10 معیار که هنگام انتخاب کلینیک کاشت مو باید در نظر گرفته شود


			
		10 معیار که هنگام انتخاب کلینیک کاشت مو باید در نظر گرفته شود
0
مرکز کاشت مو   فرآیند کاشت مو یکی از اصلی‌ترین اقدامات زیبایی پزشکی است که در &...



مرکز کاشت مو

 

فرآیند کاشت مو یکی از اصلی‌ترین اقدامات زیبایی پزشکی است که در سال‌های اخیر توسط مردان و زنان انتخاب می‌شود. در دوره کنونی که همه به ظاهر خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، طبیعی است که اقداماتی که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس، سبک جدید زندگی و تغییر در شکل ظاهری می‌شود، برای مردان و زنان مهم و قابل دسترسی می‌شوند. از آنجایی که افراد تصور می‌کنند این کار بسیار ساده و آسان است، لازم است بر اهمیت انتخاب درست کلینیک و جراح کاشت مو برای به دست آوردن تصویری که تا آخر عمر با آن زندگی می‌کنید، تأکید شود.

 

افزایش تقاضا، راه را برای ارائه عناوین و اطلاعات اشتباه به بیماران توسط پرسنل مراکز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی، در محیط اینترنت، هموار کرده است. برخی از این افراد خود را به‌عنوان پزشک و با عناوینی مانند متخصص کاشت مو معرفی می‌کنند. در حالی که مجاز به انجام این فرآیند نیستند و تنها تحت نظارت و مسئولیت جراح کاشت مو، به‌عنوان دستیار کار می‌کنند.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با معیارهای اصلی برای انتخاب مرکز کاشت مو آشنا کنیم.

 

پزشک خود را بشناسید. آیا اطلاعات پزشک (جراح کاشت مو) که قرار است این جراحی بسیار مهم را برای شما انجام دهد در وب‌سایت کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید وجود دارد؟ اطمینان حاصل کنید که وی از همان دانشکده پزشکی که در رزومه خود ادعا کرده است، فارغ‌التحصیل شده باشد. اگر اطلاعاتی در مورد پزشک در سایت نیست، از این مراکز دوری کنید.

 

علاوه بر این، توجه داشته باشید که آموزش پیوند مو به‌صورت تخصص پزشکی در مراکز دانشگاهی وجود ندارد و بالاترین مدرک معتبر در زمینه پیوند موی طبیعی بورد پیوند موی امریکا یا ABHRS است که تحت نظارت انجمن بورد پیوند موی امریکا صادر می گردد و شامل دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی است و تعداد پزشکان کمی در سراسر دنیا موفق به دریافت این مدرک می‎‌شوند.

 

شما حق دارید بدانید که چه کسی قرار است فرآیندی را مدیریت کند که تا پایان عمر روی شما تأثیر می‌گذارد. شما همچنین باید بدانید در کدام مرحله از کاشت مو پزشک وارد عمل خواهد شد و آن مرحله را کامل انجام می‌دهد و روزانه چند بیمار را ویزیت می‌کند. فراموش نکنید که عمل کاشت مو یک فرآیند طولانی‌مدت (6 تا 8 ساعت) است و این بدان معنی است که اگر پزشک زمان مناسب برای آزمایش و بررسی، برنامه‌ریزی، مشخص کردن خط مو و عمل را به شما اختصاص دهد، نمی‌تواند در روز بیش از 1 تا 2 بیمار را ببیند.

 

در مورد مرکز پزشکی پرس‌وجو کنید. شما می‌توانید این فرآیند را فقط در بیمارستان، مراکز پزشکی یا پلی‌کلینیک پزشکی دارای مجوز از وزارت بهداشت انجام دهید. اول از همه، آدرس مکانی که عمل در آن انجام می‌شود را پیدا کنید. اگر آدرس مربوط به یک مطب یا کلینیک است، مجوز وزارت بهداشت برای آن آدرس را بررسی کنید. اگر این شرایط تحقق نیافته و مجوز نداشتند، بدان معنی است که در صورت بروز شرایط اورژانسی هیچ تجهیزات، مهارت و تیمی برای مداخله وجود ندارد. به یاد داشته باشید که خوب پیش رفتن همه‌چیز مهم نیست، مهم توانایی مداخله حرفه‌ای در صورت بروز مشکل در این نوع جراحی‌ها است.

 

در مورد جزئیات برنامه‌ریزی مخصوص خود پرس‌وجو کنید. نکته اصلی در کاشت مو، برنامه‌ریزی صحیح است. برای داشتن ظاهری مناسب و طبیعی، باید توقع داشته باشید که هنگام مشورت با کلینیک یک برنامه درمانی دقیق به شما بدهند. نکاتی که باید در این برنامه‌های درمانی در نظر گرفته شود این است که با توجه به ظرفیت ناحیه اهداکننده، خط مو، ناحیه فرانتال و ناحیه مرکزی مو، چه تعداد گرفت دریافت خواهد شد و طبق برنامه پزشک در هر سانتیمتر مربع، چه تعداد گرفت روی تاج پیوند زده خواهد شد.

 

با توجه به اینکه بیمار می‌تواند از فرضیات کلی آگاه شود، یک محاسبه هندسی ساده نشان می‌دهد که مقدار مویی که باید در هر سانتی‌متر مربع کاشته شود، مستقیماً متناسب با قسمتی از آن ناحیه‌ای است که نشان می‌دهد مرکز مو چه میزان حساس است. علاوه بر این، مراقبت‌هایی که از جانب مرکز کاشت مو برای سلامتی شما انجام می‌شود، سابقه بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا بفهمید این عمل چقدر اهمیت دارد.

 

عکس‌های قبل و بعد از عمل. اگرچه توسعه رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، کلینیک‌ها را قادر می‌سازد تا به‌راحتی عکس‌های بیماران خود را نمایش دهند، آن‌ها می‌توانند با استفاده از محصولاتی مانند تاپیک مو و اصلاح نتایج به‌صورت دیجیتالی با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف، بیماران را با نتایج بهتر نشان دهند. یک کلینیک خوب عکس‌های قابل گزینش و با کیفیت بسیار مناسب را صادقانه به شما ارائه می‌دهد.

 

نظرات و دنبال کننده‌های شبکه‌های اجتماعی. از آنجایی که تعداد دنبال کننده‌های (فالوئر) شبکه‌های مجازی واقعی نیستند و می‌توان با پول آن‌ها را خرید، بالاتر بودن تعداد دنبال کننده‌ها به معنی بهتر بودن نیست. اجازه ندهید این موضوع شما را گمراه کند. همچنین ممکن است برای قانع کردن شما نظرات مختلفی نوشته شود. تجربیات یا شکایات بیماران در نواحی مختلف را در اینترنت بررسی کنید.

 

روش مورد استفاده و درد.فقط 2 روش جمع‌آوری مو (FUE و FUT) و 2 روش متفاوت کاشت (دستی یا DHI) وجود دارد که در جهان پذیرفته شده است. این عمل فرآیندی است که بسته به تحمل بیمار می‌تواند باعث درد و رنج شود. روش‌هایی برای کاهش آن وجود دارد، که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید. برخی از کلینیک‌ها برای راحتی زیباجویان از روش‌های آرام‌بخشی و سدیشن استفاده می‌کنند که به‌عنوان یک مراجع برای شما بسیار مطلوب خواهد بود. به یاد داشته باشید که هیچ پزشکی نمی‌خواهد بیمارش رنج بکشد.

 

به هر حال، پوست سر تحت درمان قرار می‌گیرد و این به معنی حداقل مقداری درد است. کلینیک‌هایی که بیمار محور نیستند، روش‌هایی کم‌درد و بدون درد را تحت عناوینی چون ICE FUE و GOLDEN FUE ارائه می‌دهند که در هیچ جای دنیا ارائه نمی‌شود و فریب بیماران هیچ جایی در ادبیات پزشکی ندارد. چنین ادعاهایی کافی است تا نشان دهد که یک کلینیک بیمار محور نیست.

 

آموزش مداوم. از پزشک خود درباره دوره‌های آموزشی که شرکت کرده، مدرک‌هایی که دارد و دوره‌های مدرن آن‌ها سؤال کنید. چنین مدارکی نشان‌دهنده این است که پزشک شما پیشرفت‌ها را دنبال می‌کند و دانش خود را به‌روز می‌کند.

 

جزئیات عمل.آیا عمل کاشت مو شما به‌درستی انجام می‌شود؟ بهترین راه برای اطلاع از این موضوع، آگاهی از استانداردهای کیفیت مرکز کاشت مو، مراحل عمل و نحوه عملکرد مکانیسم‌های کنترل کیفیت است. جزئیاتی مانند میزان موفقیت جمع‌آوری مو از ناحیه اهداکننده، میزان قابل قبول شکاف‌ها، نگهداری گرافت‌ها، انتخاب گرافت‌های تکی و چندتایی مو برای نتیجه طبیعی در حین پیوند نشان می‌دهد که کلینیک چگونه از نظر پزشکی روی عمل تسلط دارد.

 

داروها قبل و بعد از عمل. آیا مرکز کاشت مو دارویی را برای قبل و بعد از عمل پیشنهاد می‌کند؟ آیا آن‌ها شما را به‌عنوان بیماری برای تکمیل دوره درمان در نظر می‌گیرند یا فقط عمل جراحی را در نظر دارند؟ آیا در کنار عمل جراحی، هیچ روش درمانی دیگری برای بهبود نتیجه استفاده خواهد شد؟ این یک مرحله مهم برای شماست تا در آینده همان نتیجه‌ای را ببینید که قولش را به شما داده بودند.

 

آیا حق تجدید نظر و انجام عمل کاشت مو مجدد در صورت عدم موفقیت را دارید؟ اگرچه همه کلینیک‌ها فکر می‌کنند که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند، اما این یک حقیقت است که نتیجه واقعی ممکن است یک سال طول بکشد، روند مراقبت بعد از عمل، گردش خون، پوست انداختن، دلایل چندعاملی مانند سیگار کشیدن، انتقال مو از مناطقی غیر از ناحیه اهداکننده، ممکن است منجر به نتایج نامناسب و عدم موفقیت شود که اغلب در مورد آن‌ها شنیده‌اید. بنابراین آیا با وجود پیروی از همه دستورات کلینیک و انجام تمام مراحل مورد نیاز کلینیک، باز هم موهای شما رشد نکرد؟ مرکز کاشت مو شما چه پاسخی به آن می‌دهد؟

 

منبع:phhtc.ir

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow