ماسک صورت با چوب صندل


			
		ماسک صورت با چوب صندل
0
خواص دارویی چوب صندل   چوب صندل از نوعی درخت به نام سانتالوم بدست مي‌ايد که پ ...



خواص دارویی چوب صندل

 

چوب صندل از نوعی درخت به نام سانتالوم بدست مي‌ايد که پودر و روغن چوب صندل از آن گرفته ميشود . عطر و رایحه این درخت بر خلاف دیگر درختان میتواند تا سالها باقی بماند و بیش تر در هند وجود دارند با این حال، کمی در جنوب آسیا، استرالیا و اندونزی وجود دارد . درخت چوب صندل دومین درخت گران قیمت در جهان است.

خواص دارویی چوب صندل

پژوهش ها نشان داده اند که چوب صندل نه تنها سبب زيبايي پوست شده، بلکه به درمان مشکلات پوستی، اعصاب، فشار خون بالا و استحکام دندان ها هم کمک ميکند .

 

روش درست کردن پودر چوب صندل

از چوب یا پوست درخت صندل میتوانید پودر آنرا تهیه کنید. چوب درخت را کاملاً بکوبید و یا آسیاب کنید. بعد به آن آب اضافه نموده و یک خمیر از آن بدست آورید. زمانیکه خمیر آماده گردید، آب آنرا کاملاً بگیرید.

 

چوب صندل , خواص چوب صندل , روغن چوب صندل

درست کردن پودر چوب صندل

 

انواع ماسک صورت با چوب صندل

 

ماسک افتاب سوختگی با پودر چوب صندل

یک ماسک از 1 قاشق غذاخوری خیار، آب لیمو، ماست، عسل و پودر چوب صندل بهمراه آب گوجه فرنگی یا سیب زمینی تهیه کنید. بطور یکنواخت بر روی پوست بزنید و بعد از حدود یک ساعت، آنرا بشورید.

 

ماسک براي زيبايي پوست و شفافیت آن با پودر چوب صندل

مقداری بادام را اسیاب کنید تا بافت ریز و ظریفی پیدا کند و سپس به آن یک قاشق غذاخوری شیر خام و پودر چوب صندل اضافه کنید. این ماسک را قبل از حمام به روی پوست صورت و حتی دست ها و پاها بمالید و پس از خشک شدنش، حمام کنید. ماسک چوب صندل براي درخشندگي و زيبايي پوست صورتتان بی نظیر است.

 

درصورتی که بادام در اختیار نداشتید، میتوانید آنرا حذف کنید، ولی به یاد داشته باشید که بادام و روغن آن در افزایش زيبايي پوست بسیار خوب هستند و حتی میل کردن روزانه یک لیوان شیربادام، میتواند پوست صورت و بدنتان را درخشان و کاملاً شفاف کند.

 

ماسک براي درمان اکنه با پودر چوب صندل

یک قاشق غذاخوری از پودر چوب صندل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و قدری شیر یا آب مخلوط نموده تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت نگه دارید بعد بشویید. این درمان اکنه سنتی ثابت نموده است که بسیار موثر است.

 

ماسک براي از بین بردن لکه های قهوه ای مایل به زرد با پودر چوب صندل

صندل دارای خاصیتی براي تسکین پوست های افتاب سوخته است. پودر چوب صندل را با قدری روغن نارگیل و روغن بادام مخلوط کنید و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید لکه های قهوه ای از بین میروند .

 

چوب صندل , خواص چوب صندل , روغن چوب صندل

پودر چوب صندل

 

ماسک براي چین و چروک پوست با پودر چوب صندل

صندل همچنين میتواند به عنوان یک ماسک صورت براي از بین بردن چین و چروک پوست استفاده شود. با مخلوط زرده تخم مرغ، عسل، پودر چوب صندل و اسطوخودوس ماسک درست کرده و چند مرتبه در هفته به پوست بزنید.

 

استفاده از ماسک چوب صندل براي از بین بردن لک صورت

یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط نموده و خمیری نرم درست کنید ؛ این را به صورت خویش بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

 

استفاده از ماسک چوب صندل براي رفع برنزگی

براي رفع برنزگی، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و یک قاشق چای خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید.

 

ترکیب را بر روی پوست خویش بمالید. بگذارید تا کاملاً خشک شود. بعد با صابون، آنرا بشویید. از این ترکیب هرروز استفاده کنید.

 

ماسک چوب صندل براي شفافیت پوست

شما میتوانید قدری از پودر این چوب را با عسل و کشک ترش مخلوط نموده و پس از نیم ساعت بشویید بعد از مدتی متوجه تغيير رنگ چهره و شفافیت آن خواهید شد.

 

ماسک براي نرم و درخشان کردن پوست با پودر چوب صندل

صندل هم یک درمان خوب براي پوست های نرم و درخشان است. صورت خویش را خوب با روغن چوب صندل ماساژ دهید. همچنين میتوانید پودر چوب صندل را با هر روغن ديگر مخلوط نموده ماساژ دهید و بمدت ۱۲ ساعت بر روی پوست بماند.

 

ماسک براي پوست های خشک با پودر چوب صندل

1 قاشق چای خوری پودر چوب را با 2 قاشق غذاخوری شیر نارگیل تازه مخلوط کنید. روی صورت و گردن خویش بمالید و بگذارید تا خشک شود. با آب سرد بشورید و پوست درخشان خویش را مشاهده کنید.

 

چوب صندل , خواص چوب صندل , روغن چوب صندل

ماسک براي زيبايی پوست با پودر چوب صندل

 

ماسک چوب صندل براي جوش صورت

این ماسک به مقابله با جوشها میرود و پوستتان را درخشان ميکند . یک قاشق پودر چوب صندل را همراه با یک قاشق زردچوبه و قدری پودر کافور ترکیب کنید. مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید تا خمیری شود بعد مانند بالا استفاده نمایید.

 

کرم ضد افتاب عالی با چوب صندل

می توانید یک درمان بسیار عالی براي خسارات افتاب گرفتگی را با این دستور، تهیه کنید.

یک قاشق غذا خوری از آب خیار، آبلیمو ، کشک، عسل و پودر چوب صندل

آن ها را با آب یک گوجه فرنگی یا سیب زمینی مخلوط کنید و به پوست خویش بمالید.

پس از یک ساعت یا بیش تر، آنرا بشورید.

به طور مساوی چهار قاشق از پودر چوب صندل و روغن نارگیل را بردارید و با دو قاشق روغن بادام مخلوط کنید.

تقریباً 15 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشورید.

خواص ارام بخش و درمانی چوب صندل، سبب نرمي پوست ميشود و به درمان عوارض افتاب گرفتگی کمک ميکند .

 

درصورتی که بدرستی از چوب صندل استفاده شود، تمامی مشکلات پوستی از بین خواهد رفت. چوب صندل براي هر کسی فوایدی داشته و راهکاری براي پایان دادن به نگرانی های مرتبط با است! مسلما این ماسک ها را امتحان کنید.

 

نکته:

اگر تا به حال از پودر چوب صندل استفاده نکرده اید، قدری از آنرا روی بازو یا دست خویش تست کنید و در صورتی که پس از 24 ساعت هر گونه التهاب یا قرمزی ایجاد نشد، استفاده از آن بلا مانع می باشد.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow