حنا هندی چیست؟ فواید و عوارض آن


			
		حنا هندی چیست؟ فواید و عوارض آن
0
طرز استفاده از حنا هندی   آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفدار...



طرز استفاده از حنا هندی

 

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ ميدانيد که براي تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می کنند؟ زیرا رنگ دهی بالایی داشته و مدت بیشتری هم طول میکشد تا پاک شود.

در این نوشتار می خواهیم به بررسی فواید و مزایای این حنا، پرداخته و بعد روش خیساندن حنا براي انجام تاتو موقت را به شما اموزش دهیم. در پایان هم فواید حنای معمولی و طبیعی را برایتان بازگو نموده و چند ماسک فوق العاده براي تقویت کردن مو را برایتان ذکر می کنیم.

 

یکی از گیاهان پرطرفدار در منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیای شرقی، حنا است که بیش تر براي تقویت مو از آن استفاده ميشود . ولی همین اشخاص شاید به خوبی ندانند که این گیاه تا چه حدی میتواند در سلامت پوست و درمان بیماری ها تاثیر گذار باشد. یکی از انواع حناهایی که براي طرح انداختن بر روی دست و پا و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، حنا هندی است. هندی ها از این حنا براي تقویت بخشیدن به موهای خویش هم استفاده ميکنند .

 

حنا هندی , حنا هندی مشکی , طرز استفاده حنا هندی

 حنا هندی

 

فواید حنای هندی مشکی براي مو

این حنا در ابتدا موهای سفید را مشکی ميکند و حنا به علت داشتن پروتئینهای زیاد باعث رشد و تحریک مو ميشود . افردی که از این حنا استفاده ميکنند موهایشان سرزنده تر، ضخیم و سالم دارند.

 

حنا سبب تقویت فولیکول های مو ميشود و سلامتی را به ریشه هدیه ميدهد . حنا از ریزش موها جلوگيري ميکند حنا از موخوره هم جلوگيري ميکند .

 

حنای هندی مشکی موها را درخشان و زیباتر ميکند و از سفید شدن زودرس موها پيش‌گيري ميکند .

 

فایده ها ديگر

- کمک به بهبود زخم

- کاهش تب

- درمان سردرد

- خاصیت ضد پیری

- تقویت مو

- تنظیم PH پوست

- کاهش ریزش مو

- درخشان کردن مو

 

حنا هندی , حنا هندی مشکی , طرز استفاده حنا هندی

فواید حنا هندی

 

معایب این نوع حنا

حنا هندی اصل، هیچگونه ضرری براي مو ندارد. ولی برخی از حنا هندی های تقلبی در بازار وجود دارد که باعث ایجاد عوارضی مانند التهاب پوست ميشود . برخی از متخصصان معتقد هستند به علت وجود پارافنیلین دی آمین در حنا هندی، علایم آلرژی را در شخص ایجاد ميکند و او دچار خارش و سوزش پوست ميشود .

 

نمونه هایی از ماسک مو با استفاده از حنا

1- ماسک حنا و روغن نارگیل:این ماسک بسیار در رشد مو تأثیرگذار است و موها تقویت هم ميشود .

 

نحوه تهیه:نصف فنجان حنا و نیم فنجان آب گرم و قدری روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید و باید یک ساعت این مواد را به حال خویش رها کنید تا استراحت کند. پس از گذشت 1 ساعت حنا را به موهایتان بمالید و بعد از نیم ساعت و حداکثر 1 ساعت بشویید.

 

2- ماسک حنا و تخم مرغ:این ماسک در تقویت و درخشندگي موها تأثیرگذار و از ریزش مو هم کم ميکند .

نحوه تهیه:در یک ظرف مناسب یک فنجان آب گرم و یک فنجان حنا و نیم فنجان آبلیمو را باهم ترکیب کنید و یک ساعت این مواد را به حال خود رها کنید و بعد یک عدد تخم مرغ و کمی روغن به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

اکنون ماسک آماده است میتوانید به موها بمالید و بعد از 2 ساعت موهای خویش را بشویید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow