چگونگی استفاده از آلوئه ورا برای پوست


			
		چگونگی استفاده از آلوئه ورا برای پوست
0
آلوئه ورا برای پوست   طرز استفاده از آلوورا برای پوست: گیاه آلوورا خاصیت های ...



آلوئه ورا برای پوست

 

طرز استفاده از آلوورا برای پوست:

گیاه آلوورا خاصیت های فراوانی دارد و در زمان های قدیم مصری ها از آن براي علاج زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند. یکی ديگر از خاصیت های گیاه آلوورا استفاده از آن براي پوست میباشد و این گیاه سبب روشن شدن پوست ميشود .

چگونگی استفاده ازآلوئه ورابرای پوست

آلوورا گیاهی است علفی چند ساله با برگ های ضخیم، گوشتی و دراز، به آلوورا صبر زرد هم گفته ميشود . این گیاه در منطقه های آفریقایی رشد ميکند که زنبق بياباني یا صحرايي هم گفته ميشود . گیاه آلوورا خاصیت های فراوانی دارد و در زمان های قدیم مصری ها از آن براي علاج زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند. یکی ديگر از خاصیت های گیاه آلوورا استفاده از آن براي پوست میباشد و این گیاه سبب روشن شدن پوست ميشود .

 

ژل گیاه آلوورا یک ماده تسلابخش و زیباکننده پوست است که به شما کمک ميکند پوستتان سلامت و سرزنده بماند و اسیب های آن ترميم شود. هنگامی که برگ گیاه آلوورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی شکلی از آن بیرون می آید که این ماده همان، ژل یا عصاره آلوورا میباشد .

 

این گیاه تأثير بسیار چشمگیر بر روی پوست می گذارد که شما هم میتوانید با استفاده ی طبيعي از اصل این گیاه بی هیچ تغيير و انجام عمل شیمیایی نتيجه ی بهتری بگیرید به این ترتیب که:

 

طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت:

 آلوئه ورا را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از دکان های عطاري یا داروخانه ها تهیه نموده و براي هر دفعه استفاده قسمت اندکی از آنرا از پائین ساقه برش داده و عصاره ای که از آن خارج خواهد شد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوش ها بزنید و بگذارید خوب خشک شود.

 

اصلاح آسیب پوست با آلوورا

درصورتی که پوست شما خسته و بدون رنگ هست، آلوئه ورا عنصری خوب براي تقلیل آسیب ها است. 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را بردارید و آنرا با 2 قاشق چای خوری پاپایا و 1 قاشق چای خوری شیر پرچرب مخلوط کنید. این ترکیب را روزانه به مدت 10 دقیقه بر پوست ماساژ و اجازه دهید بر پوست خشک شود. متوجه خواهید گردید که پوست شما صاف و روشن تر خواهد شد.

 

آلوئه ورا, آلوئه ورا برای پوست, آلوورا

ماسک ضد پیری با آلوورا

 

ماسک ضد پیری با آلوورا

آلوئه ورا دارای خاصیت های ضد پیری است و پوست را جوان ميکند . من پیشنهاد می کنم که براي افرادی که دارای خطوط، چروک و پوست خشن هستند، ماسک زیر را درست کنید:

 

1 سفیده تخم مرغ را کامل بزنید، 3 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، 2 قاشق چای خوری خاک شیر، 2 قاشق چای خوری پماد بادام گومبندی و یک قاشق چای خوری کرم تازه. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و روی پوست تمیز قرار دهید. اجازه دهید بطور کامل خشک شود و بعد صورت خویش را با آب سرد بشویید.

 

نحوه روشن کردن پوست با آلوورا

در نسخه های خانگی، استفاده از ژل آلوورا، سبب تسکین آلرژی پوست و از بین رفتن چروک ميشود . بدین ترتیب میتوانید از این گیاه معجزه آسا در بسياري از کرم ها یا ماسک های خانگی استفاده کنید. میتوانید از ژل آلوورا بعنوان یک ماسک تمیز کننده یا محصول دارای شیره این گیاه براي پاکسازی پوست تان استفاده کنید. ۳۰ ميلي گرم ژل آلوورا ۵۰ میلی لیتر روغن زیتون ۳۰ میلی لیتر گلاب ۴ قطره شیره روغن گل رز ۲ قطره شیره هسته گریپ فروت تمام ترکیبات را در یک مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود، تا حد امکان آنرا در یخچال یا محیط سرد نگهدارید.

 

قبل از استفاده، ظرف را به خوبی تکان دهید. بعد آنرا روی پوست تان بمالید و با پنبه ای به آرامی ماساژ دهید. پس از آن، با آب ولرم بشویید.

 

آلوئه ورا, آلوئه ورا برای پوست, آلوورا

استفاده از آلوئه ورا برای پوست

 

کرم تقویت‌کننده با آلوورا

من همیشه حس می کردم که یک کرم تقویت کننده در شب براي پوست شگفت آور هست. کرم جوان کننده و ترميم کننده پوست را در منزل بسازید و هفته ای یک دفعه استفاده کنید:

 

50 گرم موم زنبورعسل

20 میلی لیتر روغن زیتون

2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا

2- 3 قطره روغن اسانس شمعدانی

 

شیوه:در یک ظرف روی اجاق، موم زنبور را ذوب کنید و با ژل آلوئه ورا و روغن زیتون ترکیب و خوب مخلوط کنید. از روی شعله بردارید و اجازه دهید سرد شود. روغن اسانس را اضافه کنید و زمانیکه به وضعیت نیمه جامد درامد، در یک شیشه استریل ریخته و در یخچال نگه داری کنید. یک هفته تا 10 روز میتوان آنرا نگهداری کرد. من پیشنهاد می کنم این ژل شگفت آور را هر شب براي پوستی جوان تر و نرم تر استفاده کنید.

 

نکات قابل توجه:

۱. پیش از استفاده از آلوئه ورا پوست خویش را با آب و صابون شسته و خشک کنید.

 

۲.براي تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه ،آن را در یخچال قرار دهید.

 

۳. براي تأثير بیش تر روزی دو دفعه، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن مجدد تهیه کنید.

 

۴. صبحها بعد از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن می توانید روی آن آرایش کنید.

 

۵. هر ساقه ی آلوئه ورا بطور متوسط براي استفاده یک ماه کافیست بدین ترتیب تازه به تازه آنرا تهیه کنید.

 

هشدارها

۱-درصورتی که در اثر استفاده از ژل آلوئه ورا یا فراورده های آن دچار خارش یا ناراحتی پوستی شدید، ديگر از آن استفاده نکنید.

 

۲-استفاده موضعی ژل آلوئه ورا( یعنی روی پوست) کم تر ایجاد مشکل ميکند . ولی خوردن این گیاه سبب اسهال ميشود ، زیرا خواص ملین دارد. همچنين قند خون را پائین می آورد. بنابراین بدون نظر پزشک هیچ وقت آنرا نخورید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow