همراه با توجه به رنگ پوست، رنگ طبیعی مو و رنگ چشم­ها باشد، موجب افزایش زیبایی و جذابیت شما می­شود. نکته مهم در رنگ کردن موها، عوارض ناشی از رنگ کردن است. چراکه استفاده از رنگ موهای فاقد کیفیت، ضمن آسیب رساندن به سلامت موها، ظاهر آن­ها را خشک و شکننده می­کند. بنابراین در این مقاله علاوه بر معرفی رنگ­ موهای با کیفیت، شما را در انتخاب رنگ موی مناسب با چهره­تان همراهی می­کنیم.

 

رنگ پوست سفید: افرادی که دارای رنگ پوست سفید و سرد و یا متمایل به سرخ هستند، بهتر است که از رنگ مو طیف­های پلاتینی، بلوند سرد، طلایی، نسکافه­ای، شرابی و بژ استفاده کنند.

 

رنگ پوست تیره: مناسب­ترین رنگ مو برای پوست­های تیر رنگ مو قهوه­ای یا قهوه­ای متمایل به قرمز است.

 

رنگ پوست زرد:پیشنهاد ما به افراد دارای پوست زرد، رنگ موی­های گرم مانند بلوند یا قهوه­ای گرم است.

 

رنگ پوست متوسط: اگر پوست شما نه تیره است و نه روشن، رنگ­های طلاهیی، قهوه­ای و بلوند گزینه­های بهتری برای شما هستند.

 

قاعده کلی این است که افراد دارای چشم­های رنگی، بهتر است که از رنگ­ها روشن استفاده کنند. این بدان معناست که اگر چشم­های شما قهوه­ای رنگ است، باید از رنگ موی قهوه­ای روشن، بلوند عسلی یا طلایی استفاده کنید. اگر چشم­های آبی یا سبز داربد، رنگ قهوه­ای روشن یا بلوند یخی می­تواند جذابیت شما را بیشتر کند.

 

اگر می­خواهید که از رنگ­های روشن استفاده کنید، باید برای از بین بردن احتمال آسیب دیدگی شدید موها، از پودر دکلره مناسب استفاده کنید که ما در مقاله معرفی بهترین پودر دکلره به طور کامل در مورد آن توضیح داده­ایم. اما آیا قبل از رنگ کردن باید موهایمان را بشوییم؟ به طور کلی بهتر است که از شستشوی موها اجتناب کنید. چرا که شستن آن­ها اگرچه قدرت جذب رنگ را افزایش می­دهد، اما موهای شما را در معرض آسیب­های بیشتری مانند خشکی مو و ... قرار می­دهد. البته در هر صورت، چه موها را بشویید چه نه، برای افزایش ماندگاری، جذابیت و درخشانی رنگ لازم است تا از اصول مراقبت از موهای رنگ شده پیروی کنید.

 

برای انتخاب رنگ موی مناسب باید دقت کنید که هر چقدر که رنگ مو از ترکیبات مفیدی مانند کراتین، عصاره­های مختلف، پروتئین و ویتامین­های مورد نیاز مو در فرمولاسیون خود بهره برده باشد، استفاده از آن با توجه به کاهش آسیب­های مو و افزایش جذابیت آن­ها توصیه شده و در اولویت اصلی معرفی قرار می­گیرد. با توجه به آنچه که گفته شد، فهرستی از بهترین رنگ­موهای موجود بر اساس بازخورد مصرف کنندگان و همچنین ترکیبات به کار رفته در آن­ها به ترتیب اولویت ارائه و معرفی می­شود.

 

1 . رنگ موی استارلیدی : رنگ مو 120 میل استارلیدی در 97 طیف رنگی مختلف اولین و تنها رنگ موی با آمونیاک زیر 1% در بازار ایران می­باشد. این محصول با استانداردهای FDA ایالات متحده آمریکا تولید شده و دارای تاییده رسمی از لابراتوار تخصصی chelab srl ایتالیا است. رنگ موی استارلیدی با توجه به استفاده بسیار کم از آمونیاک، علاوه بر پایداری و شفافیت رنگ مو، از عوارضی همچون خشکی، ریزش، سوزش پوست سر و مو جلوگیری می کند.

 

در ساخت این رنگ مو از ترکیبات طبیعی مانند کراتین(ترمیم و تقویت کننده موهای ضعیف شده)، عصاره آلوئه ورا(جلوگیری از خشک شدن مو و افزایش درخشندگی آن­ها)، پروتئین شیر(بازسازی موهای آسیب دیده و ایجاد لطافت و شادابی در موها) و ویتامین­های cو B5 (ویتامینه کردن و جلوگیری از ریزش مو) استفاده شده است. این محصول علاوه بر خاصیت لطافت بخشی و نرم کنندگی موهای سر، حاوی عصاره­های گیاهی ضد گره خوردگی مو است که این امر نیز میزان رضایت از این محصول در مصرف کنندگان مختلف را تا حد قابل توجهی افزایش داده است.

 

 

2. رنگ موی دورلایت : این رنگ مو با قدرت پوشش دهی بالا، رنگی یکنواخت و یکدست را برای موهای شما به ارمغان می­آورد. فرمولاسیون پیشرفته و حرفه­ای این رنگ مو باعث تقویت فولیکول مو، افزایش درخشندگی تارهای مو، آبرسانی و جلوگیری از خشکی و موخوره، افزایش ماندگاری رنگ مو و جلوگیری از ریزش و شکنندگی مو می­شود. ترکیبات این محصول شامل موارد زیر است:

 

روغن آرگان:سرشار از ویتامین A و E و لینولیک اسید است که علاوه بر تغذیه و محافظت از بافت کراتینه مو، از آسیب­دیدگی موها جلوگیری کرده و ضمن افزایش درخشندگی، رطوبت مو را نیز حفظ می­کند.

 

روغن جوجوبا: سرشار از ویتامین E، ویتامین­های گروه B، سیلیس، مس و روی است خشکی پوست سر را رفع کرده، ماندگاری رنگ مو را افزایش داده و از شکنندگی و ریزش موها جلوگیری می­کند.

 

روغن ماکادمیا: حاوی ویتامین­های A و B بوده و منجر به تقویت فولیکول مو، آبرسانی و جلوگیری از خشکی و موخوره می­ شود.

 

پروتئین کراتین:ترمیم کننده بافت کراتین مو، حفظ رطوبت مو و جلوگیری از آسیب­دیدگی موها.

 

رنگ موی دورلایت

 

3. رنگ موی آوایی : این برند از رنگ مو نیز از یک سو حاوی کراتین است که نرمی، لطافت و سلامت را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر از آسیب­های وارد شده به مو جلوگیری می‌کند. وجود کراتین و نرم ‌کننده در این برند از رنگ مو سبب تقویت، آبرسانی، لطافت و زیبایی موهای شما می‌شود.

 

روغن آرگان موجود در این رنگ مو نیز از شوره سر، خشکی و وز شدن مو جلوگیری کرده و از موها در برابر حرارت و آسیب ‌های محیطی مراقبت می‌کند. مواد اولیه مرغوب در آن به‌ خوبی جذب موها شده و از آنجا که میزان آمونیاک به‌ کار رفته در این رنگ مو بسیار پایین است، کمترین میزان آسیب را به موها می­زند. همچنین آمونیاک پایین باعث باز شدن فولیکول مو شده و فرایند رنگ ‌پذیری موها را افزایش می‌دهد.

 

رنگ مو آوایی حاوی روغن آرگان و کراتین

 

4. رنگ موی مارال :این رنگ مو حاوی سه نوع روغن گیاهی و مواد مغذی مانند روغن آرگان، روغن بادام شیرین و هسته انگور است که علاوه بر نرم کنندگی و لطیف کردن مو، موها را از آسیب­های احتمالی محافظت می­کند. این محصول به دلیل وجود ترکیبات آبرسان، رطوبت مورد نیاز فولیکول مو را تامین کرده و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی از موهای شما در برابر رادیکال­های آزاد مراقبت و در نتیجه استحکام، نرمی، لطافت و درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می­آورد. علاوه بر روغن­های گیاهی مغذی از ویتامین­های C, B1, B6, B12 ,A و نرم کننده مو و حالت دهنده مو نیز استفاده شده است. مواد مغذی بکار رفته در رنگ مو مارال با تامین رطوبت مورد نیاز مو از ایجاد موخوره نیز جلوگیری می­کنند.

 

رنگ موی مارال

 

5. رنگ مو آتوسا : این رنگ مو را می‌توان یکی دیگر از رنگ‌های باکیفیت موجود در بازار نامید. این محصول از پیگمنت‌های قوی‌ای برخوردار بوده و موجب پوشش کامل موهای سفید می‌گردد. این رنگ مو با داشتن ترکیبات گیاهی موثر مثل روغن کنجد، نارگیل و بادام از بروز آسیب‌های مختلف مثل خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند.

 

این ترکیبات گیاهی و آبرسان با نفوذ به درون بافت مو، باعث افزایش نرمی و لطافت موها می‌شوند. کراتین موجود در رنگ مو آتوسا، با قرار گرفتن در بین کوتیکول‌های آسیب دیده و ایجاد یک لایه محافظت بر روی آن‌ها، بافت شکننده و آسیب دیده مو را ترمیم و بازسازی می‌کند.

 

فرمولاسیون این محصول حاوی:مواد اولیه مرغوب، روغن کنجد، پیگمنت بسیار قوی، کراتین و ویتامین C است که ضمن افزایش ماندگاری رنگ، بافت موهای آسیب دیده را ترمیم می­کند.

 

رنگ مو آتوسا

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow