نکات مراقبتی برای سلامت و زیبایی ریش‌ و سبیل


			
		نکات مراقبتی برای سلامت و زیبایی ریش‌ و سبیل
0
نکات مراقبتی‌ ریش و سبیل   برخورداری از ریش و سبیلی خوش فرم و زیبا یکی از مهم‌ت&...



نکات مراقبتی‌ ریش و سبیل

 

برخورداری از ریش و سبیلی خوش فرم و زیبا یکی از مهم‌ترین دغدغه آقایان به شمار می‌آید. همچنین امروزه گذاشتن ریش و سبیل به یکی از مهمترین ترندهای جهانی مردانه شده است. در ادامه با بیتوته همراه باشید تا با راهکارهای مراقبتی سلامت و زیبایی موهای صورت ریش و سبیلی زیبا و خوش حالت داشته باشید.

زیبایی و جذابیت چهره آقایان با ریش و سبیل

ریش و سبیل به چهره‌ی آقایان جذابیت و مردانگی خاصی می‌بخشد و آن‌ها زیباتر می‌کند. این درحالی است که اگر ریش و سبیل به درستی اصلاح، آراسته و مراقبت نشود نه تنها زیبایی و جذابیت چهره را شامل نمی‌شود، بلکه نا مطلوب نیز است.

 

زمان‌بندی مناسب برای اصلاح ریش و سبیل

شکل دادن و کوتاه کردن بیش از حد زودهنگام ریش یک خطای رایج جوان‌های تازه‌کار است، اشتباهی که تصحیح کردن آن ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. بنابراین در ابتدا بدون دستکاری باید بگذارید ریش‌تان بلند شود و به اندازه دست کم 2.5 تا 3 سانتی‌متر برسد، تا بتوان شروع به شکل دادن آن کرد.

 

خارش ابتدایی را تحمل کنید.در ابتدای بلند کردن ریش هنگامی ته‌ریشی دارید، خارش ممکن است شما را ناراحت کنند اما اگر تحمل داشته باشید بعد از چند هفته این خارش برطرف می‌شود.

 

چند ماهی به ریش‌تان فرصت دهید. پیش از اینکه سعی کنید به ریش‌تان شکل دهید، چند ماهی را باید منتظر بمانید. حتی اگر قصد داشته باشید ریش‌تان را کوتاه و نزدیک به صورت نگاه دارید هم دادن این فرصت لازم است.

نرم شدن ریش,اصلاح ریش,پریشتی ریش ها

تاثیر شستشو مناسب و استفاده از نرم کننده‌ها بر زیبایی ریش و سبیل

 

مراقبت‌های بهداشتی ریش و سبیل

گذاشتن ریش و سبیل به مراقبت‌های بهداشتی بیشتری جهت سلامت و زیبایی صورت شما می‌طلبد.

 

- در صورتی که سبیل های شما به قدر کافی رشد کرده اند و ریش هایی که موخوره دارند را کوتاه کنید تا به صورت درهم گوریده و نامرتب نباشند و همچنین سلامت پوست موهای شما به خطر نیفتد.

 

- از ابزار مناسب استفاده کنید: استفاده از وسایل اصلاحی که کل هستند موهای شما را زبر و خشن کرده و رشد نامرتب موهای صورت شما را باعث می‌شود. همچنین ممکن است باعث موخوره گرفتن موهای صورت شما شود.

 

- برای نظافت بیشتر پوست بعد از تراشیدن موی صورت و قبل از شروع دوره از ماسک های تمیز کننده پوست صورت استفاده کنید تا شرایط سالم تری برای رشد موی صورت به وجود بیاید. استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان نیز می توانند محیط مناسبتری برای رشد سریع موی صورت بر روی پوست ایجاد کنند.

 

- هر روز ریش و سبیل خود را با استفاده از شوینده مناسب و آب بشویید و پس از شستشو آن را مرطوب کنید. 

 

شوینده مناسب ریش و سبیل

بسیاری از آقایان برای شستشوی ریش و سبیل خود از صابون استفاده می‌کنند این شیوه شستن درست نیست. با این کار ریش‌تان و پوست زیر آن خشک و همچنین موهای صورتتان شکننده، خشن و بدحالت خواهد شد. به جای این کار، دست کم چندباری در هفته ریش‌تان را شامپو کنید. از یک شامپوی مرطوب‌کننده استفاده کنند تا مانع از شکننده شدن موهای ریش‌تان شود.

 

راهکارهایی برای نرم شدن  خوش حالتی ریش و سبیل

نرم بودن موهای ریش و سبیل شما از فاکتورهای مهم در زیبا به نظر رسیدن آن و همچنین عدم ایجاد حس بد و ضمختی آن در هنگام تماس صورت یا دست دیگران با آن است. طبیعی است که موهای ریش و سبیل شما پس از اصلاح با ژیلت و ریش‌تراش ظاهری خشن، زبر و به ریخته پیدا می‌کند. ما در ادامه راه‌هایی برای رویش مرتب موهای نرم ریش و سبیل آقایانی که به ظاهر و جذابیت خود اهمیت بسیاری می‌دهند آورده‌ایم.

 

- استفاده از نرم کننده: مرحله بعدی که آن هم به راحتی روش اول است استفاده از نرم کننده است. نرم کننده برای آبرسانی و مرطوب کردن ریش بسیار مفید است، هم چنین باعث براق شدن ریش می‌شود و کاری می‌کند که ریشتان ژولیده به نظر نرسد و صاف بایستد. نرم کننده را هر روز استفاده نکنید. دو روز در هفته به مدت پنج دقیقه بر روی ریش ماساژ دهید. اما این بار برای شستن ریش از آب ولرم استفاده کنید.

 

- از حالت‌دهنده (کاندیشنر) استفاده کنید: استفاده از یک حالت‌دهنده یا کاندیشنر غلیظ و پردوام استفاده کنید تا مانع بیش از حد زبر شدن موهای‌ ریش‌تان شود. باید برای مدتی کاندیشنر را روی مو باقی بگذارید و زود آن را نشویید. همچنین می‌توانید از کاندیشنرهای استفاده کنید که روی مو باقی گذاشته می‌شوند و نیاز به آبکشی ندارند.

 

- استفاده از مواد طبیعی: برای مراقبت از ریش و سبیل علاوه بر رعایت نکات بهداشتی می‌توان از مواد طبیعی و روغن‌های گیاهی از به منظور رطوبت رسانی، زیبایی و نرم بودن آن بهره برد. روغن‌های سیاه دانه، رزماری،زیتون و اکالیپتوس پیشنهاد مناسبی برای شما می‌باشد. که می‌توانید با ماساژ آن روی موهای صورت خود اثر بخشی بیشتر آن را مشاهده کنید.

نرم شدن ریش,اصلاح ریش,پریشتی ریش ها

راهکارهایی جهت سلامت و زیبایی موهای صورت آقایان (ریش و سبیل)

 

تقویت و پرپشی ریش‌ و سبیل

سبیل و ریش‌ کم پشت که ممکن است رویش موها به صورت یک دست هم نباشد و یک قسمت پرتر و قسمت دیگر کم پشت باشد، ظاهر چندان مطلوبی ندارد. ژنتیک شما، تعیین کننده‌ی اصلی میزان پرپشتی ریش و رشد آن است. مسایلی مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب و آسیب های فیزیکی روی توانایی کامل بدن برای رشد ریش و سبیل تاثیر می گذارند. استفاده از مکمل های غذایی از جمله مولتی ویتامین، بیوتین و روغن ماهی در رشد بیشتر ریش ها کمک می کند.

 

بیوتین به رشد بهتر موها و ناخن ها کمک می کند و در بسیاری از کشورها به نام ویتامین H برای موها نامیده می شود. می توانید از زینک، ویتامین B به خصوص B6 و منیزیوم نیز به عنوان همراه استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که به رشد بیشتر ریش هایتان کمک میکند تستوسترون است. برای بیشتر کردن تستوسترون گوشت قرمز بیشتری بخورید. اسفناج، مغزهای گیاهی، آووکادو، زیتون، بروکلی و روغن زیتون نیز بسیار مقوی و موثر هستند.

 

فرم‌ دهی مناسب به ریش‌های بلند

وقتی که ریش ها بلندتر می شوند، ممکن است موهای آن بدحالت بایستد. شما می‌توانید برای خوش حالت کردن و فرم دهی مناسب به ریش بلند خود از سشوار استفاده کنید. می‌توانید از محصولات حالت دهنده نیز جهت سهولت و ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

 

اضافه کردن بالم ریش زمانی که هنوز مرطوب است به مدل سشوار کشیدن کمک می کند. بعد از اینکه ریش خشک شد، از سشوار و برس برای صاف کردن حالت دادن آن به سمت پایین استفاده کنید. در نهایت از یک برس با موی گراز نر برای مرتب تر کردن ریش استفاده نمایید.

 

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow