7 دلیل اینکه موها سریع چرب می شوند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟


			
		7 دلیل اینکه موها سریع چرب می شوند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟
0
موی چرب   پوست سر ما برای ایجاد رطوبت و محافظت از موهایمان ، مقداری چربی تولی...



موی چرب

 

پوست سر ما برای ایجاد رطوبت و محافظت از موهایمان ، مقداری چربی تولید می کند و با ایجاد سدی نازک بین آن و محیط ، از موهایمان محافظت می کند. اما چربی بیش از حد ممکن است مشکلاتی برای مو ایجاد نماید ، از ریزش مو و موهای بد حالت گرفته تا تحریک پوست سر و مشکلات دیگر.

خوشبختانه ، اگر علت چرب بودن بیش از حد را مشخص کنید ، می توانید آن را تحت کنترل بگیرید.

 

در این مقاله در مورد دلایل موهای چرب و راهکارهای آن بیشتر بدانید.

 

1. آیا موهای شما چرب و براق است

چه کاری انجام دهید: از محصولات برای موهای چرب استفاده کنید و از برس زدن و دست زدن زیاد به موها خودداری کنید.

 

2. موهای خود را با آب سرد بشویید.

آب گرم برای باز کردن منافذ و کوتیکول های مو و از بین بردن کثیفی بسیار مناسب است ، اما ممکن است موهای به شما آسیب برساند و چربی مو  را از بین می برد و ممکن است پوست سر شما را بیش از حد خشک کند و باعث ایجاد شوره سر و تولید بیش از حد  چربی شود.

 

چه کاری انجام دهید: بهتر است هنگام شامپو کردن و تهویه مطبوع ، آب گرم را انتخاب کنید و بعد از اتمام شستشو موهای خود را با آب سرد بشویید تا کوتیکول مو بسته شود.

 

3. محصولات نامناسب برای مراقبت از مو را استفاده می کنید.

چه کاری انجام شود: کارشناسان توصیه می کنند از محصولاتی که برای موهای خشک یا آسیب دیده وجود دارند خودداری کنید . آنها معمولاً موها را در یک لایه محافظ نازک می پوشانند که باعث می شود اگر موهای نازک یا پوست سر روغنی دارید ، موهای شما چرب تر به نظر برسند.

 

همچنین ایده خوبی است که از یک پاک کننده عمیق ، دو بار در ماه استفاده کنید تا پوست سر خود را از جمع شدن سبوم و محصولات آرایشی پاک کنید و به موهای خود کمک کنید که مدت زمان بیشتری شاداب تر شوند. همچنین می توانید برخی از داروهای طبیعی مانند استفاده از روغن نارگیل را برای تغذیه موهای خود امتحان کنید ، اما در عین حال روغن آن را کاهش دهید.

 

موی چرب, شامپوی موی چرب, درمان موی چرب

شامپوی موی چرب

 

4- بیش از حد موهای خود را مرتب می کنید و آنها را لمس می کنید.

هنگامی که موهای خود را لمس می کنید ، چربی و باکتری ها را از دستانتان به موهای خود منتقل می کنید که در نهایت باعث می شوند موهای شما چرب تر به نظر برسند. برس زدن بیش از حد موهای  نیز ضرر دارد. برس زدن مداوم باعث می شود که چربی روی موهای شما پخش شود و باعث می شود کم حجم به نظر برسد.

 

چه کاری انجام دهید: عادت کنید که هنگام عصبی شدن یا هنگام مکالمه ، موهای خود را با دستان خود لمس نکنید ، مخصوصاً به صورت ناخودآگاه. موهای خود را بیش از حد برس نزنید: متخصصان پیشنهاد می کنند که برس زدن 2 بار در روز ممکن است برای افرادی که موهای خیلی فرفری یا بافت ندارند ، کافی باشد و همیشه این کار را با یک برس تمیز انجام دهید.

 

5- داشتن استرس زیاد

استرس باعث می شود بدن شما کورتیزول بیشتری تولید کند . این هورمون باعث می شود که پوست شما بیشتر چربی تولید کند و چرب تر به نظر برسد. استرس همچنین ممکن است یکی از دلایل شوره سر باشد .

 

چه باید کرد: سبک زندگی خود را تغییر دهید و سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید. استفاده از محصولات مخصوص مو به شما در از بین بردن شوره سر کمک خواهد کرد و باعث می شود پوست سر شما احساس راحتی بیشتری کند در حالی که با شرایط دشوار زندگی روبرو هستید.

 

موی چرب, شامپوی موی چرب, درمان موی چرب

درمان موی چرب

 

6. موهای خود را بیش از می شویید.

هرچه بیشتر موهای خود را بشویید ، چرب تر می شود. یک متخصص مو که میلیاردها باکتری خوب که باعث تقویت pH سالم پوست ما می شود ، در پوست سر ما زندگی می کند. و هنگامی که موهای خود را بیش از حد شستشو می دهیم ، ممکن است این تعادل را به هم بزنیم و باعث شود که غدد سبوم چربی بیشتری تولید کند ، به خصوص اگر از محصولات نادرست برای مراقبت از مو استفاده کنیم.

 

چه باید کرد: سعی کنید تعداد دفعات شستشوی موهای خود را بتدریج کاهش دهید و از شامپوهایی استفاده کنید که باعث خشکی پوست سر نمی شوند. کارشناسان توصیه می کنند مناطقی که در آن زندگی می کنید و مشکلات موها دقت کنند ، توجه کنید. به عنوان مثال ، ساکنان شهر مجبور هستند موهای خود را بیشتر از افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند ، بشویند.

 

موی چرب, شامپوی موی چرب, درمان موی چرب

علت موی چرب

 

7. افراد انواع موهای مختلفی  دارند

برخی از انواع مو فقط سریعتر از سایرین مستعد چربی هستند. به عنوان مثال ، افرادی که موهای صاف دارند بیشتر از افرادی که موهای حالت دار دچار چربی می شوند.

 

به خاطر داشته باشید که برخی از مشکلات سلامتی مانند عدم تعادل هورمونی و درماتیت سبورئیک ممکن است باعث تولید بیش از حد سبوم شود.

 

چه باید کرد: اگر چیزی شما را آزار می دهد یا اگر متوجه تغییراتی غیرمعمول در حالت مو هستید ، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow