چطور با استفاده از ترفندهای خانگی کمر شلوار را تنگ کنیم ؟چطور کمر شلوار را تنگ کنیم ؟سخن پایانی :

چطور با استفاده از ترفندهای خانگی کمر شلوار را تنگ کنیم ؟چطور کمر شلوار را تنگ کنیم ؟سخن پایانی :
0
چطور کمر شلوار را تنگ کنیم؟ راه حل هایی ساده برای تنگ کردن کمر شلوار   چطور...

چطور کمر شلوار را تنگ کنیم؟


راه حل هایی ساده برای تنگ کردن کمر شلوار

 

چطور کمر شلوار را تنگ کنیم؟ در این مقاله از بیتوته به بررسی راهکارهای متفاوتی برای تنظیم کمر شلوار می پردازیم. با توجه به اینکه شلوار تنگ یا گشاد می تواند برای هر کسی یک مشکل باشد، در این مقاله روش های مختلفی برای تنظیم کمر شلوار را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا راه حل مناسب برای شما را پیدا کنید.
گرفتن ساسون برای تنگ کردن کمر شلوار :

برای تنگ کردن شلوار جین می توانید در قسمت پشت ساسون بگیرید مانند تصویر، گشادی کمر به دو قسمت تقسیم کنید و از داخل و بالای جیب ها اندازه بزنید دقت کنید که هر دو به صورت قرینه باشند، و یک خط شیب دار به بالای جیب ها بکشید و آن را کم کنید. و تا بزنید و با چرخ خیاطی بدوزید. در پایان اضافه ی ساسون را برش بزنید و باز کنید و اتو بزنید که اذیتتان نکند.

 

طرز تنگ کردن کمر شلوار

تنگ کردن کمر شلوار با گرفتن ساسون

 

روش قرار دادن کش، برای تنگ کردن کمر شلوار :

این روزها بیشتر کمر شلوار جین کودکان، دارای کش و دکمه است که می توانید را اندازه ی آن را تغییر بدهید. شما هم می توانید این روش را روی شلوار خود پیاده کنید. به این صورت که از در قسمت پهلوهای کمر شلوار کمی به سمت داخل رفته و پارچه ی داخلی کمری شلوار را به اندازه ی 1-1/5 سانت برش بزنید و در قسمت های پهلو از داخل دو طرف شلوار دکمه ای مناسب بدوزید. یک کش مناسب را انتخاب کنید و روی آن با فاصله برش های مناسبی برای دکمه ها بزنید. کش را از داخل کمری شلوار عبور بدهید و به دکمه در سایز مناسب قرار بدهید. ابتدا و انتهای کش را بدوزید که کش باز نشود.

 

ترفندهایی برای تنگ کردن کمر شلوار

برای تنگ کردن کمر شلوار می توانید کش در آن قرار بدهید

 

تنگ کردن شلوار از پهلو :

در افرادی که کمر گودی دارند، تنگ کردن شلوار از کمر ممکن است کاربردی نباشد؛ به عنوان گزینه ی دیگر، می توانید از روش تنگ کردن شلوار از پهلو استفاده کنید. برای این کار، می توانید از دو روش زیر استفاده کنید :

 

گذاشتن کش در دو طرف پهلو و دوختن آن: این روش شامل گذاشتن کش در دو طرف پهلوی شلوار است. سپس، با دوختن کش، شلوار را به اندازه ی مورد نظر تنگ می کنید. بااین روش، شلوار را به راحتی و به دقت می توانید تنگ کنید.

 

ترفندهایی برای تنگ کردن کمر شلوار در منزل

تنگ کردن کمر شلوار از پهلو

 

استفاده از قیچی برای برش دادن قسمت دوطرف پهلوی شلوار و سپس استفاده از سوزن و نخ: در این روش، با استفاده از قیچی، قسمت دو طرف پهلوی شلوار را بریده و سپس با استفاده از سوزن و نخ، شلوار را به اندازه ی مورد نظر تنگ می کنید. پس از تنگ کردن شلوار، می توانید قسمت های بریده شده را با هم دوخته و شلوار را به حالت اصلی بازگردانید. البته استفاده از روش کش می تواند بهتر باشد زیرا بریدن و دوختن ممکن است کار سختی باشد.

 

با استفاده از هر یک از روش های بالا، می توانید کمر شلوار خود را به دقت و به راحتی تنظیم کنید. برای افرادی که کمر گودی دارند، استفاده از روش تنگ کردن شلوار از پهلو، گزینه ی بهتری به نظر می رسد.

 

دوخت های جادویی برای تنگ کردن کمر شلوار :

شاید تا به حال دوخت های جادویی را دیده باشید. تصویر نمونه ای از این دوخت ها که برای تنگ کردن کمر مناسب هستند را قرار داده ایم. دقت کنید از نخ های محکم و به صورت دو لا بدوزید و به آرامی به سمت پایین بکشید و آن را جمع کنید.

 

راه های نوین تنظیم کمر شلوار

یکی از دوخت هایی که می توانید برای تنگ کردن کمر شلوار از آن استفاده کنید

 

اگر در خیاطی ماهر هستید می توانید درزهای بغل کمر شلوار را بشکافید و سپس به اندازه مناسب کمر خود تنگ کنید و بدوزید و اضافه را بچینید و با نخ های هم رنگ نخ های دوخت شلوار روی آن دوخت دوبل بروید، البته این در صورتی است که از دوخت های دوبل در پهلو استفاده شده است.

 

تنگ کردن کمر شلوار از درز دوخت پشت شلوار :

می توانید از درز دوخت پشتی کمر شلوار نیز تنگ کنید، این مورد زیاد پیشنهاد نمی شود زیرا علاوه بر سخت بودن (برای شکافتن و همچنین ادامه ی دوخت دوبل و هم رنگ بودن نخ دوبل)، باید خیلی حرفه ای و خیاط باشید و اگر در قسمت باسن شلوار گشاد باشد و آن قسمت را تنگ کنید جیب های پشتی به هم نزدیک می شوند.

 

با کمترین هزینه کمر شلوار را تنگ کنید

می توانید از درز دوخت پشت شلوار نیز کمر آن را تنگ کنید

 

با استفاده از روش های بالا، می توانید کمر شلوار خود را به دقت و به راحتی تنظیم کنید. این روش ها برای تنظیم کردن کمر شلوار و تنگ کردن آن بسیار مفید هستند و به شما اجازه می دهند که شلوار خود را به طور دقیق به اندازه شما تنظیم کنید. در صورتی که هیچ یک از روش های بالا به شما کمک نکرد، می توانید به یک خیاط مراجعه کنید و شلوارتان را دوخته، یا به عبارتی تنظیم شده تر کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

رای خود درباره این پست انتخاب کنید
  • icon
  • icon
    نظرات
      arrow