انواع روشهای پیتاژ مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ پیتاژ مو چیست و روش انجام آن چگونه است؟


			
		انواع روشهای پیتاژ مو چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
		پیتاژ مو چیست و روش انجام آن چگونه است؟
0
روشهای پیتاژ مو   پیتاژ مو یک تکنیک کوتاه کردن مو ، خرد کردن یا نوک گیری مو است...



روشهای پیتاژ مو

 

پیتاژ مو یک تکنیک کوتاه کردن مو ، خرد کردن یا نوک گیری مو است که با قیچی تکسچرایز یا شانه های تیغ دار انجام می شود. 
پیتاژ مو یعنی چی؟

پیتاژ در لغت به معنی مورب و اریب است و اصطلاحی است که  شکلی از کوتاه کردن مو به صورت مورب گفته می شود. پیتاژ مو یک تکنیک کوتاه کردن مو به منظور خرد کردن و نوک گیری مو با ابزار مخصوص است. پیتاژ مو با تیغ یا شانه تیغ دار و پیتاژ مو با قیچی دو روش معمولی است که آرایشگران برای نوک گیری موهای بلند استفاده می کنند. فرم شانه مانند تیغ و قیچی مخصوص پیتاژمو باعث می شود که جای قیچی یا تیغ روی موها باقی نماند. 

 

کوتاه کردن مو به روش پیتاژ مو معمولا برای افرادی که موهایی بلند و پرپشت دارند مناسب تر است و باعث زیباتر شدن موهای بلند شده و از موخوره گرفتن موها پیشگیری میکند و حجم اضافه آن ها را می گیرد. 

 

ابزار مخصوص پیتاژ مو به آرایشگر کمک میکند که موها را به خوبی از هم جدا و خرد  می کند و جای قیچی روی موها باقی نماند. 

از پیتاژ مو با قیچی معممولا برای خرد کردن موها مثل مدل مو فارا یا پرحجم تر نشان دادن مو استفاده می شود. از این روش برای ایجاد موی لایه ای و خرد و مدل موهای کوتاه دخترانه استفاده می شود. 

 

از پیتاژ مو با تیغ می توان برای پرحجم تر نشان دادن موهای کم پشت استفاده کرد. شانه های تیغ دار مخصوص پیتاژ به اندازه دلخواه موها را کوتاه و خرد میکنند و ظاهر زیبایی به موها می دهند. 

 

روش استفاده از پیتاژ مو سر, پیتاژ مو با قیچی معمولی, پیتاژ مو یعنی چه

پیتاژ مو با قیچی

 

پیتاژ مو با قیچی

پیتاژ قیچی حالت خطی دارد و نوک موها را سوزنی می کند بنابراین حجم دهی با قیچی پیتاژ برای موهای خیلی کوتاه و خیلی ضخیم نتیجه خوبی نمی دهد و یکدستی و صافی مو از بین می رود. 

 

از قیچی پیتاژ برای انجام پیتاژ چرخشی یا موهای صاف استفاده می شود ، در این حالت موها حالتی سوزنی و یکدست پیدا کرده و مانند جاروهای قدیمی حالتی منعطف خواهند داشت. 

 

از پیتاژ مو با قیچی برای کوتاهی مدل موهای لایه ای و خرد یا مدل مو پیکسی استفاده می شود و حالت شانه ای یا اره ای قیچی پیتاژ هیچ جای برشی روی موها باقی نمی گذارد. 

قیچی پیتاژ به نام قیچی تکسچرایز یا شانه ای یا اره ای یا قیچی اسکراب هم شناخته می شود. 

 

قیچی پیتاژ به دو دسته تقسیم می شود ، یا یک طرف تیغه های آن حالت شانه ای و اره ای دارد یا این که هر دو طرف قیچی به جای تیغه صاف ، تیغه ای شانه ای یا اره ای دارد. 

 

قیچی پیتاژ دو طرفه که به نام قیچی 25 درصد هم معروف است معمولا هنگام قیچی کردن فقط 25 درصد موها را قیچی میکند و برای موهای کلاسیک استفاده می شود. البته در صورتی که فاصله کات کردن توسط آرایشگر رعایت شود و سطح مقطع کات کردن و فاصله بین دندانه های قیچی یکی باشد. 

 

آرایشگران معمولا برای حجم دهی به موهای فشن از قیچی پیتاژ 50 درصد استفاده میکنند که فقط یک تیغه آن حالت شانه ای یا اره ای دارد. فاصله استاندارد بین دانه های قیچی از 16 صد تا 4 صدم میلیمتر متفاوت است. 

 

برای انجام پیتاژ قچی نباید هیچ سایش و پرتابی روی موها انجام شود. موها کاملا بین قیچی قرارگرفته و سپس قیچی بسته می شود و مو برش میخورد سپس دست حرکت کرده و برش بعدی را انجام می دهیم.

 

برای حجم گیری انتهای مو ، قیچی باید با زاویه 45 درجه نسبت به دسته مو قرار بگیرید که برش حالت زیگزاگی پیدا کند. کوتاهی طبیعی تر شود. 

هر چه فاصله بین تکسچرهای تیغه قیچی بیشتر باشد حجم کمتری از موها را می گیرد. 

 

پیتاژ مو, آموزش پیتاژ مو, روش استفاده از پیتاژ مو سر

پیتاژ مو با تیغ 

 

پیتاژ مو با تیغ

برای کوتاهی مو به روش پیتاژ باید موها را مانند روش معمول کوتاهی مو تقسیم بندی کنید و با گیره روی سر ثابت کنید تا همه قسمت ها به یک اندازه کوتاه شوند.

 

برای پیتاژ مو با تیغ ، با یک شانه دندانه ریز موها را با زاویه 45 درجه به بالا نگه دارید و با تیغ مخصوص پیتاژ مو را از انتها به صورت نوسانی تکان دهید تا خر شود.  برای این کار شانه مخصوص پیتاز که تیغ وسط آن کار گذاشته شده است را به دست بگیرید و از انتهای مو شروع به برش نمایید. توصیه می شود که برش ها را با مقدار کم شروع کنید . شما میتوانید هر بار به عقب برگردید و موهای بیشتری را برش بزنید. 

 

برای پیتاژ کردن مو کمی صبر و آرامش داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. 

همه قسمت های مو را به همین ترتیب کوتاه کنید. برای این روش هیچ الگویی برای مدل مو وجود ندارد و مهارت و ابتکار شما باعث خرد و زیباتر شدن موها خواهد شد.

 

پیتاژ مو, آموزش پیتاژ مو, روش استفاده از پیتاژ مو سر

انواع قیچی های پیتاژ مو

 

پیتاژ مو برای چه کسانی مناسب است

پیتاژ مو برای موهای پرپشت مناسب است ، خرد کردن موهای پرپشت با پیتاژ مو باعث سبک تر شدن موها به خصوص در ماههای گرم سال شده و یکمدل موی خوب و حرفه ای برای فرد ایجاد می کند.

 

پیتاژ مو برای افرادی که موهایی صاف و نازک دارند هم مناسب است و کمک میکند مدل خر دوزیبایی داشته باشند و موهایشان از حالت صافی و یکدستی خارج شود. 

خرد کردن موها به روش پیتاژ مو برای کسانی که موهای لخت و کم حجم دارند باعث می شود که حجم موها بیشتر دیده شود. 

 

بهتر است از این روش برای موهای خیلی بلند استفاده نشود. پیتاژ موی بلند باعث ایجاد بافت روی موها شده ممکن است انتهای موها حالت دندانه ای و غیر منظم بگیرند که زیبایی مو را کم میکند. 

 

پیتاژ مو برای صورت های کشیده و لاغر مناسب است ، حالت خرد و لایه ای مو باعث می شود حجم موها روی سر بیشتر دیده شود و کشیدگی صورت کمتر به چشم بیاید. پیتاژ مو برای افرادی که صورت گرد دارند توصیه نمی شود. 

 

پیتاژ مو کردن مو با قیچی مخصوص

 

فواید پیتاژ مو

کوتاه کردن مو به روش پیتاژ باعث می شود که موها پرپشت تر و زیباتر دیده شوند.

پیتاژ مو حالتی خرد و لایه لایه روی موها ایجاد می کند. 

یکی از فواید پیتاژ کوتاه کردن نوک موها یا نوک گیری مو است بنابراین برای گرفتن موخوره موهای بلند مناسب است. 

پیتاژ مو برای افرادی که رنگ مو فانتزی یا بالیاژ دارند باعث جلوه بیشتر موها خواهد شد. 

استفاده از پیتاژ مو در کنار مش و آمبره باعث زیبایی چند برابر رنگ مو می شود. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow