نکاتی را که درباره شانه زدن صحیح مو باید بدانید!


			
		نکاتی را که درباره شانه زدن صحیح مو باید بدانید!
0
روش صحیح شانه زدن مو   رسیدگی به موها و حفظ تمیزی، وضعیت و استحکام آن ها ازجمل...



روش صحیح شانه زدن مو

 

رسیدگی به موها و حفظ تمیزی، وضعیت و استحکام آن ها ازجمله موضوعات مهم در بهداشت پوست و مو است. هرگاه که ما با مشکلی در زمینه موهای خود مواجه می شویم، اولین چاره ای که می جوئیم، عوض کردن شامپو، حالت دهنده مو، ژل ها و تافت ها یا حتی تغییر در نحوه اصلاح موی سرمان می باشد. اما ممکن است مشکل اصلی در نحوه شانه زدن مو هایمان باشد!

شایعات و ادعاهای مختلفی درباره شیوه های صحیح شانه زدن مو و نگهداری از موها وجود دارد. به عنوان مثال بعضی اشخاص معتقد هستند چنانچه پیش از رفتن به رخت خواب صدبار موهای تان را برس بزنید، موهای تان نرم و سلامت خواهد ماند. توصیه می کنیم این شایعات را باور نکنید. شانه زدن بیش ازحد مو، علاوه بر اسیب زدن به پوست سر و فشار واردکردن به مو، درنهایت باعث شکستن یا ریزش مو می شود.

 

شانه کردن مو تنها از بالا به پائین کشیدن شانه نیست چون شانه کردن مو هم برای خود روش های خاصی دارد که در این بخش با هم می خوانیم تا بطور صحیح موها را شانه کنیم.

 

اولین قدم در این فرآیند این است که یک شانه خوب و با کیفیت پیدا کنید که برای جنس موهای شما مطلوب است. یادتان باشد که بهتر است مدام موهای خویش را به آرامی شانه کنید تا چربی طبیعی موجود بر روی آنها ، بطور یکنواخت در همه جای سر پخش بشود. همچنین ، بهتر است که با ارامش و صبر و حوصله ، گره های موجود در بین موها را به خوبی باز کنید.

 

سعی کنید حتماً روزی یک بار موهای خویش را شانه کنید و هر ۲ هفته یک بار هم شانه خویش را به خوبی تمیز کنید. به این ترتیب، مدام موهایی لطیف، سالم و تمیز خواهید داشت.

 

برای هرچه برّاق تر شدن، در آخر شانه زنی چند مرتبه موهای تان را از ریشه به طرف نوک مو شانه بزنید.

 

شانه زدن مو , شانه زدن موها , طرز صحیح شانه زدن مو

شانه زدن صحیح مو

 

برس کشیدن از سمت ریشه مو به پائین باعث می شود که روغن طبیعی پوست سر در بین موهای تان توزیع شود و به آن ظاهری برّاق و سالم بدهد. این روغن به استحکام موهای تان کمک می کند و به آن ظاهر چرب و سنگین نمی دهد.

 

همچنين، با پخش شدن روغن در تمام سر، روغن تنها در محل ریشه ها جمع نمی شود و موهای تان تمیز و با چربی کم دیده می شود.

 

زمانی که موهای تان خشک است آن ها را شانه بزنید تا از شکستگی موها جلوگیری شود.

 

بهترین زمان مرتب کردن بسياري از انواع موها دقیقا پیش از حمام کردن است. ابتدا تمام درهم رفتگی ها و گره ها را مرتب کنید تا مجبور نباشید پس از حمام و زمانیکه موها مرطوب و در معرض اسیب و شکستگی هستند آن ها را شانه بزنید. چنانچه مجبورید پس از حمام موهای تان را صاف کنید، برای این کار از شانه های دندانه پهن استفاده کنید و به آرامی موها را شانه بزنید.

 

در این مورد موهای فرفری استثنا هستند. چنانچه موهای تان به آسانی به هم می ریزند، باید داخل حمام با استفاده از نرم کننده و شانه های دندانه پهن آن ها را مرتب کنید.

 

موها را بیش از حد شانه نکنید!

برخی از خانم‌ها عادت دارند که در طول روز، به تعداد دفعات زيادي موهای خویش را شانه می کنند زیرا معتقدند که این کار سبب می شود موهای سالم و زیبایی داشته باشند. ولی این یک تفکر کاملاً نادرست است. چنانچه موهای خویش را بی اندازه شانه کنید، به ساقه موها اضطراب و فشا وارد می کنید و در نتیجه، موهایتان خشک و بدفرم بنظر می رسند. در عوض ، روزی یک بار موهای خویش را به شیوه درست شانه کنید؛ یعنی آن قدر شانه زدن مو را ادامه بدهید تا تمام گره های مو از هم باز بشوند و چربی ضروری پوست سر هم بطور یکسان بر روی ساقه موها پخش بشود.

 

به سر خویش توجه ویژه بکنید.

متخصصان معتقد هستند که موی سالم نتیجه داشتن سر سالم است پس درهنگام شانه کردن به ریشه مو و سر خویش توجه ویژه ای داشته باشید. مقصود این است که چربی پوست کف سر را به ساقه های مو هم پخش کنیم. موهایتان چرب می شود؟ نه اینطور نیست. چربی کف سر شما چربی سالم است که در واقع موی شما را قوی می کند نه چرب. پس درهنگام شانه کردن و باز کردن گره ها حواستان به سرتان باشد.

 

شانه زدن مو , شانه زدن موها , طرز صحیح شانه زدن مو

برس و شانه زدن مو

 

استفاده از نرم کننده و روغن مو برای باز کردن گره موها

چنانچه موهایی دارید که دایماً در هم گره می خورند، بهتر است که پیش از هر کاری، روی موهای خویش قدری اسپر مو بزنید. در آغاز قدری از اسپری و یا ماسک مو بصورت مستقیم روی موهای بزنید، یا قدری از آنرا روی کف دست خویش بریزید بعد روی موها خویش بمالید. بعد به آرامی با دست های خویش ساقه های مو را از هم جدا کنید. اسپری نرم کننده مو معمولاً برای کسانی مطلوب است که موهای معمولی دارند. ۳ یا ۴ بار قدری از این ماده را روی کل سر خویش اسپری کنید تا موها به خوبی از هم باز بشوند.

 

ماسک نرم کننده( که معمولاً باید اجازه بدهید برای مدت چند دقیقه روی موهای شما باقی بماند) هم برای همه مدل مویی مناسب است؛ از موهای ضخیم یا عادی گرفته تا موهای فر. یادتان باشد که باتوجه به قد و حجم موهای خویش مقدار مناسبی از این ماسک نرم کننده را بر روی موهای خویش بزنید. چنانچه تصمیم دارید که از یک روغن مو، مانند روغن آرگان استفاده کنید، مقدار ۲ الی ۵ قطره از آنرا روی موهای خویش بزنید. برای موهایی که کوتاه و نازک هستند، معمولاً تنها ۲ قطره از روغن مو کافی است. در حالیکه موهای بلند و ضخیم به چیزی حدود ۴ الی ۵ قطره از این روغن مو احتیاج دارند.

 

توجه داشته باشید که هر دو هفته یکبار برس خویش را از آلودگیها پاک و تمیز کنید.

 

تمیز کردن برس

قدری شامپو و آب را داخل کاسه ای باهم مخلوط کنید تا قدری حباب ایجاد شود. کاسه ای را با آب ولرم پر کنید و ۱ قاشق غذاخوری( ۴٫۹ ميلي گرم ) شامپوی تمیزکننده به آن اضافه کنید و محتويات کاسه را با انگشت یا قاشق پلاستیکی به هم بزنید تا آب کف کند و شامپو به خوبی در آب حل شود.

 

به جای ترکیبات آبرسان از شامپوی تمیزکننده استفاده کنید که تاحدامکان ترکیبات روی برس پاک شود.

 

اجازه دهید برس حدود ۳ تا ۴ دقیقه داخل ترکیب بالا خیس بخورد برس را بصورت وارونه داخل کاسه بگذارید تا همه جای آن خیس شود. به جای ساییدن برس اجازه دهید خیس بخورد. این کار برای دندانه ها بهتر است.

 

برای این که برس داخل ظرف را فراموش نکنید و بیش ازحد خیس نشود، از تایمر استفاده کنید. مخصوصا برس های چوبی نباید بیش از ۳ تا ۴ دقیقه خیس بخورند.

 

برس را با آب بشویید. برس را بصورت برعکس داخل حوله بگذارید تا خشک شود حوله ای را روی میز قرار دهید و ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید که برس خشک شود. این کار باعث می شود که هر آبی که داخل برس است خشک شود و برای دفعه بعدی که از برس استفاده می کنید کاملاً تمیز و نو باشد.

 

همچنين میتوانید برس را در زیر افتاب قرار دهید که بطور طبیعی روند خشک شدن را سرعت می بخشد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow