چرا گاهی پوست سینه پر از جوش می‌شود؟


			
		چرا گاهی پوست سینه پر از جوش می‌شود؟
0
درمان جوش های سینه   جوش هایی که روی سینه ایجاد میشوند ، دقیقاً به همان علتی در...



درمان جوش های سینه

 

جوش هایی که روی سینه ایجاد میشوند ، دقیقاً به همان علتی در این نقطه از بدن ظاهر شده اند که امکان دارد روی صورت یا کمر بوجود بیایند. این مسئله یعنی منفذهای پوستی و فولیکول های مو مسدود و ملتهب شده و در نتيجه جوش ها بیرون ميزنند .

در ادامه به شما می گوییم که به چه دلیل گاهی وقت ها سینه پر از جوش می شود؟

 

چه طور میتوان از شر جوش هایی که روی سینه ایجاد میشوند خلاص شد؟ و  ميزان خطر ابتلای مجدد به این جوش ها را کاهش داد؟

جوش های سینه دقیقاً چرا ایجاد می شوند؟ دکتر گری گولدنبرگ، متخصص پوست و استادیار دانشگاه مونت سینای ميگويد :« اکنه هایی که روی صورت به وجود می آیند بیش از جوش های سینه تحت تأثیر تغييرات هورمونی بدن قرار دارند. بعد از بسته شدن منفذهای پوستی، باکتری ها میتوانند خودشان را به فولیکول های مو برسانند و سبب التهاب و عفونت شوند و نتيجه این فرآیند میتواند خود را بصورت جوش هایی روی سینه نشان دهد.»

 

رژیم غذایی پرکربوهیدرات و پر قند میتواند سبب تشدید جوش ها شود همچنين فراموش نکنید آشامیدن آب را براي محافظت از پوست بدنتان جایگزین نوشیدنی های قنددار کنید.

 

عرق کردن میتواند سبب تشدید این فرآیند شود، به طوری که جوش های روی سینه در ورزشکاران با افردی که بصورت روزانه به خصوص در فصل تابستان ورزش یا فعالیت فیزیکی انجام می‌دهند ، دیده ميشود .

 

جوش ها میتوانند براي ناحیه های مختلفی از بدن اتفاق بیفتند. همانطور که جوش زدن صورت امری رایج در بین بسياري از اشخاص است، جوش های قفسه سینه و اطراف سینه هم موضوعی رایج در بین اشخاص میباشد . به علت وجود تعداد زيادي از غدد چربی در زیر پوست قفسه سینه، این ناحیه به قسمتی مساعد براي جوش زدن و اکنه تبدیل شده است. 

 

این مشکل در مردان و زنان با سطوح مختلفی از شدت ، شایع است. جوش قفسه سینه میتواند از چند جوش کوچک سطحی تا جوش های قرمز، متورم، درناک و ملتهب و حتی جوش هایی که سبب ایجاد زخم می شوند؛ متفاوت باشد.

 

جوش های روی سینه،جوش های سینه،سینه ی پر از جوش

موثر ترین راه های طبیعی برای درمان جوش روی قفسه سینه

 

موارد مختلفی میتوانند استعداد شما را در ابتلا به جوش های قفسه سینه بیش تر کند. من جمله استرس بالا، تغييرات هورمونی در بدن( که معمولاً در زمان بلوغ، حاملگی، آغاز یا متوقف شدن استفاده داروهای کنترل حاملگی)، استفاده از محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد،رژیم های غذایی ناسالم، کمبود خواب، پوشیدن لباس‌های خيلي تنگ و استفاده بالای الکل و دخانیات، از این موارد هستند.

 

اضافه کردن چند ترفند کوچک به مراقبت های روزانه از پوستتان میتواند این جوش ها را محو کند. درصورتی که هيچکدام از این راهکارها مؤثر نباشند، مراجعه به متخصص پوست الزامی است برای این که امکان دارد براي درمان به لوسیون های دارای آنتی بیوتیک یا آنتی بیوتیک خوراکي نیاز باشد.

 

دوش گرفتن مرتب و استفاده از محلول های شستشوی بدن ضد جوش میتواند قدم خوبی براي آغاز درمان باشد. دکتر زیکنر سفارش ميکند موقع انتخاب محصول مناسب دنبال آن دسته از محصولاتی بگردید که دارای پراکسید بنزوئیل براي نابود کردن باکتری ها و سالیسیلیک اسید براي باز کردن منافذی باشند که مسدود شده اند.

 

درصورتی که فکر می کنید جوش های روی سینه تان ناشی از فعالیت نامناسب قارچ هاست، میتوانید سراغ شامپوهای معمولی ضدشوره( دقیقاً همان شامپویی که موهای سرتان را با آن می شویید!) بروید. حیرت نکنید ترکیبات فعالی که در شامپوهای ضد شوره وجود دارد براي مبارزه با قارچ های روی سر طراحی شده بدین ترتیب بطور طبيعي می توانند همین تأثیر را روی دیگر قسمت های بدن هم داشته باشند. هنگامی که بدن را با شامپو می شویید، تلاش کنید کف چند دقیقه روی سینه بماند و بعد بدنتان را آبکشی کنید.

 

به گفته دکتر بیلی، استفاده از مرطوب کننده های دارای لاکتیک اسید هم میتواند به لایه برداری پوست و برداشته شدن سلول های مرده پوست کمک کند. درعین حال رطوبت طبيعي پوست را هم تامين خواهد کرد.

 

درصورتی که جوش هایتان خيلي سرسخت باشند و با این توصیه های ساده از بین نروند، استفاده از درمانهای موضعی ضدآکنه که دارای بنزوئیل پراکسید باشند هم میتواند به درمان کمک کند.

 

لباسی که زمان عرق کردن تنتان را پوشانده میتواند نقش مهمی در تحریک یا پيش‌گيري و درمان جوش های سینه داشته باشد. دکتر زیکنر ميگويد :« هنگامی که ورزش می کنید از لباس هایی استفاده کنید که به بدنتان نمی چسبند و ضد عرق کردن هستند.» وی همچنين به افردی که درگیر درمان جوش های روی سینه هستند، سفارش ميکند پس از ورزش از لباس‌های پنبه ای استفاده نکنند زیرا به پوست می چسبند و سبب تشدید جوش میشوند .

 

دکتر گلدنبرگ هم به ورزشکاران سفارش ميکند پس از ورزش فورا دوش بگیرند و لباس‌های خیس از عرق را از تنشان بیرون کنند. در صورتی که پس از ورزش دسترسی به دوش ندارید، تعویض لباس و پاک کردن بدن با دستمال های مرطوب هم تا حدودی کمک کننده است.

 

دکتر بیلی هم به بیماران رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه و محصولات ارگانیک را پیشنهاد ميدهد . به گفته وی، رژیم غذایی پرکربوهیدرات و پر قند میتواند سبب تشدید جوش ها شود همچنين فراموش نکنید آشامیدن آب را براي محافظت از پوست بدنتان جایگزین نوشیدنی های قند دار کنید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow